LOUKETO EPIXEIRISI

Ετοιμες να αποχωρήσουν από την Ελλάδα μεγάλες εταιρείες…

Το κακό επιχειρηματικό κλίμα, η επικείμενη αύξηση φόρων και εισφορών, αλλά και η έντονη έλλειψη ρευστότητας που εντείνεται χρόνο με χρόνο, επαναφέρει τα σενάρια-σχέδια αποχώρησης μεγάλων εταιρειών από την Ελλάδα…

Οι προειδοποιήσεις της Ryanair, η σταδιακή αποχώρηση της ΦΑΓΕ και της 3E, το λουκέτο στην ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ Αθηνών, του εργοστασίου της SCA Ελλάς (Delica), της Softex και τόσων ακόμα μεγάλων επιχειρήσεων είναι ενδεικτικό της επιχειρηματικής κατάστασης που επικρατεί στην Ελλάδα.

Είναι χαρακτηριστικό πως απο 2008 244.712 επιχειρήσεις έκλεισαν στην Ελλάδα, με απώλεια 842.670 θέσεων εργασίας. Από την αρχή του 2016 έως το τέλος Μαρτίου έκλεισαν 9.812 επιχειρήσεις…

Μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν θυγατρικές στην Ελλάδα, καθημερινά ζητούν ενημέρωση για την οικονομική και κοινωνική κατάσταση της χώρας μας, απο τους Ελληνες Μάνατζερς των εταιρειών τους, ζητώντας παράλληλα σχέδια αντιμετώπισης την κρίσης.

Το πρόβλημα -πλέον- “Ελλάδα” συζητείται καθημερινά στα Διοικητικά συμβούλια μεγάλων πολυεθνικών, πολλές από τις οποίες έχουν επαναφέρει στο τραπέζι τα σχέδια εταιρικής αλλαγής του καθεστώτος παρουσίας τους στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ήδη κάποιες αναζητούν εισαγωγέα-αντιπρόσωπο, ώστε να κλείσουν την Ελληνική θυγατρική εταιρεία. Αυτό βέβαια θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, οι οποιες μάλιστα θεωρούνται καλοπληρωμένες…

Παράλληλα κάποιες άλλες μελετάνε την άμεση μεταφορά της έδρας της εταιρείας σε γείτονα με χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές χώρα (πχ Βουλγαρία), αφήνοντας ένα παράρτημα στην Ελλάδα για να διαχειρίζεται το marketing management (όχι τις εισαγωγές).

Σε ότι αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου μάλιστα, η χαρακτηριστική καθυστέρηση της Κυβέρνησης στο θέμα του μέτρου της απόσυρσης αλλά και η ατολμία του Υπουργείου Οικονομικών στο να εξορθολογίσει τη φορολόγιση, έχει αποθαρρύνει τους επιχειρηματίες του κλάδου, που μέχρι πέρσι έδειχνε ίχνη ανάπτυξης.

Το δεδομένο μέχρι σήμερα είναι οτι όλες οι εταιρείες του κλάδου του αυτοκινήτου κρατούν στάση αναμονής, αφού οι επιχειρηματικές ενέργειες των τελευταίων τριών ετών, των Ελλήνων μάνατζερ που τις διοικούν και των εργαζόμενων τους, έχουν δώσει μία χρονική άνεση στις κινήσεις που θα κάνουν οι πολυθενικές με την Ελλάδα, αποφεύγοντας τις γρήγορες-πανικόβλητες αποφάσεις.

Παράλληλα συνέργειες όπως η εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Π&Ρ Δάβαρης (Hyundai-Kia) απο τον Ομιλο Βασιλάκη, δίνουν ανάσα… ζωής, να μην κλείσουν επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζομένους.