Μπορεί ο κλάδος του τουρισμού στην ανατολική Μεσόγειο -και ιδίως σε χώρες όπως η Τουρκία- να ″φλέγεται″ λόγω των αρνητικών εξελίξεων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή και να χάνει διαρκώς μερίδια, αλλά η Ελλάδα αναμένεται να κλείσει το 2016 με μονοψήφιο ποσοστό αύξησης των αφίξεων, παρ’ ότι δεν θα είναι τόσο ωφελημένη από τις εξελίξεις όσο η Ισπανία.
Τα παραπάνω προκύπτουν από δηλώσεις του περιφερειακού διευθυντή Ανατολικής Μεσογείου της TUI Destination Services Μιχαήλ Μαυρόπουλου, με την ευκαιρία του συνεδρίου Τουρισμού, με τίτλο ″Βόρεια Ελλάδα, 365 ημέρες τουρισμός″, που διοργανώνουν σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, τα πέντε διμερή επιμελητήρια.
«Σε χώρες όπως η Τουρκία οι ακυρώσεις φτάνουν το 40%. Εμείς δεν πήραμε ποσοστό από αυτές τις ακυρώσεις, αφού αυτές πάνε στην Ισπανία» σημείωσε ο Μιχαήλ Μαυρόπουλος, ο οποίος έχει υπό την εποπτεία του 13 χώρες.
Πρόσθεσε ότι οι αφίξεις στην Ελλάδα αναμένεται να παρουσιάσουν φέτος μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ″σε περίπτωση που δεν επηρεαστούμε από κάποιο άλλο γεγονός″, ενώ εξέφρασε την ελπίδα η κατάσταση να βελτιωθεί μέσω των late bookings (καθυστερημένων κρατήσεων). Πολύ καλά αναμένεται να τα πάει η Κύπρος, με διψήφιο ποσοστό αύξησης.
Ο ίδιος σημείωσε ότι η TUI επενδύει πλέον στα θεματικά ξενοδοχεία (π.χ, για οικογένειες, ζευγάρια, ευεξία, αθλητισμό), καθώς σε αυτά βρίσκεται το μέλλον, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό της εταιρείας που εκπροσωπεί. Υπενθυμίζεται ότι η TUI εξυπηρετεί 30 εκατ. πελάτες σε 31 χώρες και 180 προορισμούς.
Εγρήγορση και συντονισμό ζήτησε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο
Στο μεταξύ, εγρήγορση και συντονισμένες πολιτικές ζήτησε από την κυβέρνηση ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος, ώστε τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει σήμερα ο ελληνικός τουρισμός, λόγω των διεθνών συγκυριών, να αποκτήσουν πιο μόνιμο χαρακτήρα.
″Οι συγκυρίες και τα προβλήματα γειτονικών χωρών έχουν ευνοήσει την Ελλάδα που εμφανιζόταν ως ο πλέον ασφαλής προορισμός. Εδώ δεν χωρά εφησυχασμός. Απαιτείται εγρήγορση και συντονισμένες πολιτικές, ώστε αυτό το πλεονέκτημα να μην είναι συγκυριακό, αλλά αποτέλεσμα μελετημένης δράσης και λύσεων στο προσφυγικό και μεταναστευτικό ρεύμα που επιβαρύνει δυσανάλογα την Ελλάδα″ είπε, απευθύνοντας χαιρετισμό στο συνέδριο.
Πρόσθεσε ότι ο τουρισμός εξακολουθεί να παραμένει η κύρια κινητήρια δύναμη για την αναδιάρθρωση, την ανάπτυξη της οικονομίας και την έξοδο από την ύφεση. ″Η στρατηγική του σημασία για την ελληνική οικονομία, ενισχύει την ανάγκη να υπάρξει πολιτική δέσμευση και υποστήριξη στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης, που θα οδηγήσει σε μια σύγχρονη Ελλάδα. […] Ας αποτελέσει λοιπόν η ελληνική τουριστική βιομηχανία τη βάση για την νέα αναπτυξιακή πολιτική για την Ελλάδα του 2020″ υπογράμμισε.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στην ανάγκη για την οικονομική αξιοποίηση του πολιτισμού, η οποία -όπως είπε- θα μπορούσε να αποτελέσει αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια της Ελλάδας για την τόνωση της οικονομίας και τη δημιουργία απασχόλησης.
Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει σημαντικός σταθμός για κρουαζιερόπλοια
″Εξίσου σημαντικοί είναι και οι υπόλοιποι τομείς που προαναφέρθηκαν με προεξάρχοντα τον τομέα της κρουαζιέρας που αναπτύσσεται ταχύτατα και εξελίσσεται σε σημαντικό παράγοντα προσέλκυσης επισκεπτών. Είμαι βέβαιος, πως με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει σημαντικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων με πολλαπλά οφέλη για τον τουρισμό και την οικονομία γενικότερα. Ακόμη ένας λόγος ώστε να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ″, τόνισε.
Κατά την ομιλία του στο συνέδριο, ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων και του Οργανισμου Τουρισμού Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος, αφού υπενθύμισε ότι η περιοχή υποδέχεται κάθε χρόνο πάνω από 1 εκατ. τουρίστες από 40 εθνικότητες, γνωστοποίησε ότι ξεκινά ειδική καμπάνια για τα 2.400 χρόνια από τη γέννηση του Αριστοτέλη, ώστε να προσελκύσει τουρισμό από το εξωτερικό το 2016 – 2017.
Πρόκειται για ένα νέο προϊόν που στόχο έχει να αναδείξει και άλλα πλεονεκτήματα της περιοχής (η οποία υπήρξε γενέτειρα του Αριστοτέλη), πέραν του δίπτυχου ″ήλιος – θάλασσα″. Ο Γρηγόρης Τάσιος υπογράμμισε, τέλος, την ανάγκη ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ της Θεσσαλονίκης, της Χαλκδικής και των άλλων νομών της Κεντρικής Μακεδονίας για την παρουσίαση κοινών τουριστικών προϊόντων.
Πηγή: imerisia.gr