Πολιτική αντιπαράθεση προκάλεσε η χθεσινή εξαγγελία, κατά τη διάρκεια συνάντησης με νεοεισαχθέντες στα ΑΕΙ, του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη ότι ως κυβέρνηση θα επιτρέψει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων με αυστηρή αδειοδότηση και έλεγχο.
Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, απαντώντας εστίασε στην ανάγκη αλλαγής του Συντάγματος για την θεσμοθέτηση ιδιωτικών ΑΕΙ. «Δεν σας φαίνεται περίεργο να μιλάς με φοιτητές δημόσιου πανεπιστημίου και το πρώτο που λες είναι «θα ιδρύσω ιδιωτικά»; Υπάρχει και θέμα ψυχολογίας. Μιλάς με τους φοιτητές οι οποίοι έχουν δώσει το παν για να είναι στο δημόσιο πανεπιστήμιο, σπουδάζουν αυτό που επιθυμούν και τους λες: «παιδιά, εκεί έχει παραβατικότητα, πρέπει να συνδεθεί και με την αγορά εργασίας και θα ιδρύσω και ιδιωτικά ΑΕΙ». Και τι σημαίνει «θα ιδρύσω ιδιωτικά ΑΕΙ»; Υπάρχει κι ένα Σύνταγμα. Θα «ιδρύσω»; Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα…Αυτό το «ιδιωτικά ΑΕΙ με όρους και προϋποθέσεις», ξέρετε πόσα χρόνια το ακούω; Δεκαετίες» ανέφερε, συμπληρώνοντας: «Υπάρχει μία πολύ σοβαρή πρόκληση κι είναι η εξής: θα διεκδικήσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο; Αυτό που υπερηφανευόμαστε ότι είναι από τα καλύτερα στην Ευρώπη; Αυτό που με τόσα λίγα χρήματα κατάφερε να σταθεί στα χρόνια της κρίσης; Είμαστε υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου. Ας το υπερασπιστούμε κι ας μην το πετροβολάμε».
Τι απαντά η ΝΔ
Απαντώντας στον κ. Γαβρόγλου, η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, ανέφερε:
«Θα προτρέπαμε την ηγεσία του υπουργείου, να παρακολουθεί τις δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ με μεγαλύτερη προσοχή. Ο πρόεδρος της ΝΔ πάντοτε θέτει σε προτεραιότητα, όπως επιβεβαίωσε και κατά τη συζήτηση με πρωτοετείς φοιτητές, την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Και ρητώς έχει δηλώσει ότι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων προϋποθέτει τροποποίηση του Συντάγματος, η οποία θα δρομολογηθεί με την προβλεπόμενη διαδικασία από την επόμενη κυβέρνηση της ΝΔ. Η ΝΔ υποστηρίζει σθεναρά και με συνέπεια την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, γιατί αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και πολλαπλασιαστικά ευεργετικά αποτελέσματα στην οικονομία και κοινωνία. Το δημόσιο πανεπιστήμιο αντιστρατεύονται οι ιδεοληπτικές λογικές, όπως αυτές δυστυχώς αποτυπώνονται συστηματικά στην πολιτική που ακολουθεί το υπουργείο. Είναι η πολιτική που παραγνωρίζει την ανάγκη διασύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, καλλιεργεί τη διχαστική λογική και την πόλωση μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, αντιδρά με «αλλεργία» στο άκουσμα και μόνο κάθε ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Δυστυχώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν προάγει ούτε το δημόσιο πανεπιστήμιο, ούτε το δημόσιο διάλογο».