ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ygieini-diatrofi

Οι Έλληνες μαθαίνουν να τρώνε πιο υγιεινά

Την αυξανόμενη τάση των Ελλήνων για μεγαλύτερη προσοχή και ενδιαφέρον στη διατροφή τους καταγράφει μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 ανθρώπων από ολόκληρη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι Έλληνες εξακολουθούν να καταναλώνουν αυξημένες ποσότητες κρέατος, ωστόσο σε γενικές γραμμές διατηρούνται βασικές αρχές της μεσογειακής διατροφής από τον καταναλωτή, με το ελαιόλαδο, τα φρούτα και τα λαχανικά να είναι με διαφορά οι τροφές που καταναλώνουν συχνότερα οι καταναλωτές.

Πολύ υψηλή θέση στο τραπέζι των Ελλήνων καταλαμβάνουν τα όσπρια, ενώ τα πουλερικά-λευκό κρέας προτιμώνται έναντι του κόκκινου κρέατος, όπως το μοσχάρι.

Επίσης οι Έλληνες καταναλώνουν πολύ καφέ, αλλά και φέτα. Η κατανάλωση γλυκών κρίνεται υψηλή, όπως επίσης και η προτίμηση σε λευκά ζυμαρικά έναντι των επιλογών ολικής άλεσης.

Αναζητούμε «υπερτροφές»…

Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται επίσης ότι πλέον αναζητούν τροφές με συγκεκριμένες ευεργετικές ιδιότητες (π.χ. υπερτροφές), αλλά και τροφές με χαμηλά λιπαρά, ψωμί ολικής αλέσεως κ.ά. έναντι λιγότερο υγιεινών εναλλακτικών.

Το 56% των καταναλωτών δηλώνουν ότι προσέχουν τη διατροφή τους, ενώ υψηλά είναι και τα ποσοστά εκείνων που δηλώνουν ότι ενημερώνονται για τη διατροφική αξία των προϊόντων που καταναλώνουν.

Ειδικότερα, σε ποσοστό 53% ψάχνουν πληροφορίες για τις ευεργετικές ιδιότητες των τροφών, ενώ το 49% και το 46% αναζητούν πληροφορίες για το λίπος και τα επεξεργασμένα σάκχαρα των τροφών αντίστοιχα.

Λιγότερο «ντελίβερι»

Μία από τις σημαντικότερες τάσεις που καταγράφηκαν είναι η αυξητική τάση για γεύμα στο σπίτι και η σημασία της οικογένειας σε αυτά τα γεύματα. Επίσης, γίνεται σαφές ότι την τελευταία πενταετία όλο και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών δηλώνει ότι αποφεύγει να παραγγέλνει φαγητό απ’ έξω και προτιμάει να μαγειρέψει στο σπίτι.

Πρόκειται μία τάση που όχι μόνο την ακολουθούν περισσότεροι καταναλωτές, αλλά την ακολουθούν και πιο έντονα όσοι την είχαν ήδη υιοθετήσει.

Σε μεγάλο βαθμό πρόκειται για μία επιλογή των καταναλωτών που έχει προκληθεί από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, η οποία στη συνέχεια καλλιεργήθηκε και από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα το αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού για μαγειρική ή το ανερχόμενο ενδιαφέρον για προστασία της υγείας ενός πληθυσμού με αυξανόμενο μέσο όρο ηλικίας.

Σε αυτό έχει βοηθήσει και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η ελληνική τηλεόραση παρουσιάζει πολλές εκπομπές μαγειρικής, μία τάση που προϋπήρχε στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό το μήνυμα στο καταναλωτικό κοινό για υγιεινή διατροφή και ποιότητας ζωής μέσω της μαγειρικής στο σπίτι.

Τρώμε στο σπίτι και με την οικογένεια

Η πιο σημαντική και άμεσα συσχετισμένη τάση έχει να κάνει με τον συσχετισμό των γευμάτων και των οικογενειακών στην καθημερινότητα της διατροφής του Έλληνα καταναλωτή.

Αυτό που φαίνεται από αυτή την έρευνα, όσο και άλλες έρευνες του ΙΕΛΚΑ, η οικογένεια σχετίζεται με τις βασικότερες διατροφικές τάσεις.

Ειδικότερα:

– Η συντριπτική πλειοψηφία των γευμάτων πραγματοποιείται στο σπίτι, παρουσία μελών της οικογένειας. Πάνω από το 80% των γευμάτων σήμερα ετοιμάζεται καθημερινά στο σπίτι από την οικογένεια, ενώ η τάση την τελευταία πενταετία είναι αυξητική.

– Επτά στους δέκα καταναλωτές πραγματοποιούν καθημερινά το γεύμα τους στο σπίτι παρουσία της οικογένειας τους, ενώ ένα πολύ μικρότερο ποσοστό, τρεις στους δέκα, μόνοι τους.

– Ακόμα και στην περίπτωση που οι καταναλωτές επιλέγουν το γεύμα εκτός σπιτιού, αυτό συμβαίνει περίπου μία φορά την εβδομάδα το πολύ και μάλιστα συνοδεύεται από την παρουσία οικογένειας ή φίλων, προσδίδοντας του μία κοινωνική διάσταση.

Σύμφωνα με την μελέτη, ο μέσος καταναλωτής από τα επτά εβδομαδιαία βασικά γεύματα, πραγματοποιεί τα έξι εντός σπιτιού και μόλις το ένα εκτός σπιτιού παρουσία παρέας.

Επιπλέον, από τα έξι γεύματα που πραγματοποιεί στο σπίτι τα πέντε είναι μαγειρεμένα από κάποιο μέλος της οικογένειας και ένα ετοιμάζεται/παραγγέλνεται εκτός σπιτιού.

Πηγή: efsyn.gr