ΕΙΔΗΣΕΙΣ
koutsobolio

Πως το κουτσομπολιό για τους σταρ μας κάνει καλό!

Όσοι ασχολούνται με τα νεώτερα κουτσομπολιά για τη ζωή των rich & famous, μπορεί να ωφελούν την υγεία τους, υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές. Και αυτό, διότι οι αποκαλύψεις για τα ινδάλματά τους, τους βοηθούν να ασχοληθούν και με την δική τους υγεία και τα κοινωνικά προβλήματα.
Ειδικά οι διασημότητες που εκδηλώνουν σοβαρά προβλήματα υγείας και μιλάνε γι’ αυτά, προσελκύουν έντονα το ενδιαφέρον του κοινού για την εκάστοτε ασθένεια, λένε οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μισούρι.

Του λόγου το αληθές αποδεικνύει λ.χ. η περίπτωση της Τζέιντ Γκούντι – μιας νεαρής Βρετανίδας που έγινε διάσημη από το Big Brother της πατρίδας της και πέθανε στα 29 της χρόνια, από καρκίνο του τραχήλου της μήτρας.

Όταν έγινε γνωστή η είδηση, αυξήθηκε κατακόρυφα ο αριθμός των νεαρών Βρετανίδων, οι οποίες έσπευδαν να κάνουν τεστ Παπανικολάου – πολλές, για πρώτη φορά στη ζωή τους.

Άλλα παραδείγματα του πως η περιπέτεια ενός διάσημου μπορεί να επηρεάσει το κοινό είναι η περίπτωση του Μάικλ Ντάγκλας – του διάσημου ηθοποιού ο οποίος ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι πάσχει από καρκίνο του λάρυγγα και υποβάλλεται σε χημειοθεραπείες γι’ αυτόν.

Η νέα μελέτη, που παρουσιάσθηκε στο συνέδριο της Εταιρείας Αγωγής στην Δημοσιογραφία & την Μαζική Ενημέρωση (AEJMC) των ΗΠΑ, έδειξε ότι οι αναγνώστες επηρεάζονται περισσότερο από τα θέματα υγείας όταν αυτά αφορούν (και) μία διασημότητα.

«Η δημοσιογραφία των διασημοτήτων μπορεί να αποτελεί έναν υποτιμημένο τρόπο επικοινωνίας των μηνυμάτων υγείας», είπε στους συνέδρους η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Αμάντα Χίναντ, επίκουρη καθηγήτρια Περιοδικής Δημοσιογραφίας στην Σχολή Δημοσιογραφίας του πανεπιστημίου.

«Πολλοί από τους εθελοντές της μελέτης είπαν ότι τα άρθρα με τους διασήμους επηρεάζουν την δική τους συμπεριφορά και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζονται τα προβλήματα υγείας τους».

Η δρ Χίναντ και οι συνεργάτες της, πήραν συνεντεύξεις από συστηματικούς αναγνώστες εφημερίδων και περιοδικών που φιλοξενούν θέματα για διασημότητες. Όπως διαπίστωσαν, όταν ένας διάσημος αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα υγείας, οι αναγνώστες επηρεάζονταν περισσότερο να αλλάξουν την δική τους συμπεριφορά απ’ ό,τι όταν έπασχε από το πρόβλημα αυτό ένας φίλος ή συγγενής τους.

Πηγή: tanea.gr