ΕΙΔΗΣΕΙΣ
sinenteyxitipoulimani

Εργαζόμενοι ΟΛΘ: Πόλη χωρίς λιμάνι και λιμάνι χωρίς πόλη δεν υπάρχει

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θυσιάζεται σαν την Ιφιγένεια και οι εργαζόμενοι πάμε σαν πρόβατα στη σφαγή», δήλωσαν στη σημερινή συνέντευξη τύπου οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον ΟΛΘ, επαναλαμβάνοντας πως ο αγώνας τους για να μην προχωρήσει η πώληση του λιμανιού και για να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας θα συνεχιστεί.

«Η επιχειρηματολογία για ανάπτυξη του λιμανιού μόνο μέσω της πώλησης καταρρέει» δηλώνουν σε κάθε τόνο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι το 50% του τζίρου του λιμανιού είναι κέρδη, τα κέρδη του φέτος ήταν 26 εκατ. ευρώ προ φόρων την ώρα που η COSCO στον Πειραιά με πολλές φορές πολλαπλάσιο όγκο εργασίας παρουσιάζει τα ίδια κέρδη, έχει αποδώσει μέσω των μερισμάτων σε δύο χρόνια 90 εκατ. ευρώ, διαθέτει 67 εκατ. ευρώ αποθεματικό, ενώ σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο μπορεί με το υπάρχον ιδιοκτησιακό καθεστώς να πραγματοποιήσει επενδύσεις 309 εκατ. σε βάθος πενταετίας την ώρα που ο πιθανός αγοραστής του λιμανιού θα έχει υποχρέωση να επενδύσει 220 εκατ. με τα 190 από αυτά να προορίζονται για την πρώτη 5ετία και τους εργαζόμενους να υπολογίζουν πως θα είναι ακόμη μικρότερη η επένδυση, της τάξης των 150 εκατομμυρίων. Το αντίτιμο της πώλησης του λιμανιού υπολογίζεται στο πόσο των μόλις 100 με 120 εκατομμυρίων.

Ως προς τα εργασιακά, τονίζουν πως παρά τις όποιες δηλώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, δεν υπάρχει καμία διασφάλιση παρά μόνο προθέσεις και ωραίες λέξεις, κάτι που φάνηκε και στη συνάντηση που είχαν χτες μαζί τους.

Αυτό που ζητούν οι εργαζόμενοι είναι να μην προχωρήσει η πώληση του λιμανιού και να υπάρξει διασφάλιση των εργασιακών θέσεων, θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις και συλλογική διαπραγμάτευση.

Μάλιστα κάνουν λόγο για σκόπιμη απαξίωση του ΟΛΘ, με πρόκληση προβλημάτων υγιεινής και ασφάλειας λόγω έλλειψης προσωπικού, και πάγωμα από το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιαζόμενων εργασιών(6η προβλήτα) ώστε να παρουσιάζεται η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ως μόνη λύση.

Για την κριτική που ασκείται από φορείς της πόλης για τις κινητοποιήσεις τους και τον αντίκτυπο που μπορεί να έχουν, απαντούν: «δε θέλουμε να απεργούμε για να απεργούμε, αλλά είμαστε ξεκρέμαστοι» και καταγγέλλουν μία έντεχνη προσπάθεια να παρουσιαστεί ότι το σύνολο των φορέων είναι ενάντια στις κινητοποιήσεις τους.

Σχετικά ανέφεραν πως η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων με επιστολή της προς τον κ. Δρίτσα και κοινοποίηση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ζητά από την κυβέρνηση να εξετάσει τα αίτηματα των εργαζομένων στον ΟΛΘ για διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Ακόμη όπως έγινε γνωστό το ΤΑΙΠΕΔ έχει ζητήσει από τη διοίκησης του ΟΛΘ να κάνει τις αναγκαίες ενέργειες ενάντια στην απεργία τους, βγάζοντας την ουσιαστικά παράνομη και καταχρηστική.

Τέλος επίθεση εξαπέλυσαν και εναντίον του αντιπροέδρου της διοίκησης και προεδρεύοντος του ΟΛΘ Κώστα Μέλλιου, ο οποίος σε δηλώσεις του σήμερα σε ραδιόφωνο της πόλης τους χαρακτήρισε ως προνομιούχους εργαζόμενους.

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΛΘ συνεχίζονται με 48ωρη απεργία Παρασκευή και Δευτέρα και αποχή από την εργασία κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Ρεπορτάζ: Κώστας Κόπτσιου