ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ellada-krisi-oikonomia-katanalotes-emporio-times

Υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα το 2ο τρίμηνο του 2016

Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 98 μονάδες και φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα τα τελευταία τρίμηνα.

Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης είναι αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (111 έναντι 108) ενώ παρέμεινε σχετικά σταθερός στις ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και στην Ωκεανία (107), στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή (89) και στη Λατινική Αμερική (78).

Ειδικότερα για την Ευρώπη (79), ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2016. Αναλυτικότερα, αύξηση του δείκτη παρατηρήθηκε σε 22 από τις 34 ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίζεται στη Δανία (112 έναντι 105), στην Ολλανδία (91 έναντι 85), στη Λευκορωσία (55 έναντι 50) και την Ουκρανία (52 έναντι 46). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Πορτογαλία (66 έναντι 72), στη Λιθουανία (73 έναντι 79) και στο Βέλγιο (76 έναντι 82).

Στην Ελλάδα (52) ο δείκτης μειώθηκε κατά μία μονάδα. Αναλυτικότερα για την Ελλάδα, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 82% των ερωτηθέντων (-2% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο). Σε σχέση όμως με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες.

Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, σταθερά το 76% των Ελλήνων φαίνεται να ανησυχούν και για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό 33% αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (24%) εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια, με αναφορές στο 20% για το καθένα.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ για την οικονομία το 34% των Ελλήνων. Σημαντική ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψαν στα περσινά επίπεδα.

Τέλος, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για ρουχισμό (62%).