Χάρτινα ομοιώματα τσαντών Gucci πωλούνται σε καταστήματα του Χόνγκ Κονγκ και γίνονται ανάρπαστα από χιλιάδες καταναλωτές, που τα προσφέρουν ως «δώρα» στους νεκρούς τους.Η πρακτική αυτή έχει εξοργίσει τον ιταλικό οίκο μόδας, που το τελευταίο διάστημα επιδίδεται σε «αγώνα» αλληλογραφίας με τα διάφορα καταστήματα ώστε να προφυλάξει το brand name της εταιρίας.
Οι Κινέζοι αγοράζουν χάρτινα ομοιώματα ειδών πολυτελείας, όπως λαμπερά αυτοκίνητα, iPads, επώνυμες τσάντες αλλά και σπίτια, για να τα κάψουν κοντά στους τάφους των νεκρών τους με την ελπίδα ότι τα αγαπημένα τους πρόσωπα θα μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν στη μετά θάνατον ζωή.
Η ζήτηση για τέτοια ομοιώματα είναι ιδιαίτερα αυξημένη κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Qingming, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα.
Παρότι ο ιταλικός οίκος μόδας έστειλε γράμματα παραπόνων στα διάφορα καταστήματα που πωλούν τα χάρτινα ομοιώματα, δεν απειλεί με μηνύσεις. «Σεβόμαστε το έθιμο για τις κηδείες αλλά γνωρίζουμε ότι οι καταστηματάρχες δεν έχουν την άδεια να χρησιμοποιήσουν το σήμα της Gucci» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Gucci Χόνγκ Κονγκ, και συνεχίζει: «Έτσι, ένα ανεπίσημο γράμμα στέλνεται σε αυτά τα καταστήματα για να γνωρίζουν όλα όσα πρέπει για τα προϊόντα που διαθέτουν και να τους ζητηθεί να σταματήσουν την πώλησή τους».
Για τους Κινέζους, η φροντίδα των τάφων των νεκρών συγγενών αλλά και οι διάφορες «προσφορές» προς αυτούς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας τους. Μάλιστα, πιστεύουν ότι οι νεκροί συνεχίζουν να επηρεάζουν τη ζωή τους ακόμα και μετά από το θάνατό τους.
Σε περίπτωση που οι νεκροί «θυμώσουν» ή αισθανθούν «παραμελημένοι» τότε οι εν ζωή συγγενείς τους έχουν κακή τύχη.
Παλαιότερα, οι Κινέζοι φρόντιζαν να τους προμηθεύουν με φρέσκα φρούτα, γκουρμέ φαγητό, να φυτεύουν λουλούδια γύρω από τον τάφο τους και να κρατούν το χώρο καθαρό. Πλέον έχουν την δυνατότητα να τους… λούσουν και με την πολυτέλεια και τα χρήματα, που δεν κατάφεραν να απολαύσουν στη ζωή τους.
Εκτός από χάρτινες τσάντες Gucci, στην αγορά κυκλοφορούν και αντίστοιχα ομοιώματα προϊόντων των οίκων Louis Vuitton, Yves St Laurent, Burberry και New Balance.
H απόφαση του ιταλικού οίκου να στείλει επιστολές σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως στα κοινωνικά δίκτυα. «Η Gucci θέλει να ανοίξει καταστήματα στον Kάτω Κόσμο;» διερωτήθηκε ένας χρήστης στο Facebook, ενώ κάποιος άλλος έγραψε: «Οι ζωντανοί δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν Gucci. Τώρα, δεν σε αφήνουν να τα έχεις ούτε μετά θάνατον!».
Πηγή: ethnos.gr