Μπορεί να έχεις χιλιάδες φίλους στο Facebook και την ημέρα των γενεθλίων σου να μην προλαβαίνεις να διαβάζεις ευχές. Το ίδιο βράδυ όμως μπορεί να μείνεις μέσα, και κανένας «φίλος», να μην είναι εκεί για να σου ευχηθεί. Ένα αντίστοιχο παράδειγμα μας περιέγραψε και ο CEO του Unisomnia, Γιώργος Κουτσοβασίλης θέλοντας να τονίσει την αποξένωση που προκαλούν τα social media, με τον τρόπο που λειτουργούν.
Αυτόν τον τρόπο θέλει να αλλάξει το Unisomnia, ένα νέο, ελληνικό, κοινωνικό δίκτυο με στόχο να δημιουργήσει πραγματικές ποιοτικές φιλίες, στην πραγματική ζωή, με έμπιστους φίλους.
«Σαν χρήστης άλλων social network είχα απογοητευτεί από τον τρόπο λειτουργίας τους, αφού αυτό που τελικά γινόταν ήταν να δημιουργείται μία αποξένωση, με τον κόσμο να μένει πίσω από μία οθόνη. Αυτό αποτέλεσε και το κίνητρο για να χτίσουμε κάτι διαφορετικό», όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας.
Όπως εξήγησε, η διαδικασία εγγραφής στο Unisomnia είναι πολύ απλή και δωρεάν. Η όλη φιλοσοφία του έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους χρήστες του να δημιουργήσουν πραγματικές σχέσεις, γνωρίζοντας ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα απολαμβάνοντας συγχρόνως κάποια προνόμια. «Έτσι η τεχνολογία θα λειτουργεί για τον άνθρωπο και όχι το αντίστροφο».
Η λειτουργία του Unisomnia είναι απλή. Δημιουργώντας πραγματικούς φίλους και φίλους εμπιστοσύνης, με τους οποίους έχεις πραγματική επαφή, και βρίσκεσαι μαζί τους εκτός μίας οθόνης, συγκεντρώνεις πόντους και ανεβαίνεις επίπεδα, χτίζοντας ουσιαστικά, ένα κοινωνικό προφίλ που στηρίζεται σε ποιοτικές πληροφορίες.
Σε όσο υψηλότερο επίπεδο φτάνει ο χρήστης, τόσο αυξάνονται και τα προνόμια που απολαμβάνει. Έτσι μπορεί να απολαύσει εκπτώσεις σε καταστήματα τα οποία συνεργάζονται με το Unisomnia. Εκπτώσεις, που αυξάνονται όσο υψηλότερο είναι και το επίπεδο που βρίσκεται κάποιος.
Συγχρόνως ο χρήστης ανεβαίνοντας στο Unisomnia απολαμβάνει κι άλλα προνόμια όπως το να λαμβάνει ενημέρωση για παράδειγμα για το ποιος τσεκάρει το προφίλ του.
Η ποιότητα των σχέσεων που δημιουργούνται είναι ένα από τα ζητούμενα και για αυτό το λόγο εξασφαλίζεται και η αλήθεια των όσων δημοσιεύονται.
Πώς επιτυγχάνεται όμως αυτό;
Όπως εξήγησε ο Γιώργος Κουτσοβασίλης, «όλες οι πληροφορίες που δίνονται επαληθεύονται. Οι φωτογραφίες των χρηστών είναι πραγματικές γιατί με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουν και την έκπτωση για παράδειγμα σε κάποιο συνεργαζόμενο κατάστημα. Όταν πηγαίνουν σε αυτό το κατάστημα, δηλώνουν εξ αρχής ότι είναι μέλη του Unisomnia, για να πάρουν και την ανάλογη έκπτωση. Έχοντας χρησιμοποιήσει αληθινή φωτογραφία στο προφίλ του, επαληθεύεται και ότι όντως είναι αυτό το πρόσωπο που δικαιούται την έκπτωση, αλλά και το ότι το check in είναι και αυτό αληθινό, για αυτόν το λόγο άλλωστε δεν μπορεί κάποιος να έχει απεριόριστο αριθμό φίλων, αλλά με όριο που φτάνει τα 100 άτομα».
«Το άτομο με έντονο κοινωνικό προφίλ προβάλλεται ως θετικό παράδειγμα, με στόχο να κινητοποιήσει και άλλους χρήστες να γίνουν πιο δραστήριοι».
Με άλλα λόγια το Unisomnia καταφέρνει να μετατρέψει τους ψηφιακούς φίλους σε πραγματικούς παρέχοντας κάτι διαφορετικό από αυτό που προσφέρουν οι γιγάντιες ανταγωνιστικές εταιρείες των social media.
Αυτή τη στιγμή το Unisomnia αριθμεί περίπου 6.000 χρήστες και 50 καταστήματα, ανάμεσα τους και 2 ξενοδοχεία, ενώ στόχος είναι μέσα στον επόμενο χρόνο να βρίσκεται και εκτός των ελληνικών συνόρων. Ο Καναδάς είναι η πρώτη χώρα που θα μεταφερθεί το νέο αυτό εγχείρημα, ενώ σκέψεις υπάρχουν και για ΗΠΑ αλλά και Σαουδική Αραβία.
Για την ώρα βέβαια στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν συνεργαζόμενα καταστήματα κάτι για το οποίο χρειάζεται καλύτερη δικτύωση, η οποία και αναμένεται σύντομα, με το ρυθμό που αυξάνεται και ο αριθμός των χρηστών.
Ρεπορτάζ: Κώστας Κόπτσιου