Η ιστορία του Τιτανικού είναι γνωστή από άκρη, σε άκρη σε όλο τον κόσμο. Κι αν ποτέ κανείς δεν γνώρισε τι ακριβώς συνέβη, σίγουρα θα το πληροφορήθηκε από την ομώνυμη ταινία που πέρασε στην ιστορία ως μία από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά στην ιστορία του σινεμά. Το υπερσύγχρονο υπερωκεάνιο για τα δεδομένα της εποχής, σύμφωνα με την δημοφιλή εκδοχή, είχε αναπτύξει ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα σε επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή, με αποτέλεσμα ο ελιγμός και η αποφυγή του παγόβουνου να καταστούν αδύνατοι. Νέα στοιχεία φέρνουν στο φως μια εντελώς διαφορετική εκδοχή για τα αίτια της βύθισης και κάνουν λόγο για φωτιά στην αποθήκη κάρβουνου που προκάλεσε την τραγωδία.
Δημοσιογράφος έρχεται σήμερα να αμφισβητήσει την επίσημη εκδοχή του διάσημου ναυαγίου που στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από 1.500 επιβάτες, στο παρθενικό του ταξίδι με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Αν και ειδικοί είχαν υπόψη τους την εκδοχή της πυρκαγιάς στο σκαρί του πλοίου, ποτέ τους δεν την υπολόγισαν ως έναν από τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν στη βύθιση του πλοίου.
Ο δημοσιογράφος Σενάνν Μαλόνεϊ εξέτασε φωτογραφίες του Τιτανικού, πριν αυτός αναχωρήσει από την Ευρώπη και συγκεκριμένα το ναυπηγείο Μπελφάστ. Ο Μαλόνεϊ αφιέρωσε 30 ολόκληρα χρόνια στην έρευνα των αιτιών που οδήγησαν το διάσημο πλοίο και μαζί του χιλιάδες ανθρώπους σε υγρό τάφο και παρατήρησε πως υπήρχαν σοβαρές ενδείξεις πως κάτι δεν πήγαινε καλά με το πλοίο, πριν αυτό αναχωρήσει.
Εντόπισε στις φωτογραφίες αυτές μεγάλα σημάδια στο μπροστινό μέρος και δεξιά, λίγο πιο πίσω από το σημείο πρόσκρουσης του Τιτανικού με το παγόβουνο. «Φαίνεται πως προϋπήρχε ζημιά ή ελάττωμα στο σώμα του πλοίο στο συγκεκριμένο σημείο, πριν ακόμη αυτό αναχωρήσει από το Μπέλφαστ» σημειώνει ο δημοσιογράφος.
Ειδικοί επιβεβαίωσαν τις παρατηρήσεις του, τονίζοντας πως τέτοιου είδους σημάδια είναι πιθανό να προκλήθηκαν από φωτιά στο αμπάρι αποθήκευσης καυσίμων. Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν πως ομάδα 12 ατόμων είχε επιχειρήσει να κατασβέσει τη φωτιά, η οποία όμως είχε πάρει ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις ώστε να τεθεί υπό έλεγχο και οι θερμοκρασίες στο σημείο έφταναν τους 1000 βαθμούς Κελσίου.
Συνεπώς, όταν ο Τιτανικός προσέκρουσε στο παγόβουνο, το ατσάλι του είχε αποδυναμωθεί τόσο, ώστε να διαλυθεί. Μέλη του πληρώματος είχαν, όπως φαίνεται, διαταγές να μην αναφέρουν τίποτα για τη φωτιά, με εντολή του προέδρου της εταιρίας κατασκευής του πλοίου Μπρους Ίσμεϊ.
Ο δημοσιογράφος που παρουσίασε τα ευρήματα της έρευνάς του στο βρετανικό Channel 4, ισχυρίζεται μάλιστα πως το πλοίο είχε δέσει στο λιμάνι για αναχώρηση ανάποδα, ώστε να μην είναι ορατά τα σημάδια από τη φωτιά στα πλαϊνά του, από τους ανθρώπους που επιβιβάζονταν σε αυτό. Επιστήμονες μεταλλουργοί σημειώνουν πως μια τέτοια φωτιά, θα μπορούσε να αδυνατίσει την συνοχή του ατσαλιού ως και 75%.
Αν η θεωρία του Μαλόνεϊ ευσταθεί, τότε το ναυάγιο δεν είναι απλώς μια άτυχη στιγμή, σε συνδυασμό με την απληστία των υπευθύνων που θέλησαν αφενός να κάνουν ρεκόρ ταχύτητας, και αφετέρου θυσίασαν τα μέτρα ασφαλείας για χάρη της πολυτέλειας. «Πρόκειται για την τέλεια σύμπτωση παραγόντων που δένουν μεταξύ τους: φωτιά, πάγος και εγκληματική αμέλεια» σημειώνει ο δημοσιογράφος.
Ακόμη πιο αποκαλυπτικό είναι το γεγονός πως πιθανότατα η φωτιά στο κάρβουνο (βασικό καύσιμο του πλοίου) είχε ξεσπάσει από τους δοκιμαστικές μετακινήσεις του Τιτανικού, πολύ πριν το παρθενικό του ταξίδι. Για την ακρίβεια, μια παλιότερη έρευνα, το 2008, ισχυρίζεται πως η φωτιά ξεκίνησε 10 ολόκληρες ημέρες πριν τον απόπλου.