Οι κινητήρες diesel θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι το 2030, από 50% που ανέρχονται σήμερα, σύμφωνα με μελέτη της AlixPartners εξαιτίας των αυστηρότερων κανόνων που θα επιβληθούν στις εκπομπές ρύπων με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.
Η συγκεκριμένη μετατόπιση θα προκαλέσει ριζική αναμόρφωση στην παραγωγή αυτοκινήτων καθώς τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες θα καταβάλουν υψηλότερους φόρους στη χρήση.
Σύμφωνα με την έρευνα της AlixPartners μέχρι το 2022 ο αριθμός παραγωγής βενζινοκίνητων αλλά και πετρελαιοκίνητων μοντέλων θα περιοριστεί σε ποσοστό 55% από 62% ενώ αντίθετα αύξηση 40% θα καταγράψει η παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Η εταιρεία συμβούλων αναμένει αυστηρότερες προδιαγραφές της ΕΕ όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων οι οποίες θα εκτοξεύσουν σταδιακά το κόστος παραγωγής των πετρελαιοκινητήρων ώστε να ανταποκριθούν στους νέους κανόνες. Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η αύξηση των τιμών διάθεσης των πετρελαιοκίνητων μοντέλων καθώς τόσο το κόστος κτήσης όσο και το κόστος χρήσης θα είναι λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με το αντίστοιχο των βενζινοκίνητων μοντέλων.
Την ίδια στιγμή τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα θα κερδίσουν σε ανταγωνιστικότητα διότι το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί ενώ αντίθετα θα αυξηθούν οι επιδόσεις τους (αυτονομία).
Σήμερα, οι πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα μοντέλα αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία στις ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Αυτό αναμένεται να αλλάξει δραματικά το 2030 και σύμφωνα με την έρευνα τα ποσοστά θα ανέλθουν σε 28% για τα υβριδικά μοντέλα, σε 25% για βενζινοκίνητα, σε 20% σε ηλεκτρικά οχήματα, σε 18% βενζινοκίνητα plug-in μοντέλα και μόλις 9% σε πετρελαιοκίνητα.