Ανυπολόγιστες είναι πλέον οι επιπτώσεις για τις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις και την οικονομία γενικότερα από το νέο μπλακ άουτ που έχει επέλθει στις μεταφορές εμπορευμάτων εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης – «Νέοι Ορίζοντες».
Όπως επισημαίνει, προτού καλά-καλά ομαλοποιηθεί η κατάσταση στη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης που παρέμενε αποκλεισμένη στη Ειδομένη για περισσότερο από δυο μήνες, ήρθαν οι κυλιόμενες 48ωρες απεργίες στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ και η αποχή από την εργασία τα σαββατοκύριακα. Τονίζει δε ότι η τελευταία μορφή κινητοποίησης έχει ξεκινήσει από τις αρχές Απριλίου δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς της Θεσσαλονίκης αλλά και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις.
«Ο κίνδυνος απαξίωσης του ΟΛΘ είναι πλέον περισσότερο ορατός από ποτέ, ενώ ήδη περισσότερα από 14 πλοία περιμένουν να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν εμπορεύματα. Και μάλλον δεν θα περιμένουν για πολύ ακόμη όπως ήδη έχουν πράξει κάποιες εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιριών στον κόσμο», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΘ-«Νέοι Ορίζοντες», Γιώργος Ιωαννίδης επικαλούμενος πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες, παγκόσμιοι κολοσσοί που διαθέτουν μεγάλα πλοία για κοντέινερς, βλέποντας από τις αρχές Απριλίου, το χάος στον ΟΛΘ και στην Ειδομένη, αποχαιρέτησαν -προσωρινά τότε- το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ακυρώνοντας τις προσεγγίσεις τους σε αυτό και επιλέγοντας να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους σε γειτονικά -και ανταγωνιστικά- λιμάνια όπως στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας και στο Δυρράχιο της Αλβανίας.
«Κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και τώρα αφού οι επιχειρηματίες περιμένουν είτε έτοιμα προϊόντα είτε πρώτες ύλες και η αγωνία τους είναι έντονη αν θα καταφέρουν να είναι συνεπείς απέναντι στους πελάτες τους όσον αφορά στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης», τονίζει ο κ. Ιωαννίδης και προσθέτει: «Επιπλέον, εκτιμάται από τους διαμεταφορείς πως κάθε ημέρα καθυστέρησης για ένα μεγάλο πλοίο συνεπάγεται επιβάρυνση αρκετών χιλιάδων ευρώ, την οποία επωμίζεται ο τελικός καταναλωτής. Αλλά και στην περίπτωση επιλογής εναλλακτικού λιμανιού από τις τοπικές επιχειρήσεις αυτό συνεπάγεται αυξημένο -και δυσβάσταχτο στις μέρες μας- κόστος».
«Οι αρμόδιοι υπουργοί αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός πρέπει να παρέμβουν άμεσα. Η αγορά δεν αντέχει άλλες… αβαρίες. Ηδη από τις αρχές του έτους μετρά 10.000 λουκέτα επιχειρήσεων, ενώ η αιμορραγία εξαιτίας του αποκλεισμένου σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των κινητοποιήσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι τεράστιες οδηγώντας σε μη αναστρέψιμες συνθήκες για το επιχειρείν. Οι επιχειρηματίες βρίσκονται εδώ και μήνες -με τον ένα ή άλλο τρόπο- σε κατάσταση παρατεταμένης «ομηρίας'»», υπογράμμισε ο κ. Ιωαννίδης, ο οποίος απεύχεται να ξαναζήσει ο επιχειρηματικός κόσμος της Βόρειας Ελλάδας «μέρες του 2008», όταν οι οικονομικές απώλειες ήταν δυσβάσταχτες και για τις επιχειρήσεις αλλά και για το λιμάνι.
Σύμφωνα με τον ΣΕΘ, στοιχεία της ΟΛΘ Α.Ε. είχαν καταδείξει ότι ένα μεγάλο μέρος του τράνζιτ φορτίου, που περνούσε από τη θαλάσσια πύλη της Θεσσαλονίκης κατευθύνθηκε τότε -λόγω των παρατεταμένων κινητοποιήσεων- στα λιμάνια του Δυρραχίου, του Μπουργκάς και της Βάρνας και έκτοτε ουδέποτε επέστρεψε στον ΟΛΘ .
«Η λύση πρέπει να δοθεί άμεσα με γνώμονα το συμφέρον του λιμανιού και της πόλης, αλλά και των τοπικών επιχειρήσεων που είναι οι πελάτες-χρήστες της ΟΛΘ , κατέληξε στη δήλωσή του ο κ. Ιωαννίδης.