Η νέα γενιά του Renault Megane περιλαμβάνει και την σπορ έκδοση GT, η οποία έχει εξοπλιστεί με εξελιγμένες τεχνολογικές διατάξεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα 4Control που αποτελεί μια πρωτιά για την κατηγορία του γαλλικού αυτοκινήτου. Συνδυάζεται με την εξελιγμένη από τη Renault Sport ανάρτηση, ώστε να προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά και περισσότερη ακρίβεια στις αντιδράσεις.
Σε έκτακτες καταστάσεις η άμεση αντίδραση της τετραδιεύθυνσης αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για τον οδηγό. Το σύστημα προσφέρει αυξημένη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και αυξημένη σταθερότητα στις καμπές υψηλών ταχυτήτων, ενώ μειώνει τις κλίσεις μέσω ειδικών αντιστρεπτικών ράβδων. Για την καλύτερη λειτουργία το 4Control ρυθμίζει την κλίση των πίσω τροχών 100 φορές το δευτερόλεπτο, ενώ είναι σε λειτουργία ανεξάρτητα από τη ρύθμιση του Multi-sense. Το νέο Megane GT προσφέρει τέσσερις ρυθμίσεις για την οδήγηση (Sport, Neutral, Comfort και Perso).
Το 4Control στις ταχύτητες κάτω από τα 80 χλμ./ώρα, στην επιλογή Sport, και κάτω από τα 60 χλμ./ώρα στις άλλες επιλογές, στρέφει τους πίσω τροχούς σε αντίθετη φορά από τους μπροστινούς. Αυτό επιτρέπει το αυτοκίνητο να έχει τα χαρακτηριστικά και την ακρίβεια ενός οχήματος με μικρότερο μεταξόνιο. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρέφονται στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρόσθιους δίνοντας την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο μεταξόνιο που προσφέρει μεγαλύτερη σιγουριά και σταθερότητα.
Με την επιλογή Sport, το τιμόνι χρειάζεται να περιστραφεί 40% λιγότερο (μια διαφορά της τάξης του 5% σε σχέση με τις άλλες επιλογές λειτουργίας) σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο χωρίς 4Control, χαρακτηριστικό που επιδρά ευεργετικά στις κλειστές, γεμάτες στροφές διαδρομές. Η επιλογή Sport, παράλληλα ρυθμίζει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα και την χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου.
Η επιλογή Neutral είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση όταν ξεκινά το αυτοκίνητο. Η επιλογή Comfort βελτιστοποιεί την οικονομία περνώντας συγκεκριμένες λειτουργίες σε κατάσταση economy. Η επιλογή Perso μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κάθε στιγμή.
Το νέο Megane GT χρησιμοποιεί διαφορετικά ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές ράβδους και σύστημα κρεμαγιέρας, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Η διάμετρος των δίσκων είναι 30 χιλ. μεγαλύτερη από εκείνων του νέου Megane (320 χιλ. εμπρός / 290 χιλ. πίσω) για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση.
Διαθέσιμος αποκλειστικά με το νέο Megane GT, είναι ο βενζινοκινητήρας Energy TCe ισχύος 205. Συνδυάζεται με το κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων. Κατανάλωση καυσίμου 6 λίτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 134 γραμ./χλμ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ