Όταν ήταν μικρός, ο σκηνοθέτης Rob Spence από το Τορόντο ονειρευόταν να μοιάσει στον Six Million Dollar Man, τον πρωταγωνιστή της ομώνυμης δημοφιλούς σειράς που, με τη βοήθεια των βιονικών εμφυτευμάτων του, εργαζόταν για την κυβέρνηση της χώρας του.
Σήμερα, στα 43 του, μπορεί να πει ότι έχει κάνει – εν μέρει – το όνειρό του πραγματικότητα, αφού στη θέση του ενός ματιού του βρίσκεται μια πανάκριβη, μικροσκοπική κάμερα, που του έχει χαρίσει το παρατσούκλι «Eyeborg».
Ένα ατύχημα με κυνηγετική καραμπίνα όταν ήταν εννέα ετών του κόστισε με τραγικό τρόπο την όραση από το ένα του μάτι. Εικοσιέξι χρόνια αργότερα, ο Spence αποφάσισε να αφαιρέσει χειρουργικά το ελαττωματικό του μάτι και να το αντικαταστήσει με μια κάμερα. «Στην αρχή μου το είχε πει κάποιος σαν αστείο: «Βάλε μια μικρή κάμερα σε σχήμα ματιού ως εμφύτευμα». Η ιδέα ήταν εξωφρενική και έμοιαζε με ιδέα βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας», λέει στην αμερικανική εφημερίδα New York Post o 43χρονος.
Όπως επισημαίνει στη συνέντευξή του, το εμφύτευμα που επέλεξε να τοποθετήσει στη θέση του τυφλού του ματιού είναι εξαιρετικά χρήσιμο στη δουλειά του, ως ντοκιμαντερίστας. Η κάμερα-μάτι τού δίνει τη δυνατότητα να διεξάγει «ευαίσθητες» συνεντεύξεις χωρίς τον μπελά ενός συνεργείου κινηματογράφησης που μπορεί να δημιουργεί νευρικότητα στον συνεντευξιαζόμενο.
Όσο για τις αντιδράσεις του κόσμου για το πρωτότυπο και ιδιαίτερα χρήσιμο μάτι του, o Spence αναφέρει πως ενώ κάποιοι άνθρωποι εντυπωσιάζονται αρχικά, μόλις αρχίζουν να συνειδητοποιούν περί τίνος πρόκειται το βρίσκουν κάπως ανατριχιαστικό.
Η κάμερα-οφθαλμός του ντοκιμαντερίστα μοιάζει με κανονικό εμφύτευμα ματιού, στο οποίο ωστόσο βρίσκεται ενσωματωμένη μια κάμερα, εξοπλισμένη με έναν μικροπομπό ραδιοσυχνότητας. Η κάμερα δεν είναι συνδεδεμένη με το οπτικό νεύρο, επομένως ο Spence δεν έχει τη δυνατότητα να δει μέσω αυτής. Το υλικό όμως που καταγράφει το «μάτι» εμφανίζεται σε μια οθόνη χειρός, ενώ ο 43χρονος μπορεί να ανοίξει και να κλείσει την κάμερα με το άγγιγμα ενός μαγνήτη.
Πηγή: protothema.gr