Πασίγνωστη εταιρία κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ φιγούρα του Θεανθρώπου που κοστίζει $14,97, ενώ ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά νέες κούκλες με τον Μωυσή, τον Νώε και τον Σαμψών
Πολλές φορές από τον δυτικό κόσμο και πιο συγκεκριμένα από τις ΗΠΑ φθάνουν διάφορες ειδήσεις, οι οποίες ξεπερνούν τη φαντασία, αλλά και δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο μερικοί άνθρωποι στον βωμό του απόλυτου κέρδους θυσιάζουν με μεγάλη ευκολία τα ιερά και όσια που μας έχουν απομείνει. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε διαβάσει ή ακούσει μια είδηση η οποία προκαλεί τη θρησκευτική πίστη άλλων ανθρώπων με τρόπο χυδαίο. Οταν όμως σε αυτές τις προκλήσεις εμπλέκεται και ο ψυχισμός των παιδιών, τότε τα πράγματα γίνονται πολύπλοκα και επικίνδυνα.
Στις ΗΠΑ κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι με κούκλες του Χριστού και ενός Ρωμαίου στρατιώτη, ο οποίος τρυπούσε με λόγχη τα πλευρά της φιγούρας που αναπαριστούσε τον Θεάνθρωπο, αφού πρώτα τα παιδιά συναρμολογούσαν τη φιγούρα του Χριστού πάνω στον σταυρό. Η εταιρία που σχεδίασε και παρήγαγε το «παιχνίδι» αυτό καλεί τα παιδιά μέσω διαφημιστικής καμπάνιας να το αγοράσουν με το εξής σλόγκαν: «Τώρα μπορείτε να έχετε τον δικό σας μίνι Ιησού με μόλις $14,97. Μια φιγούρα του Ιησού Χριστού για να πάει με τον Σπάιντερμαν και τον Μπάτμαν».
Με τον τρόπο αυτό τους καλούν σε μια αναπαράσταση των Παθών του Χριστού, με τα μικρά παιδιά ουσιαστικά να παίρνουν τον ρόλο των σταυρωτών. Η είδηση γίνεται ακόμα πιο σοκαριστική αν κάποιος δει τις φωτογραφίες που διαφημίζουν το συγκεκριμένο «παιχνίδι» και τον υποσυνείδητο ρόλο στον οποίο προσπαθούν να υποβάλουν τα παιδιά, τα οποία κινούν τη φιγούρα ενός στρατιώτη απέναντι στη φιγούρα του Χριστού.
Πώς όμως δικαιολογούν οι υπεύθυνοι της εταιρίας την προώθηση ενός τέτοιου «παιχνιδιού»; Οι απαντήσεις που δίνουν είναι σοκαριστικές και κυνικές, όσο κυνικό είναι και το κείμενο το οποίο συνοδεύει τη διαφήμιση για την προώθηση του προϊόντος. Μάλιστα, η εταιρία ανακοίνωσε πως προτίθεται πέρα από το παιχνίδι για τη Σταύρωση να κυκλοφορήσει και ένα άλλο, «με τον Ιησού και τους 12 μαθητές, καθώς και με τον Μωάμεθ, που θα συνοδεύεται από εννέα συζύγους».
ΚΑΙ Ο ΒΟΥΔΑΣ
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Hasbro Charles Cummings αναφέρει: «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι και «νευρικοί» την ίδια στιγμή. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη νέα σειρά προϊόντων, αλλά και επειδή τα παιδιά σε όλο τον κόσμο θα μάχονται για την ουράνια νίκη. Θα υπάρξουν, επίσης, πολλά αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενών και μαχητικών αεροσκαφών για τους μαθητές του Ιησού και τις συζύγους του Μωάμεθ». Και προσθέτει: «Είμαστε λίγο «νευρικοί» όσον αφορά τη γραμμή παραγωγής, επειδή γνωρίζουμε ότι θα προσβάλει κάποιους ανθρώπους. Εχουν πραγματικά ενταθεί τα μέτρα ασφαλείας στην έδρα μας στο Pawtucket. Εάν η γραμμή προϊόντος πάει καλά, σχεδιάζουμε την επέκταση της γραμμής, ώστε να συμπεριλάβει και τον Βούδα και ό,τι άλλο λατρεύουμε».
Μάλιστα, η συγκεκριμένη φιγούρα του Ιησού αποτελεί ένα τμήμα του συνολικού «επιχειρηματικού» εγχειρήματος, που θα έχει και άλλα στάδια τα οποία θα ακολουθήσουν, όπως οι φιγούρες του Μωυσή, του Νώε και του Σαμψών. Τα παιχνίδια αυτά αποκαλούνται «παιχνίδια πίστης», αν και πιο σωστή θα ήταν η φράση «παιχνίδια με την πίστη».
Δεν είναι, βεβαίως, η πρώτη φορά που στην Αμερική κάποιοι δείχνουν την πρόθεσή τους να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο και με κάθε τρόπο, χρησιμοποιώντας στην πανίσχυρη βιομηχανία παιχνιδιών το πρόσωπο του Χριστού. Το γεγονός όμως ότι ταυτίζουν τα παιδιά με τον ρόλο εκείνων που σταύρωσαν τον Χριστό και χρησιμοποιούν τον Θεάνθρωπο για τα «σκοτεινά» επιχειρηματικά σχέδιά τους είναι τουλάχιστον ανατριχιαστικό για όλους.
«ΜΑΜΑ, ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΜΕ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ;»
Εντύπωση προκαλεί και το κείμενο της διαφημιστικής καμπάνιας, το οποίο ξεπερνά κάθε όριο. Απευθυνόμενο σε μικρούς και μεγάλους, αναφέρει: «Αυτά τα Χριστούγεννα τα παιδιά δεν θα βαρεθείτε καθώς ο Ιησούς θα περπατά σε όλη την επιφάνεια του τραπεζιού. Πιέστε ένα κουμπί στην πλάτη του Σωτήρα και θα ανακοινώσει στους παρόντες: «Είμαι ο Ιησούς, είμαι ο γιος του Θεού»». Σε άλλο σημείο του διαφημιστικού τονίζεται πως πλέον τα παιδιά θα μπορούν να ρωτάνε τη μητέρα τους: «Μαμά, μπορώ να παίξω με τον Ιησού;»
Τα βλάσφημα συνθήματα στο διαφημιστικό κείμενο της εταιρίας δεν σταματούν εδώ, καθώς σε ένα άλλο σημείο αναφέρεται: «Ας ξεκινήσει η μάχη για την ουράνια βασιλεία». Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ της εταιρίας Phil Phillips ανέφερε πως τα σχέδιά τους δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά τα «παιχνίδια», αλλά θέλουν στο μέλλον «η υπερδύναμη κούκλα Ιησούς να μπορεί να μετατρέψει το νερό σε χειροβομβίδες».
Από την Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια