Το ΣΑΣΘ ολοκλήρωσε τη πρώτη φάση της αναλυτικής καταγραφής στάσεων και στεγάστρων στο νομό Θεσσαλονίκης, με όλα τα χαρακτηριστικά τους.
Σε πρώτη φάση από τις περίπου 1.800 στάσεις και στέγαστρα στην ύπαιθρο του νομού εξετάστηκαν με επιτόπια έρευνα 696, στους Δήμους Δέλτα, Χαλκηδόνας, Βόλβης, Ωραιοκάστρου και Λαγκαδά, στο πλαίσιο του έργου «Αποτύπωση, καταγραφή και αξιολόγηση των στάσεων και στεγάστρων αστικής συγκοινωνίας του νομού Θεσσαλονίκης στο υπεραστικό δίκτυο ευθύνης του ΣΑΣΘ».
Ήδη στο ΣΑΣΘ δημιουργήθηκε σχετική βάση δεδομένων με όλα τα στοιχεία κάθε στάσης και στεγάστρου, τα οποία θα μπορούν να επικαιροποιούνται διαρκώς, ενώ κάθε στάση έχει ήδη και φωτογραφική αποτύπωση, προκειμένου να διαπιστώνουν οι αρμόδιοι ποιες παρεμβάσεις απαιτούνται για να αυξηθεί στο μέγιστο το επίπεδο ασφάλειας.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «το ΣΑΣΘ ολοκληρώνει σταδιακά μια πολύ επίπονη διαδικασία, που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα καλύψει ένα σημαντικό έλλειμμα στις προδιαγραφές που πρέπει να έχουν οι χώροι αναμονής των επιβατών της αστικής και υπεραστικής συγκοινωνίας.
Αναλάβαμε με ίδια μέσα, προσωπικό και πόρους να υλοποιήσουμε αυτό το έργο το οποίο είναι σημαντικό για την πόλη, ώστε να αφήσουμε μια παρακαταθήκη ζωής στη Θεσσαλονίκη. Η καταγραφή των χαρακτηριστικών των στάσεων και των στεγάστρων δεν ήταν εύκολη διαδικασία.
Απαίτησε πολύ χρόνο και επιτόπια έρευνα – αποτύπωση, όπως και τη δημιουργία μιας σύγχρονης λειτουργικής βάσης δεδομένων, με δυνατότητα διαρκούς επικαιροποίησης, ώστε να γνωρίζουν όλοι οι αρμόδιοι την κατάσταση κάθε χώρου αναμονής επιβατών ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, με τα αναλυτικά στοιχεία που έχουμε διευκολύνεται η διαδικασία χωροθέτησης, ίδρυσης και κατάργησης στάσεων και στεγάστρων. Το ΣΑΣΘ θα προχωρήσει στην αξιολόγηση του επιπέδου ασφάλειας κάθε στάσης και κάθε στεγάστρου, θα εντοπίσει τυχόν ελλείψεις, θα ιεραρχήσει τις παρεμβάσεις και θα προτείνει τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι αρμόδιοι φορείς, ώστε τελικά όλοι οι χώροι αναμονής των επιβατών να είναι ασφαλείς και να μην υπολείπονται σε τίποτα από τα αντίστοιχα εξελιγμένα ευρωπαϊκά παραδείγματα».
Η επόμενη φάση της καταγραφής περιλαμβάνει τις στάσεις και τα στέγαστρα που βρίσκονται στο υπεραστικό δίκτυο της ανατολικής πλευρά του νομού. Συνολικά περίπου 3.700 στάσεις και στέγαστρα υπάρχουν στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.