ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τι πρέπει να προσέχεται με τις λειτουργίες του e-banking – Δείτε απλούς κανόνες ασφαλείας

Οδηγίες για ασφαλές e-banking εξέδωσαν οι τράπεζες τονίζοντας μάλιστα για σωστές  συναλλαγές σας απαιτείται και η δική σας συμβολή.
Ωστόσο σε κάθε περίπτωση, εάν υποπτευθείτε ή αντιληφθείτε οποιαδήποτε φυσική ή ηλεκτρονική προσπάθεια υποκλοπής των κωδικών σας θα πρέπει να  ενημερώνετε αμέσως την τράπεζά σας μέσω e-mail ή τηλεφωνικώς.

Επιπλέον, μπορείτε να απενεργοποιείστε τη συνδρομή σας είτε μέσω της αντίστοιχης επιλογής διαχειρίσεως κωδικών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών είτε επικοινωνώντας με την τράπεζα.

Όπως και να έχει πάντως οι συναλλασσόμενοι θα πρέπει να προσέχουν τα εξής:΅

Για κωδικούς ασφαλείας

  • Επιλέγετε σύνθετους μυστικούς κωδικούς προσβάσεως και φυλάσσετέ τους με τρόπο που να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους.
  • Η διαφύλαξη των προσωπικών κωδικών ασφαλείας είναι ευθύνη του χρήστη. Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ή υποπτευθείτε κλοπή ή υποκλοπή, οφείλετε να ειδοποιήσετε αμέσως την Τράπεζα.
  •  Μην φυλάτε στο ίδιο μέρος τον Κωδικό Συνδρομητή και τον Μυστικό Κωδικό προσβάσεως. Η διαρροή σε τρίτους, δίνει πρόσβαση στο σύστημα και στους λογαριασμούς σας.
  • Αλλάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα, τον Μυστικό Κωδικό Προσβάσεως.

Οι υπηρεσίες των τραπεζών δεν θα σας ζητήσουν ποτέ και με κανέναν τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω e-mail) τους κωδικούς σας. Είναι προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανέναν.

Παραπλανητικά μηνύματα (phishing e-mails) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά σας στοιχεία.

Τα μηνύματα αυτά υποτίθεται ότι έχουν αποσταλεί από την τράπεζά σας και προτρέπουν τον παραλήπτη να μεταβεί σε συγκεκριμένη σελίδα, προκειμένου να πληκτρολογήσει τα προσωπικά του στοιχεία (π.χ. Κωδικό Συνδρομητή, Μυστικό Κωδικό Προσβάσεως, Πρόσθετο Κωδικό Ασφαλείας, κ.λπ.).

Επίσης, τηλεφωνικές κλήσεις (voice phishing) από υποτιθέμενους εκπροσώπους της τράπεζας έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά σας στοιχεία.

Οι κλήσεις αυτές παρακινούν τον χρήστη να αποκαλύψει προσωπικά του στοιχεία (π.χ. αριθμό λογαριασμού, κωδικό συνδρομητή, ΑΦΜ, ΑΔΤ κ.λπ.).

Πολλοί κακόβουλοι προσπαθούν εν αγνοία σας, μέσω του διαδικτύου ή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή σας κακόβουλα προγράμματα (Viruses, Worms, Trojan Horses, Spyware κ.ά.).

Ορισμένα από τα προγράμματα αυτά είναι δυνατόν να υποκλέψουν προσωπικά σας στοιχεία και κωδικούς προσβάσεως, να καταστρέψουν αρχεία και προγράμματα και γενικότερα να βλάψουν την λειτουργία του υπολογιστή σας.

Οι τράπεζες προτείνουν να:

  • Θωρακίσετε τον υπολογιστή σας με προγράμματα προστασίας, όπως Firewalls, Antivirus, Anitspyware
  • Φροντίζετε να ενημερώνετε με τις τελευταίες εκδόσεις το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή σας, τα προγράμματα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό, καθώς και τα προγράμματα πλοηγήσεως (browsers) που χρησιμοποιείτε
  • Διαγράφετε τα προσωρινά αρχεία Internet από τον υπολογιστή σας
  • Αποφύγετε τη χρήση υπολογιστών σε δημόσιους χώρους ή την χρήση υπολογιστών τρίτων (π.χ. ξενοδοχείων, φίλων σας)
  • Μην αγνοείτε «περίεργες» συμπεριφορές του υπολογιστή σας, που πολύ πιθανόν να προκαλούνται από την εγκατάσταση κακόβουλων προγραμμάτων
  • Μην απαντάτε σε e-mail που σας ζητούν στοιχεία των λογαριασμών ή των κωδικών σας και μην ακολουθείτε τους συνδέσμους (links) που προτείνουν
  • Βεβαιωθείτε ότι πλοηγείστε στην ιστοσελίδα της τράπεζά σας
  • Φροντίστε για την ασφαλή διαχείριση και προστασία των μυστικών κωδικών σας.

Πηγή: topontiki.gr