OLYBIAKI ZYTHOPOIIA

Επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ το 2016 από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Καλύτερα από τα αναμενόμενα ήταν τα αποτελέσματα που παρουσίασε την περυσινή χρονιά η νέα Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που δημιουργήθηκε με τη συγχώνευση των εταιριών Μύθος Ζυθοποιία και Ολυμπιακή Ζυθοποιία, δεδομένων και των πρωτόγνωρων εξελίξεων σε οικονομικό και πολιτικό επίπεδο.

Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Καραφυλλίδης στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, η εταιρεία έκλεισε το 2015 με ανάπτυξη 4% σε μια συνολικά φθίνουσα αγορά, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας παρουσίασε πτώση της τάξης του 6%. Ο τζίρος ανήλθε στα 142 εκατ. ευρώ ενώ η κερδοφορία παρουσίασε αύξηση 50% με τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) να διαμορφώνονται στα 10,5 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή η εταιρεία βελτίωσε κατά μισή μονάδα το μερίδιο αγοράς της το οποίο ανέρχεται πλέον σε 29% ενώ όλα τα σήματα Μύθος και ΦΙΞ ενίσχυσαν τη θέση τους στην εγχώρια αγορά, αυξάνοντας τα μερίδιά τους.

Ο κ. Καραφυλλίδης αναφερόμενος στη συγχώνευση των δύο εταιρειών επισήμανε ότι «ήταν πολύ σωστή απόφαση που πραγματοποιήθηκε σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και είχε ως αποτέλεσμα η νέα εταιρεία να γίνει ισχυρός πόλος στην αγορά της μπύρας». Προσέθεσε ότι «στόχος της διοίκησης είναι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία να αλλάξει τον χάρτη της μπύρας στην Ελλάδα».

Στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας συμμετέχουν με ποσοστό 51% ο όμιλος Carlsberg και με ποσοστό 49% οι Έλληνες μέτοχοι Ιωάννης Χήτος, Ηλίας Γκρέκης και Γεώργιος Γκρέκης.

Αναφορικά με την επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας, ο κ. Καραφυλλίδης επισήμανε ότι έχει ήδη συμφωνηθεί η υλοποίηση πενταετούς επενδυτικού πλάνου (2015-2019) ύψους 50 εκατ. ευρώ. Το 2015 η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ που αφορούσαν κυρίως στον εξοπλισμό των εργοστασίων και στη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας. Για το 2016 προγραμματίζεται η επένδυση ποσού άνω των 12 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία διαθέτει δύο εργοστάσια, ένα στη Σίνδο (δυναμικότητας 1,6 εκατ. εκατόλιτρων) και ένα στη Ριτσώνα (δυναμικότητας 600.000 εκατόλιτρων). Επίσης διαθέτει 17 εμπορικά σήματα, δέκα εκ των οποίων παράγονται στην Ελλάδα. Η συμβολή της εταιρείας στην ελληνική οικονομία ανήλθε στα 60 εκατ. ευρώ.

Το 2016 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην εκτέλεση του επενδυτικού της πλάνου, όπως επίσης και στην ανάπτυξη καινοτομίας και ενδυνάμωσης του προϊόντικού της χαρτοφυλακίου. Ειδικότερα, στην αγορά διατίθεται ήδη το νέο Tuborg Lemon Soda, ένα καινούργιο προϊόν με προσθήκη φυσικού χυμού λεμονιού που δημιουργεί νέες προοπτικές στην αγορά των αναψυκτικών. Επιπλέον, η μπύρα Mythos, με ανανεωμένη και καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα συσκευασία easy open, ενισχύει τη θέση της στην αγορά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ ανανεωμένη εικόνα παρουσιάζουν και οι FIX Dark και FIX Weiss.

Στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας για το 2016 περιλαμβάνονται επίσης ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και του εξαγωγικού προσανατολισμού της και η επέκταση σε νέες αγορές. Ειδικότερα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη ολοκληρώσει δύο νέες συνεργασίες στις αγορές της Αυστραλίας και της Αμερικής με την τελευταία να επιτρέπει την περαιτέρω διείσδυση της μπύρας FIX στην συγκεκριμένη αγορά.