Η ωρίμανση, δηλαδή η προώθηση των σχετικών μελετών και η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης, του «πακέτου έργων» που συνδέονται με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης περιλαμβάνεται σε απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία ανατίθεται στη Διεύθυνση Προγραμματισμού Υποδομών με σύμβαση παραχώρησης η προετοιμασία τεσσάρων επενδύσεων, ώστε να διεκδικήσουν κεφάλαια από το «πακέτο Γιούνκερ».
Η επιμονή του υπουργείου, κατά πολλούς, συνδέεται με το ενδιαφέρον της ρωσικής πλευράς, η οποία αναζητεί εναλλακτική διέξοδο για τη μεταφορά των προϊόντων της με παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου.
Το «πακέτο» που θέλει να δημοπρατήσει η κυβέρνηση με σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει τη «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Αλεξανδρούπολης μετά των οδικών συνδέσεων με την Εγνατία Οδό και τη βιομηχανική περιοχή Αλεξανδρούπολης και την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο».
Για το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 195 χιλιομέτρων, ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας είχε δηλώσει πρόσφατα ότι προωθείται μελέτη σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Κατά τον κ. Βούρδα, με την ολοκλήρωση του έργου δεν θα αναβαθμιστεί μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Πύθιο και το Ορμένιο ως πύλες εισόδου φορτίων από την Τουρκία και για την εξαγωγή προϊόντων προς τη Μαύρη Θάλασσα. Ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι προβλέπονται η λειτουργία του προαστιακού κατά μήκος του Εβρου ποταμού, καθώς και η σύνδεση με τον τουρκικό σιδηρόδρομο στο Πύθιο και με τον βουλγαρικό στο Ορμένιο, η μεταφορά εμπορευμάτων προς την ανατολική Ευρώπη και η σύνδεση με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου.