«Θα μπορούσαμε να κάνουμε πολύ μεγάλα πράγματα με τους Κινέζους, κάποια και με τους Ρώσους, σε ορισμένους τομείς, αλλά τελικώς δεν μπορούμε να κάνουμε όσοα θα θέλαμε», είπε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας από το βήμα του Τhessaloniki Summit 2017 και εξήγησε μιλώντας απερίφραστα και με πραγματισμό:
«Είμαστε στην Ευρωζώνη και παραδοσιακός σύμμαχος των ΗΠΑ στην περιοχή, συνεπώς αυτό που πρέπει η Ελλάδα να επιδιώξει είναι η ικανοποίηση και ελληνικών συμφερόντων στα σχέδια που διαμορφώνονται από την Κοινότητα και τις ΗΠΑ», συμπλήρωσε ο υφυπουργός.
Μάλιστα, ο κ. Πιτσιόρλας προκάλεσε αίσθηση καθώς μετά από 40 χρόνια δικαίωσε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή που είχε το όραμα δημιουργίας Ευρωλιμένα στη Θεσσαλονίκη, ένας στόχος που εγκαταλείφθηκε λόγω «στερεοτύπων».
Αυτή την περίοδο διαμορφώνεται η πολιτικής της ΕΕ για τα Δυτικά Βαλκάνια, με ηγέτιδα δύναμη τη Γερμανία και σχεδόν αμέτοχη την Ελλάδα, υποστήριξε ο κ. Πιτσιόρλας τονίζοντας ότι μεγάλα συμφέροντα συγκρούονται στην περιοχή και «πολλοί θα ήθελαν την Ελλάδα εκτός» των νέων συνδέσεων που διαμορφώνονται ειδικά μεταξύ χωρών της Μαύρης Θάλασσας και Δυτικών Βαλκανίων.
Η Ελλάδα, όπως ανέφερε, δεν πρέπει να συνεχίσει την διαχρονική «παράδοση» που έχει, στην απώλεια μεγάλων ευκαιριών, σε επίπεδο μεγάλων συμμαχιών αλλά και μεγάλων, υπερεθνικού χαρακτήρα υποδομών.
«Ήταν λάθος η πολιτική επιλογή, στο προηγούμενο ΕΣΠΑ, να μην ενταχθεί η σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας με το Μπουργκάς και τη Βάρνα», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, καθώς πλέον αναγνωρίζεται η μεγάλη σημασία για τις συνδυασμένες μεταφορές, των συνδέσεων μεταφορικών κόμβων της Ελλάδας με κόμβους της Βουλγαρίας.
Ο κ. Φάμελλος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ των ιδιωτικών επενδύσεων αλλά και υπέρ της τήρησης των ελέγχων που εν τέλει εξασφαλίζουν, για τις επιχειρήσεις, θεμιτές συνθήκες ανταγωνισμού.
Τα προβλήματα που υπάρχουν στα δίκτυα μεταφορών στη Βαλκανική, είναι τόσο εκτεταμένα, που σε μία έκταση όση είναι της Γαλλίας, τα φορτία χρειάζονται τέσσερις ημέρες για να διακινηθούν, είπε ο κ. Γιώργος Μυλωνάς, πρόεδρος του ομίλου ΑΛΟΥΜΥΛ, αναφερόμενες ειδικά στα logistics και στη σημασία τους για την διακίνηση των εμπορευμάτων.
«Οι συνθήκες κίνησης στις εθνικές οδούς έχουν βελτιωθεί αλλά είναι πολύ χειρότερες στα επαρχιακά δίκτυα. Υπάρχουν περιπτώσεις που φορτηγά, είναι καθηλωμένα σε σύνορα, ως και τρεις ημέρες, επειδή υπάρχουν άλυτα θέματα στις διακρατικές συνεννοήσεις, ενώ προβληματικές είναι κι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις» είπε ο κ. Μυλωνάς υπογραμμίζοντας ότι τα logistics είναι εξαιρετικά σημαντικά στη διαμόρφωση του κόστους στην εξαγωγή εμπορευμάτων και, ακόμη σημαντικότερα για τα groupage φορτία, όπως ισχύει στις αυξημένες αποστολές παραγγελιών που γίνονται μέσω ιντερνετ.