Ο χώρος έξω από το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης επιλέχτηκε συμβολικά από το Εργατικό Κέντρο που μαζί με τις διοικήσεις των Σωματείων των Εργαζομένων στον ΟΛΘ, την ΕΥΑΘ και την ΕΛΒΟ παραχώρησαν συνέντευξη τύπου ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων οργανισμών της πόλης.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια συνειδητή προσπάθεια υπονόμευσης των δημόσιων αυτών οργανισμών, ώστε να παρουσιαστεί ως αναγκαία η πώληση τους παρά τις τεράστιες αναπτυξιακές τους δυνατότητες.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαραμπουλίδη η κυβέρνηση επιδεικνύει τρομερή αδιαλλαξία, με τον πρωθυπουργό «στις 17 ώρες διαπραγμάτευσης, που κουράστηκε πραγματικά, ότι υπήρχε κρατημένο, πήγε και τα υπέγραψε κι αυτά. Αναφερόμενος δε στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιτσιόρλα, δήλωσε πως από αριστερός έχει μετατραπεί στον πιο φανατικό φιλελεύθερο.
Eκ μέρους των εργαζομένων στο λιμάνι το λόγο πήραν ο πρόεδρος του Συλλόγου Χειριστών, Λάζαρος Τανταλίδης, και ο πρόεδρος των αρχιεργατών, Ιγνάτιος Ζερβός, οι οποίοι αφού τόνισαν ότι αποδίδονται στους απεργούς εργαζόμενους στα λιμάνια ευθύνες για τα πάντα σχεδόν, και για το ότι δεν επιτρέπουν να έρθει η ανάπτυξη, πρόσθεσαν πως οι ίδιοι ενδιαφέρονται πραγματικά για την ανάπτυξη της περιοχής και της πόλης, θέλοντας να προστατέψουν τη δημόσια περιουσία, καθώς το ξεπούλημα της θα αποτελέσει έγκλημα χωρίς προηγούμενο στην παγκόσμια ιστορία, ζητώντας και διασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων.
Ως προς τον ΟΛΘ, επανέλαβαν ότι έχει τη δυνατότητα επένδυσης χωρίς καμία κρατική επιχορήγηση 309 εκατ. ευρώ, και δίνεται σε ιδιώτη που δε θα έχει την υποχρέωση να επενδύσει πάνω από 190 εκατ. ευρώ, με πολύ χαμηλό μάλιστα αντίτιμο πώλησης και χωρίς καμία διασφάλιση για τις θέσεις εργασίας.
Ο πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων της ΕΛΒΟ, Θεόδωρος Αλιόγκας, υποστήριξε ότι παραμένουν απλήρωτοι από τον περασμένο Φεβρουάριο, την ώρα που το κράτος οφείλει στην εταιρεία 7,2 εκατ. ευρώ για παραγγελίες οχημάτων που έχουν παραδοθεί εδώ και χρόνια, ενώ ακόμη δεν κινούνται οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της διακρατικής συμφωνίας που είχε εξαγγελθεί με την Αίγυπτο για την κατασκευή 92 αρμάτων, που θα έδινε ώθηση στην ΕΛΒΟ.
Όπως μάλιστα πρόσθεσε, η σημερινή κυβέρνηση αν και προεκλογικά διαβεβαίωνε ότι η εταιρεία θα εξέλθει του καθεστώτος ειδικής εκκαθάρισης, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί, καλώντας την να τηρήσει έστω και τώρα όσα είχε υποσχεθεί.
Τέλος ο πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στην ΕΥΑΘ, Γιώργος Αρχοντόπουλος, στάθηκε στο δημοψήφισμα για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας με το οποίο 220.000 πολίτες εξέφρασαν δυναμικά την πλήρη αντίθεση τους. Ενώ η σημερινή κυβέρνηση βρισκόταν στην ίδια πλευρά, όπως πρόσθεσε ο κ. Αρχοντόπουλος, σήμερα προωθεί ένα μοντέλο ιδιωτικοποίησης με το οποίο θα παραχωρηθεί σε πρώτη φάση το 23% των μετοχών μαζί με το management, με την εταιρεία να μπαίνει σε νέο καθεστώς με την ένταξη της στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων και να χάνει το χαρακτήρα της, έχοντας ως αποκλειστικό στόχο το κέρδος για την εξυπηρέτηση των δανειστών.
Κάλεσε δε, όλα τα συνδικάτα μαζί με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να δημιουργήσουν ένα τοπικό κίνημα για την προστασία της δημόσιας περιουσίας.
Αξίζει να αναφερθεί πως στην συνέντευξη τύπου παρευρέθηκαν και εκπρόσωποι του ΟΣΕ και της ΔΕΗ, εκφράζοντας αλληλεγγύη τους στους συναδέλφους τους αλλά και την ανησυχία τους για την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση και των οργανισμών στους οποίους ανήκουν οι ίδιοι.
Ρεπορτάζ: Κώστας Κόπτσιου