Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία περιλαμβάνει η πρόσφατη έκθεση που εκπόνησε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για τον κλάδο οχημάτων. Και αυτό, γιατί πέρα από μεγέθη και δείκτες που αφορούν την οικονομική δραστηριότητα του κλάδου, παρατίθενται στατιστικά στοιχεία που αφορούν όλους τους οδηγούς, ιδίως ενόψει της μεγάλης επικείμενης εξόδου των πολιτών από τα αστικά κέντρα κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Σε ότι αφορά την οικονομική πορεία του κλάδου της ασφάλισης οχημάτων, τα κυριότερα σημεία που ξεχωρίζουν είναι:
α) Η συνεχιζόμενη πτώση της παραγωγής, κυρίως εξ’ αιτίας της υποχώρησης των τιμολογίων. Έτσι, από τα 1,8 δισ. του 2011, πήγαμε στο 1,6 δισ. το 2012, στο 1,4 δισ. το 2013, στο 1,2 δισ. του 2014, στο 1,1 δισ. το 2015 και αναμένεται να καταλήξουμε ελαφρά πιο κάτω το 2016.
β) Η βαθμιαία βελτίωση του ποσοστού ζημιών (ζημίες προς έσοδα) που από το 87% του 2008 υποχώρησε στο 48,2% το 2014 και στο 44,2% το 2015. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία θετικού τεχνικού αποτελέσματος (+332 εκατ. το 2015 έναντι +364 εκατ. το 2014), από το οποίο βέβαια θα πρέπει να αφαιρεθούν τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών και οι φόροι.
Μεγαλύτερο ωστόσο κοινωνικό ενδιαφέρον, όπως αναφέρει το Euro2day, παρουσιάζουν άλλα στοιχεία που ενσωματώνει η σχετική μελέτη της ΕΑΕΕ, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:
-Ο τραγικός απολογισμός των τροχαίων ατυχημάτων, που έχουν ως αποτέλεσμα τον ετήσιο θάνατο και τραυματισμό χιλιάδων συμπατριωτών μας. Μόνο κατά το 2015 (βλέπε στοιχεία παρατιθέμενου πίνακα) έλαβαν χώρα 11.565 τροχαία ατυχήματα, που είχαν ως αποτέλεσμα 805 νεκρούς και 14.033 τραυματίες, 1.074 εκ των οποίων βαριά! Το σχετικά ευχάριστο γεγονός είναι η μείωση των νεκρών και των τραυματιών κατά τα τελευταία έτη (πιθανοί λόγοι η μικρότερη κυκλοφοριακή κίνηση, η βελτίωση του οδικού δικτύου και τα καλύτερης ποιότητας αυτοκίνητα).
-Οι πλέον επικίνδυνες παραβάσεις που προκαλούν ατυχήματα, όπως αυτές αναφέρονται στον παρατιθέμενο πίνακα. Όπως προκύπτει, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, η μη χρήση του κράνους και η έλλειψη ζώνης ασφαλείας είναι οι τρείς πλέον επώδυνες παραβάσεις με αθροιστικό ποσοστό 67%.
-Η μέθη είναι υπεύθυνη για το 7,6% των ατυχημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του σχετικού πίνακα, η αύξηση των ελέγχων κατά τα τελευταία χρόνια φαίνεται να έχει μετριάσει κάπως τον αριθμό των οδηγών που οδηγούν κάτω από την επήρεια αλκοόλ. Ειδικότερα, το 2014 ελέγχθηκαν 1.811.108 οδηγοί, εκ των οποίων ένδειξη μέθης είχαν οι 29.597 ή ποσοστό 1,6%.
-Πτώση κατά τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ο αριθμός των κλοπών οχημάτων, καθώς από τα 32.242 κλεμμένα οχήματα του 2011, πέσαμε στα 26.524 το 2015.
Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να οφείλεται ως ένα βαθμό στα βελτιωμένα συστήματα ασφαλείας των οχημάτων. Πάντως, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι με την πάροδο του χρόνου, το ποσοστό των κλοπών που εξιχνιάζεται βαίνει μειούμενο (από το 40% της προηγούμενης δεκαετίας, στο 35,4% του 2011 και στο 31,1% το 2015.
-Η μείωση των κλοπών σε συνδυασμό με το πτωτικό ποσοστό εξιχνίασης οδηγούν σε υποχώρηση του αριθμού των δραστών που συλλαμβάνονται. Ειδικότερα, το σύνολο των δραστών από 2.225 το 2011 (1.580 ημεδαποί και 645 αλλοδαποί) μειώθηκε στους 1.978 το 2015 (1.572 ημεδαποί και 406 αλλοδαποί).
Πηγή: real.gr, euro2day.gr