Σε τρισέλιδη επιστολή που έστειλε την Τετάρτη προς το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υποστηρίζει πως το δημόσιο τηρεί τα συμφωνηθέντα. Αντίθετα, κατά τον κ. Σπίρτζη, «η διοίκηση του οργανισμού «δεν ενημερώνει, σε πλήρη ασυμφωνία με τις υποχρεώσεις του, τους αρμόδιους φορείς, ούτε επιδεικνύει αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν είτε ότι τηρεί το μεταφορικό έργο που είναι υποχρεωμένος, είτε τις πρόσθετες αποζημιώσεις που διεκδικεί».
Η επιστολή του Χρ. Σπίρτζη εστάλη με αφορμή τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ εκπρόσωποι των οποίων είχαν αναφερθεί σε μη τήρηση των υποχρεώσεων του υπουργείου Υποδομών. Επισημαίνεται πως «είμαστε στο πλευρό των Εργαζομένων και των διεκδικήσεων τους, κυρίως δε στην πληρωμή των δεδουλευμένων τους. Είναι απαράδεκτη η μη καταβολή των δεδουλευμένων ιδιαίτερα, όταν από πλευράς δημοσίου δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ οφειλή, σύμφωνα με την έως σήμερα συμφωνία».
Ο υπουργός Υποδομών υποστηρίζει πως «η ισχύουσα συμφωνία τηρείται από το δημόσιο, χωρίς να έχει γνωμοδοτήσει οποιαδήποτε δημόσια αρχή και αρμόδια Υπηρεσία ότι τηρείται και από τον ΟΑΣΘ. Θα γνωρίζετε ότι ο ΟΑΣΘ δεν ενημερώνει, σε πλήρη ασυμφωνία με τις υποχρεώσεις του, τους αρμόδιους Φορείς ούτε επιδεικνύει αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν είτε ότι τηρεί το μεταφορικό έργο που είναι υποχρεωμένος είτε τις πρόσθετες αποζημιώσεις που διεκδικεί. Δυστυχώς, έχει εθιστεί για δεκαετίες στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων».
«Για την απαράδεκτη μη καταβολή των δεδουλευμένων, θα ενημερώσουμε το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης και παρακαλώ να μας ενημερώσετε για τις δικές σας ενέργειες αντίστοιχα» γράφει ο κ. Σπίρτζης. Προσθέτει πως «οι ενέργειες της Διοίκησης του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι είστε σε αγαστή συνεργασία μαζί της, αφού η εκάστοτε εργοδοσία δεν προχώρησε στις συνήθεις νομικές ενέργειες, φαντάζομαι ότι είναι απόρροια της φιλοεργατικής τακτικής της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που όμως δεν συνάδει με τη μη καταβολή των δεδουλευμένων προς εσάς, πράξη που κρίνεται εξόχως αντιεργατική. Όπως δεν συνάδει, φαντάζομαι, η άκριτη υιοθέτηση από τον Πρόεδρο του Σωματείου των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, του αιτήματος του Προέδρου του ΟΑΣΘ για αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και των πρόσθετων διεκδικήσεων του Οργανισμού, πέραν της συμφωνίας, χωρίς αξιόπιστα στοιχεία και χωρίς έλεγχο».
Ο κ. Σπίρτζης υποστηρίζει στην επιστολή προς το Συνδικάτο του ΟΑΣΘ πως «όπως καλώς γνωρίζετε, έχουν εισπραχθεί από τον Εργοδότη σας, στο ακέραιο, όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016, βάσει της συμφωνίας Δημοσίου και ΟΑΣΘ που κυρώθηκε με το ν. 4313/2014″.
«Μας κατηγορείτε, απαράδεκτα, για πολιτικές «μεθοδευμένης πτώχευσης» του ΟΑΣΘ. Οφείλετε να ανακαλέσετε, μιας και οι διεκδικήσεις σας είναι απέναντι στον εργοδότη σας και χρέος μας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των χρημάτων του ελληνικού λαού. Καταλαβαίνω τη σύγχυση που έχετε μεταξύ των εννοιών του εργοδότη σας και του ελληνικού δημοσίου, αλλά πρέπει να επιλέξετε αν είστε Πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ή οιονεί Εκπρόσωπος μετόχων που μετέχει στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ».
Κατά τον υπουργό Υποδομών, «με την ευκαιρία, μιας και είναι αδύνατο από τα στοιχεία του ΟΑΣΘ να βγει κάποιο συμπέρασμα, παρακαλώ για την βοήθεια σας, προκειμένου να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό εργαζομένων στον Οργανισμό, τη θέση ευθύνης τους, το αν είναι μέτοχοι ή όχι και τις αμοιβές τους. Η βοήθεια σας θα ήταν πολύτιμη».
Ο Χρ. Σπίρτζης επισημαίνει πως «τα συναρμόδια Υπουργεία δεν αρνούνται να εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία, όπως αναφέρετε στην επιστολή σας, όταν αυτή εφαρμόζεται και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, δηλαδή τον ΟΑΣΘ και το ελληνικό δημόσιο, και όταν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που αποδεικνύουν στα αρμόδια όργανα το αληθές των ισχυρισμών του ΟΑΣΘ. Μέχρι σήμερα, δεν έχουν υποβληθεί τέτοια στοιχεία. Παρακαλώ να μας ενημερώσετε για τις συναντήσεις σας, αν έχουν επιδιωχθεί, με τα αρμόδια Υπουργεία που δηλώνετε την αγωνία της μη ανταπόκρισής τους. Αν μπορείτε, επίσης, ως εκπρόσωπος των εργαζομένων να μας βοηθήσετε για την ανεύρεση των συγκεκριμένων αξιόπιστων στοιχείων παροχής κοινωνικής πολιτικής, από όπου προκύπτουν οι πρόσθετες οικονομικές αξιώσεις του ΟΑΣΘ, προκειμένου να βοηθήσουμε στη συνεργασία σας με τα αρμόδια Υπουργεία».
Κατά τον υπουργό Υποδομών, «οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και η μισθοδοσία των εργαζομένων του Οργανισμού δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για δημιουργία εντυπώσεων και για μικρό κομματικές επιδιώξεις, εκτός και αν αναζητάτε πολιτικό άλλοθι για κομματικά ή άλλα παιχνίδια ενόψει της 81ης ΔΕΘ».
«Να γνωρίζετε ότι το «πάρτυ» των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων και των άνευ στήριξης, από πλευράς Δημοσίου, διαιτησιών έλαβε τέλος. Όπως επίσης γνωρίζετε, έχει αποσταλεί έκθεση του αρμοδίου Φορέα, Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), έχει γίνει ήδη δειγματοληπτικός έλεγχος από μικτό κλιμάκιο για το έτος 2010, ο οποίος θα συνεχισθει και ακολουθεί έλεγχος για τα υπόλοιπα χρόνια έως σήμερα. Σε όλες τις εκθέσεις, εκτός των ευρημάτων, υπάρχουν αναφορές για τη μη απόδοση στοιχείων από τον ΟΑΣΘ, γεγονός που οφείλει να σας προβληματίσει», γράφει ο υπουργός Υποδομών. Η επιστολή καταλήγει πως «το τι γινόταν και από ποιους, όλες αυτές τις δεκαετίες, το γνωρίζει καλύτερα από όλους ο λαός της Θεσσαλονίκης και θα το αναδείξει η Κυβέρνηση και τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Δεν είναι άλλωστε και τόσο δύσκολο, αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια, οι υπηρεσίες του Υπουργείου έμαθαν το μετοχολόγιο του ΟΑΣΘ…».