Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο πόλεμος ανάμεσα στα στρατόπεδα της απελθούσας διοίκησης του ΟΑΣΘ με επικεφαλής τον Στ.Παππά και της νυν, όπως και του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.
Τα πρώτα επεισόδια της σύγκρουσης των νυν με τους «προηγουμένους» (σημ.: ο πίνακας του Άρη Βελουχιώτη που έχει στο γραφείο του ο υπουργός ευνοεί πολεμικούς συνειρμούς) γράφηκαν με την τοποθέτηση ενός αμιγώς κομματικού διοικητικού συμβουλίου στον ΟΑΣΘ και τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).
Ωστόσο, η διαμάχη θα κλιμακωθεί (και) στα δικαστήρια: ο Χρ. Σπίρτζης έχει προαναγγείλει σε βάθος έρευνα για τα πεπραγμένα των απελθουσών διοικήσεων, ενώ ο τέως επικεφαλής του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση του νόμου ως αντισυνταγματικού. Ταυτόχρονα, οι νομικοί εκπρόσωποι της απελθούσας διοίκησης έχουν εξασφαλίσει εισαγγελική εντολή για να έχουν πρόσβαση σε έγγραφα, των οποίων το περιεχόμενο έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι θα μπορούσε να παραποιηθεί.
Αγνοείται ο λογαριασμός
Το εάν τα κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ θα καταφέρουν να εξυγιάνουν τον ΟΑΣΘ, όπως και ποια από τις δύο πλευρές θα βγει αλώβητη από τη δικαστική-πολιτική διαμάχη θα φανεί το προσεχές διάστημα. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο εάν, κάποτε, γίνει γνωστό το πόσο θα στοιχίσει η μεταρρύθμιση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης που τίθεται σε εκκαθάριση μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου του 2019.
Και αυτό διότι παρότι ο Χρ. Σπίρτζης είχε εξαγγείλει (απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση) από πολύ νωρίς, από τον Ιούνιο του 2015, την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της εταιρείας, η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου που συνοδεύει το Ν. 4482/2017 δεν προσδιορίζει πόσο θα κοστίζει η εξυγίανση του ΟΑΣΘ.
Στη συνοδευτική έκθεση του ΓΛΚ αναφέρεται μόνο στις δαπάνες του νέου ΟΑΣΘ από την καταβολή του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου ύψους 6 εκατ. ευρώ.
Το στοιχείο αυτό θα αξιοποιήσει η πρώην διοίκηση του ΟΑΣΘ, όπως έχει γίνει γνωστό, απέναντι στους δανειστές και στη δικαιοσύνη, με την έκθεση του ΓΛΚ να σκιαγραφεί, απλώς, το ύψος των πιθανών δαπανών, τις οποίες συνδέει με:
– Τη χορήγηση επιδότησης κομίστρου στην Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε., η οποία εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα και από την έκδοση της κ.υ.α. καθορισμού του κομίστρου
– Την καταβολή τιμήματος στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ. για την εξαγορά αυτού από το Ελληνικό Δημόσιο, μετά το συμψηφισμό των απαιτήσεων του Δημοσίου και των λοιπών δικαιούχων (Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, νομικών προσώπων, κ.λπ.) απέναντι στον Ο.Α.Σ.Θ.
– Τυχόν αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε., το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, κ.λπ.)
– Τη δυνατότητα επιχορήγησης των επενδυτικών προγραμμάτων της Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. και των θυγατρικών της εταιριών
– Τη σύσταση, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, της Ενδοϋπουργικής Επιτροπής Κινητικότητας, στην περίπτωση καταβολής αποζημίωσης στα μέλη αυτής.
Όλα αυτά για μία εταιρεία με ιδιαίτερα σημαντικά μεγέθη: τα έσοδα και οι δαπάνες έχουν τοποθετηθεί για το 2017 σε περίπου 80 εκατ. ευρώ και 148 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα (σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2017).
Σημειώνεται ότι από το 1957 οπότε ιδρύθηκε, μέχρι σήμερα, η ρευστότητα του ΟΑΣΘ προέρχεται από οικονομικές συμφωνίες με το Δημόσιο για την υλοποίηση συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη. Από το 2009 μέχρι τον Αύγουστο του 2016, ο ΟΑΣΘ έχει εισπράξει από τα κρατικά ταμεία 867 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό από το 2001 έως και το 2008 ανήλθε σε 706,5 εκατ. ευρώ.
Πηγή:capital.gr