Μπορεί οι μετροπόντικες να έβαλαν ξανά μπρος και οι αρμόδιοι να δηλώνουν πως εάν δεν προκύψει κάποιο νέο κώλυμα, οι Θεσσαλονικείς θα χρησιμοποιούν το μετρό εντός του α΄ εξαμήνου του 2020, ωστόσο οι μετρόπληκτοι καταστηματάρχες της Δελφών, όσοι έχουν απομείνει δηλαδή, δεν φαίνεται να συμμερίζονται τον ενθουσιασμό και την αισιοδοξία τους.
«Το Μάρτιο του 2009 μπήκαν οι πρώτες λαμαρίνες μπροστά από τα καταστήματά μας. Από τότε έχουμε ακούσει πάρα πολλές διαφορετικές ημερομηνίες και για το πότε θα ανοίξει κανονικά η Δελφών και για το πότε θα παραδοθεί το έργο στο σύνολό του. Δε μου λέει κάτι ότι άρχισαν να σκάβουν και πάλι οι μετροπόντικες» δηλώνει ιδιοκτήτρια καταστήματος με υποδήματα.
Η κατάσταση σε όλο το μήκος του δρόμου είναι αποκαρδιωτική. Από Συνδίκα και μέχρι την Μπότσαρη, από την πλευρά στην οποία βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι λαμαρίνες, δεν υπάρχει ούτε ένα ανοιχτό κατάστημα.
Όχι ότι από την άλλη μεριά του δρόμου τα πράγματα είναι καλύτερα. Μόλις δύο εμπορικά καταστήματα και ένα φαρμακείο έχουν μείνει και συνεχίζουν να παλεύουν για την επιβίωσή τους.
Το πως το καταφέρνουν ούτε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να δώσουν εξήγηση. «Με ετήσιες εισπράξεις 3.500 ευρώ, πείτε μου εσείς πως θα καλύψω τις υποχρεώσεις του μαγαζιού μου και τις ανάγκες της οικογένειάς μου», δηλώνει μία από αυτούς.
«Το μαγαζί το κρατάω ανοιχτό γιατί το είχε ανοίξει ο πατέρας μου, το συνέχισα εγώ και δεν ξέρω να κάνω κάτι άλλο» πρόσθεσε, ενώ στο ερώτημα αν πιστεύει πως η επανέναρξη των εργασιών για τους μετροπόντικες αποτελεί μία ακτίνα πως ίσως σύντομα η κατάσταση αποκατασταθεί, η απάντηση ήταν πως «μέχρι τότε δεν ξέρουμε αν θα υπάρχουμε».
Έτερος καταστηματάρχης της περιοχής εξέφρασε την αγανάκτησή του για τις συνεχείς δεσμεύσεις δημάρχων, περιφερειαρχών, Υπουργών και γενικότερα εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων, πως θα βρεθεί μία λύση για το πρόβλημά.
«Κουράστηκα να μας στέλνουν από ιδιαίτερο γραμματέα, σε άλλον ιδιαίτερο γραμματέα. Είναι κοροϊδία αυτό που συμβαίνει. Ούτε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης υπήρξε κάποια κίνηση που να μας βοήθησε. Μόνο συζητήσεις επί συζητήσεων», δήλωσε ο ίδιος ενώ πρόσθεσε πως από την πρώτη στιγμή που τα καταστήματα κρύφτηκαν πίσω από τις λαμαρίνες, άρχισαν ένα ένα να κλείνουν. «Η κρίση ήρθε και μας έδωσε το χαριστικό χτύπημα. Έχουμε μείνει πλέον ελάχιστοι που κρατάμε ακόμα».
Το περίεργο ωστόσο είναι πως ενώ η πλειοψηφία των εμπορικών χώρων είναι άδεια, πλέον δεν μπορεί κανείς να βρει ακόμα και ενοικιαστήριο, καθώς οι ιδιοκτήτες φοβούνται πως μπορεί να μην εισπράξουν καν τα ενοίκια τους, από κάποιo κατάστημα που με τεράστια δυσκολία θα βγάζει τα έξοδά του.
Ακόμη όμως και όσοι αναζητούν κάποιον επίδοξο ενοικιαστή φαίνεται πως δεν είναι διατεθειμένοι να ρίξουν τις τιμές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, χώρος 95 τ.μ. με υπόγειο άλλα 80 τ.μ. ενοικιάζεται προς 650 ευρώ!
Αν προσθέσει κανείς τα πάγια έξοδα κάθε μήνα για οποιονδήποτε επαγγελματικό χώρο, αντιλαμβάνεται το πόσο δύσκολο είναι να ανταπεξέλθει μία επιχείρηση στις υποχρεώσεις της και να έχει έστω και κάποιο μικρό κέρδος.
Στο θέμα των εμπόρων και επιχειρηματιών που έχουν πληγεί από τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του μετρό αναφέρθηκε άλλωστε σήμερα το πρωί ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του μετρό στη Νέα Ελβετία.
Συγκεκριμένα ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε: «Ζητώ από την κυβέρνηση να βρει τρόπο να ανακουφίσει όλους εκείνους τους επιχειρηματίες και επαγγελματίες που σε πολλές περιπτώσεις όχι μόνο ταλαιπωρήθηκαν αλλά και καταστράφηκαν. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποζημιωθούν.»
Ρεπορτάζ: Κώστας Κόπτσιου