Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ για τον «πολιτισμό της τσουτσούνας» του Ι.Φωτήλα
Την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσαν οι αναφορές του βουλευτή του Ποταμιού Ιάσωνα Φωτήλα, περί «αριστερής ιδεολογίας της τσουτσούνας» για το ζήτημα που προέκυψε με το Ελληνικό Φεστιβάλ.
«Τι να περιμένει κανείς από έναν υπουργό που κατάντησε τον πολιτισμό συνώνυμο με την αριστερή ιδεολογία της τσουτσούνας» είπε ο βουλευτής του Ποταμιού στην Ολομέλεια της Βουλής.
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει: «Οι σημερινές δηλώσεις του βουλευτή Ι.Φωτήλα αποτελούν μνημείο χυδαιότητας, το οποίο παραπέμπει, αν δεν ξεπερνά, στο ύφος και τη φρασεολογία που χρησιμοποιούν κύκλοι της λούμπεν ακροδεξιάς.
» Ο βουλευτής του Ποταμιού ανέδειξε με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το «ήθος» του ως ‘ευρωπαϊστής’ και ‘αντί-λαϊκιστής’, όπως ο ίδιος παρουσιάζει τον εαυτό του. Μετά από αυτά, οι αναφορές του κ. Φωτήλα περί «δήθεν δημοκρατών» συνιστούν ακραία πρόκληση.
» Καλούμε τον επικεφαλής του Ποταμιού, Στ. Θεοδωράκη, να αποδοκιμάσει τις αθλιότητες του βουλευτή του κόμματος του.»
Για ευτελισμό του Φεστιβάλ Αθηνών κάνει λόγο το Ποτάμι
Έντονα επικρίνει το Ποτάμι την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, Αρ. Μπαλτά, να αναθέσει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου στον Βέλγο καλλιτέχνη Γιαν Φαμπρ, απαξιώνοντας τους Έλληνες καλλιτέχνες.
Το Ποτάμι υπερασπίζεται το έργο του πρώην διευθυντή και όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «μετά από μία δεκαετία πρωτόγνωρης ακμής, χάρη στις άοκνες και στρατηγικά καλοσχεδιασμένες προσπάθειες του Γιώργου Λούκου, που έφεραν εκατοντάδες χιλιάδες νέους στα ακροατήριά του και εκατοντάδες νέους καλλιτέχνες στις σκηνές του (σε πείσμα των πιέσεων του παλαιού καλλιτεχνικού κατεστημένου), αποκτά τώρα έναν «Καλλιτεχνικό Διευθυντή» που δικαίως δεν αποδέχεται καν τον τίτλο και δικαίως δεν ομολογεί την αμοιβή του».
«Ο αποπέμψας τον Γιώργο Λούκο, υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, ως οικοδεσπότης της παρουσίασης του «Διεθνούς» Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, άκουσε και αυτός ως παθητικός ακροατής να εκχωρείται το πολύτιμο Φεστιβάλ στον «Βελγικό Πολιτιστικό Οργανισμό Γιαν Φαμπρ», στους καλλιτεχνικούς τομείς του Φεστιβάλ να προΐστανται αποκλειστικά Βέλγοι συνεργάτες του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενώ στον προγραμματισμό των παραγωγών να προβλέπεται ποσόστωση (!!!) 1/3 για τους Έλληνες καλλιτέχνες. Η προχειρότητα και η κενολογία, τα μασημένα και τα φτωχά (όταν η Ιζαμπέλ Υπέρ είναι το μόνο σχεδόν όνομα μιας περιόδου 5 ετών…) αλλά και τα ψευτο-νέα (λες και η Ιζαμπέλ Υπέρ ή ο Μπαρίσνικοφ δεν έχουν ξανάρθει στην Ελλάδα) αν δεν ήταν τόσο προσβλητικά γιά τους Έλληνες και ξένους φίλους του καταξιωμένου Φεστιβάλ θα ήταν απλά κωμικά. Τέλος, η φλυαρία περί «χρημάτων και λέξεων» ταιριάζει απόλυτα με την όλη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στον Πολιτισμό, όπου η κενή ρητορική υποκαθιστά την ουσία» επισημαίνει το Ποπάμι.
«Λυπηθήκαμε αφάνταστα με την αναιτιολόγητη αποπομπή του Γιώργου Λούκου. Τώρα, όμως, λυπούμαστε διπλά για τον ευτελισμό του σημαντικότερου Φεστιβάλ μας και την ταυτόχρονη προσβολή του καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας από έναν πρόχειρο και κενολόγο αποικιοκράτη συζητήσιμων προδιαγραφών» καταλήγει η ανακοίνωση του Ποταμιού.
Βροχή αντιδράσεων από τον κόσμο του θεάτρου
Βροχή αντιδράσεων έχει προκαλέσει ο νέος διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ, ο Βέλγος Γιαν Φαμπρ,με ολοένα και περισσότερα άτομα τόσο από το καλλιτεχνικό όσο και από το πολιτικό προσκήνιο να εκφράζουν τις αντιθέσεις τους.
Mετά τις έντονες αντιδράσεις όπως της Έλενας Ακρίτα, της Άντζελα Μπρούσκου, του Αργύρη Ξάφη και η ηθοποιός και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ , Άννα Βαγενά, εξέφρασε την αντίθεσή της με την πρόταση του Γιαν Φαμπρ για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Σε ανάρτησή της στο Facebook η κα Βαγενά γράφει χαρακτηριστικά: «Με δυσάρεστη έκπληξη διάβασα την πρόταση του Γιαν Φαμπρ για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Νομίζω ότι είναι το λιγότερο υποτιμητικό για τους Έλληνες καλλιτέχνες ότι, επειδή δεν τους γνωρίζει, θα επικεντρώσει το φετινό πρόγραμμα στην ανάδειξη της τέχνης της χώρας του. Καλά θα έκανε να προσπαθήσει να αναδείξει την ελληνική τέχνη στο εξωτερικό.
Παρεμπιπτόντως, είμαι σίγουρη ότι το θέατρό μας είναι σε πολύ υψηλότερο επίπεδο από το βελγικό. Φτάνει πια το «δήθεν» και ο «επαρχιωτισμός» του να εντυπωσιαζόμαστε με καθετί ξενόφερτο. Δεν είμαι εναντίον των συνεργασιών, το αντίθετο μάλιστα, αλλά νομίζω ότι ο κ. Φαμπρ θα πρέπει να σκεφτεί καλύτερα αυτή την ιδέα του.
Δεν είμαστε ιθαγενείς να εντυπωσιαζόμαστε με καθρεφτάκια».