Δεύτερη συνεχή χρονιά κερδών
- Καθαρά κέρδη ύψους 3.9 εκατ., μία αύξηση ύψους 44% στο 2014
- Συνολική άνοδο εσόδων 16% σε 305 εκατ. ευρώ
- Συνεισφορά των εσόδων κοινού κώδικα 21.5 εκατ. στα συνολικά έσοδα
Η Air Serbia, οι εθνικές αερογραμμές της Δημοκρατίας της Σερβίας, κατέγραψαν καθαρά κέρδη ύψους 3.9 εκατ. τη διάρκεια της λειτουργίας τους όλο το δεύτερο έτος, ξεπερνώντας τα κέρδη της τελευταίας χρονιάς ύψους 2.4 εκατ. κατά 44%.
Οι αερογραμμές σημείωσαν συνολικά κέρδη 305 εκατ. ευρώ για το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 16% ως προς το 2014, ένα αποτέλεσμα το οποίο ήταν απόρροια της σημαντικής αύξησης στον αριθμό των επιβατών.
Αυτά τα αποτελέσματα υλοποιήθηκαν στα πλαίσια της ανάπτυξης των βασικών λειτουργικών μετρήσεων των αερογραμμών, που επεκτάθηκαν με 6% και 3,65 δισεκατ. Χιλιόμετρα Διαθέσιμων Θέσεων μέσα στο 2015 καθώς και τον αριθμό των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν με 8% και 32,384 πτήσεις με το πέρας του τελευταίου έτους.
Αυτά τα αποτελέσματα συνοδεύτηκαν από μία ετήσια αύξηση ύψους 11% στον αριθμό των επιβατών που μεταφέρθηκαν και ο οποίος αυξήθηκε σε 2.55 εκατ. το 2015, καθώς και την αύξηση του συντελεστή πληρότητας, της καταμέτρησης των γεμάτων θέσεων ως προς τις διαθέσιμες, οι οποίες αυξήθηκαν σε 71 ποσοστιαίες μονάδες το 2015 από 67 ποσοστιαίες μονάδες τον προηγούμενο χρόνο.
Οι συνεργασίες κοινού κώδικα της Air Serbia συνεισέφεραν 21.5 εκατ. το 2015, ένα αποτέλεσμα της εξέλιξης των συμφωνιών των αερογραμμών που ήδη υπήρχαν ενώ υπογράφτηκαν και νέες συνεργασίες κοινού κώδικα με την Aegean Airlines, την Air Baltic, την Air China, την Air Europa και τις πολωνικές αερογραμμές LOT.
Οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Air Serbia ελέγχθηκαν ανεξάρτητα από την KPMG σύμφωνα με τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα.
Ο Dane Kondić, Διευθύνων Σύμβουλος της Air Serbia, δήλωσε: «Τα αυξημένα έσοδα και κέρδη είναι ένα μεγάλο επίτευγμα και ένα άμεσο αποτέλεσμα του σταθερού μας στόχου μείωσης του κόστους, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και χτίζοντας πάνω στην προσφορά του προϊόντος μας και των υπηρεσιών μας. Υπήρξε επίσης μια συνεχής στόχευση στο να βελτιώσουμε τις εμπορικές μας επιδόσεις και τις πωλήσεις καθώς και να προσέξουμε τη διαχείριση των εσόδων. Τον τελευταίο χρόνο, ενοποιήσαμε και χτίσαμε σε βάθος το ευρωπαϊκό μας δίκτυο και είμαστε τώρα σε θέση να το επεκτείνουμε περιφερειακά και πέρα του Ατλαντικού. Η στρατηγική μας το 2016 είναι να ενισχύσουμε το δίκτυο περαιτέρω εκμεταλλευόμενοι τη γεωγραφική θέση του Βελιγραδίου ως πύλη για τα Βαλκάνια και προσελκύοντας ροές επιβατών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες».
Ο Siniša Mali, Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Air Serbia, δήλωσε: «Τα δυνατά οικονομικά αποτελέσματα της Air Serbia για το 2015 είναι ένα ξεκάθαρο και ευχάριστο σημάδι ότι η επιχείρηση έχει γίνει ακόμη πιο ισχυρή και η στρατηγική που ακολουθήθηκε φέρνει αποτελέσματα σε βασικούς εμπορικούς στόχους της. Με την υποστήριξη των μετόχων της, η Air Serbia θα επεκτείνει φέτος το καλοκαίρι το δίκτυό της σε πέντε νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένου της Νέας Υόρκης, ανοίγοντας τις πόρτες της για μεγαλύτερη ανάπτυξη, αυξάνοντας την εταιρική παρουσία της Σερβίας και θέτοντας τις βάσεις για να συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην εθνική οικονομία το 2016».
Ο Mali προσέθεσε: «Η συνεχής επέκταση της Air Serbia το 2015 δημιούργησε σημαντικές ευκαιρίες εργασίας, με την αεροπορική εταιρεία να προσλαμβάνει 400 επιπλέον υπαλλήλους και να αναπτύσσει το σύνολο του εργατικού δυναμικού της Air Serbia Group, συμπεριλαμβανομένου των θυγατρικών, Air Serbia Catering and Air Serbia Ground Services, σε 2.450 υπαλλήλους. Ένα παράδειγμα που ενισχύσει επιπλέον τη φήμη της εταιρείας μας ως επιλογή εργοδότη είναι η διαδικασία πρόσληψης της περασμένης χρονιάς, η οποία προέλκυσε 6.400 υποψηφίους, τον μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων στην ιστορία του εθνικού αερολιμένα».
Ο James Hogan, Αντιπρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Air Serbia και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Etihad Airways, δήλωσε: «Είμαστε χαρούμενοι από τη συνεχή επιτυχία της Air Serbia στην οικοδόμηση και ενδυνάμωση των εμπορικών της δράσεων. Η Air Serbia έχει κάνει τεράστια άλματα στην πορεία της βιώσιμης κερδοφορίας. Η Ευρώπη είναι μια πολύ ανταγωνιστική αγορά και η συνεχής επένδυση της εταιρείας σε προϊόντα και υπηρεσίες δημιούργησε μια συναρπαστική προσφορά για τους ευρωπαίους καταναλωτές».