Αβεβαιότητα επικρατεί στη διεθνή αγορά για τις προοπτικές της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mitsubishi, η οποία είναι η έκτη μεγαλύτερη στη χώρα. Πριν από λίγες ημέρες παραδέχθηκε ότι επί 25 χρόνια –και όχι 14, όπως αρχικά είχε δηλώσει– εξαπατούσε τις αρμόδιες αρχές στην Ιαπωνία σχετικά με τις μετρήσεις εξοικονόμησης βενζίνης σε τουλάχιστον 600.000 αυτοκίνητα και τέσσερα μοντέλα – δύο από αυτά τα κατασκεύαζε για λογαριασμό της ανταγωνίστριάς της Nissan. Ως αποτέλεσμα των αποκαλύψεων αυτών, τις οποίες έκανε η Νissan, η χρηματιστηριακή αξία της Mitsubishi έχει περιοριστεί τουλάχιστον κατά το ήμισυ.
Υπενθυμίζεται ότι το 2000 είχε και πάλι βρεθεί σε ανάλογη θέση, όταν αποκάλυψε πως επί δεκαετίες, αρχής γενομένης από εκείνην του ’70, απέκρυπτε σοβαρά τεχνικά προβλήματα στα οχήματά της. Μετά τη δημοσιοποίηση της απάτης υποχρεώθηκε σε ανάκληση τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων.
Διεθνής αγορά
Στην παρούσα φάση, η έκταση του σκανδάλου της Mitsubishi περιορίζεται στην εγχώρια αγορά, όπως τουλάχιστον διατείνεται η ίδια. Ισως, λοιπόν, και να βρίσκεται σε σχετικά καλύτερη κατάσταση από τη Volkswagen, η οποία με τη χρήση «έξυπνου» λογισμικού έδινε επί χρόνια στις Αρχές παραπλανητικές μετρήσεις ρύπων για τουλάχιστον 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο. Στα τέλη της εβδομάδας, συγκεκριμένα, η Mitsubishi δήλωσε ότι τα αυτοκίνητα που διέθεσε στην αμερικανική αγορά δεν σχετίζονται με τις στρεβλές μετρήσεις εξοικονόμησης καυσίμου. Εάν, όντως, ισχύει αυτό, όπως παρατηρούν αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, πιθανώς να αμβλυνθεί ο αντίκτυπος για την εταιρεία. Η ιαπωνική αγορά απορροφά το 10% των συνολικών πωλήσεών της, ενώ όλη η υπόλοιπη παραγωγή της διατίθεται στην παγκόσμια αγορά. Τι συνέβη ακριβώς με τη Mitsubishi; Πρώτον, οι υπάλληλοί της εσκεμμένα «πείραξαν» τα στοιχεία εξοικονόμησης καυσίμου σε τέσσερα μοντέλα της, που πωλούνται στην Ιαπωνία, με σκοπό να δείχνουν «πιο καθαρά» – ο λόγος πιθανόν ήταν πως η ίδια η Mitsubishi έθετε συνεχώς αυστηρότερα όρια στην κατανάλωση βενζίνης λόγω σκληρού ανταγωνισμού, ενώ όσοι οδηγοί στην Ιαπωνία διαθέτουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα δικαιούνται φοροελαφρύνσεων. Δεύτερον, η εταιρεία χρησιμοποιούσε μεθόδους συλλογής των στοιχείων από τις μετρήσεις, οι οποίες δεν εναρμονίζονταν με το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο. Τρίτον, τέλος, η Mitsubishi υπέβαλε για τα προαναφερθέντα οχήματα στοιχεία που προέρχονταν από μετρήσεις στην ανά χιλιόμετρο κατανάλωση καυσίμου μέσω υπολογιστή και όχι από επιτόπιες μετρήσεις στα ίδια τα αυτοκίνητα, όπως απαιτείται από την ιαπωνική νομοθεσία.
Πηγή: Καθημερινή