ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο 31χρονος Θεσσαλονικιός που έκανε τα αυγά… τέχνη!

Το αυγό είναι συνυφασμένο με τη ζωή του. Από τον παππού του και τον πατέρα του μέχρι τη δική του γενιά, η παραγωγή του αυγού έγινε τέχνη, που βρίσκει συνεχώς νέους, καινοτόμους τρόπους για να εξελιχθεί. Ο 31χρονος Παύλος Τσακίρης (πρώτος αριστερά στη φωτογραφία), επικεφαλής της Tsakiris Family, μαζί με την 28χρονη αδερφή του Μαρία και υπό το άγρυπνο βλέμμα των γονιών του, Γιάννη και Ρόδης, συνεχίζει την παράδοση του συνονόματου παππού του, ο οποίος ξεκίνησε το 1963 την γνωστή μέχρι πρότινος ως «Αυγά Νεοχωρούδας Τσακίρη».

Σήμερα η επιχείρηση, που άλλαξε όνομα το 2014, προκειμένου να συμπεριλάβει και τη νέα δραστηριότητά της στο κομμάτι των δημητριακών, διαθέτει ίδια παραγωγή 45.000 ορνίθων (συνεργάζεται και με επτά άλλους παραγωγούς), ενώ τυποποιεί και διακινεί μηνιαία μεταξύ 2.000.000 και 2.500.000 αυγών. Είναι μία από τις επτά μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου και παρά την κρίση, βρίσκεται από το 2013 σε συνεχή αναπτυξιακή πορεία, διπλασιάζοντας κάθε χρονιά τον τζίρο της. Με έδρα την καρδιά του αυγού της Βόρειας Ελλάδας, τη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης, διαθέτει πέντε πτηνοτροφεία και ένα κέντρο διανομής στην Αθήνα, ενώ συνεχίζει τις επενδύσεις και τα καινοτόμα πρότζεκτ ακόμα και μέσα στη αντίξοη οικονομική συγκυρία. Από το 2005 μέχρι και σήμερα η Tsakiris Family έχει υλοποιήσει επενδύσεις άνω των 3.000.000 ευρώ, με σημαντικό κομμάτι τους την τελευταία διετία. Με τον Παύλο Τσακίρη στη διεύθυνση και το εμπορικό κομμάτι, την αδερφή του στο μάρκετινγκ, τον πατέρα του στην παραγωγή και τη μητέρα του στις δημόσιες σχέσεις, η οικογενειακή επιχείρηση λειτουργεί αρμονικά.

Οι μνήμες του παππού

Ο Παύλος Τσακίρης θυμάται τον παππού του να τον παίρνει από το χέρι και να τον πηγαίνει στην επιχείρηση για μικρές δόσεις της δουλειάς. Άλλωστε, από την ηλικία των 13 τα καλοκαίρια τα περνούσε στην εταιρία, μαθαίνοντας όλα τα στάδιά της, από τις διανομές μέχρι το μάζεμα των αυγών. Έτσι η ενασχόλησή του με την «Αυγά Νεοχωρούδας Τσακίρη» ήταν σχεδόν μονόδρομος. Μετά από σπουδές στη βιομηχανική πληροφορική, που τον έκαναν να δει με άλλο μάτι τις σύγχρονες τεχνολογίες, ρίχτηκε με τα μούτρα στη δουλειά, βάζοντας, μαζί με την αδερφή του, τη σφραγίδα της τρίτης γενιάς στην επιχείρηση.

Όλα ξεκίνησαν το 1963 από τον παππού του, που μαζί με τον αδερφό του Ηλία και έπειτα από οικογενειακή εμπειρία στην κτηνοτροφία, άρχισε να εκτρέφει όρνιθες αυγοπαραγωγής. Αρχικά η εταιρία τροφοδοτούσε μόνο τη Θεσσαλονίκη και όταν στη δεκαετία του ’90 ανέλαβε η δεύτερη γενιά -ο πατέρας του σημερινού επικεφαλής, Γιάννης- άρχισε η επέκταση στη Μακεδονία και η διεύρυνση του δικτύου διανομής. Από το 2002 ξεκίνησε σταδιακά η κάλυψη όλης της Βόρειας Ελλάδας και η επιχείρηση κατέβηκε και στη Θεσσαλία. Σταθμός όμως για την επιχείρηση ήταν το 2005, όταν άρχισε να ασχολείται με την επιχείρηση και ο νεαρός Παύλος Τσακίρης, που ήρθε με φρέσκες ιδέες να συμβάλλει στην εξέλιξη της επιχείρησης. Η επένδυση στην εναλλακτική εκτροφή, με τη δημιουργία πτηνοτροφείων ελευθέρας βοσκής και βιολογικής γεωργίας, ήταν μία από αυτές τις ιδέες και αποτέλεσε σημαντική στιγμή για την εταιρία, που διεύρυνε την γκάμα της και αξιοποίησε την καταναλωτική τάση της εποχής για πιο υγιεινά προϊόντα. Σήμερα μάλιστα η Tsakiris Family διαθέτει 15.000 όρνιθες βιολογικής εκτροφής, ενώ τα βιολογικά αυγά αποτελούν περί το 30% της συνολικής της παραγωγής.

Το 2007 ο Παύλος Τσακίρης μπήκε για τα καλά στην εταιρία, δίνοντας μια διαφορετική οπτική. Μέχρι το 2009 η επιχείρηση είχε φτάσει έως τη Λαμία, ενώ το 2011 απέκτησε υποκατάστημα στην Αθήνα, για να επεκταθεί στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα, όπου και έγιναν γνωστά τα «Αυγά Καλημέρα Τσακίρη».

Το 2013 η εταιρία δημιούργησε ένα πρότυπο συσκευαστήριο αυγών, ενώ η στρατηγική των επενδύσεων δεν σταμάτησε ποτέ. Μάλιστα, με τον στόλο των αυτοκίνητων της στο δίκτυο διανομής να φτάνει τα 21 και σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος, ο Παύλος Τσακίρης άρχισε να αναζητά και νέα προϊόντα, για να συμπληρώσουν το αυγό. Τότε ήταν που η αδερφή του, Μαρία, έριξε στο τραπέζι την ιδέα των δημητριακών. Κάπως έτσι προέκυψε η σειρά δημητριακών «Petit Dejeuner», που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2014 -τον σχεδιασμό ανέλαβε η Μαρία Τσακίρη- εισπράττοντας την ανταπόκριση του κοινού. Μάλιστα, για την περαιτέρω ανάπτυξη του νέου προϊόντος υλοποιείται αυτή την περίοδο και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο επένδυση 350.000 ευρώ που αφορά στη δημιουργία συσκευαστηρίου, ώστε η μεταποίηση των δημητριακών να γίνεται στη Νεοχωρούδα. Η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι θα ανοίξει τον δρόμο και για εξαγωγές των δημητριακών. Παράλληλα αυτό τον καιρό η εταιρία ξεκινά και ένα πρότζεκτ για σνακ δημητριακών σε ατομικές συσκευασίες με διάφορες γεύσεις.

Έξυπνη ιδέα όμως ήταν και το EGGYPLAY, ένα προϊόν που η Tsakiris Family εμπνεύστηκε από το εξωτερικό και το λάνσαρε στην αγορά το 2014, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και την Κύπρο. Πρόκειται για πολύχρωμες συσκευασίες αυγών που είναι ουσιαστικά τουβλάκια τύπου lego και μετά την χρήση τους χρησιμεύουν ως παιχνίδι,βοηθώντας το παιδί να εξοικειωθεί με την κατανάλωση του αυγού. Μάλιστα οι συσκευασίες έχουν πιστοποίηση CE ως παιχνίδια.

Η ανάγκη για υπεραξία

«Η λογική μας πάντα ήταν να εισπράττουμε την υπεραξία των προϊόντων μας. Αυτό έμαθα από την πρώτη στιγμή από τον πατέρα μου. Γι΄αυτό και στραφήκαμε στις εναλλακτικές εκτροφές» σημειώνει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Παύλος Τσακίρης. Πάντως τα βιολογικά αυγά αντιμετώπισαν τις δυσκολίες τους μέσα στην κρίση, αφού οι καταναλωτές στράφηκαν σε οικονομικότερες λύσεις. Τότε ήταν, το 2011, που η εταιρία αποφάσισε να εντάξει στην δραστηριότητά της και τα αυγά ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες. Έτσι σήμερα η δραστηριότητα private labelαποτελεί το 30% με 35% του τζίρου της εταιρίας στο αυγό.

Στο κομμάτι του αυγού η Tsakiris Family υλοποιεί αυτή την περίοδο μια ακόμα επένδυση, ύψους 550.000 ευρώ, η οποία θα είναι έτοιμη στα τέλη Ιουνίου. Πρόκειται για ένα παστεριωτήριο αυγών, που απευθύνεται στη ζαχαροπλαστική και στην αγορά HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια, τροφοδοσία), επένδυση που ενδέχεται να δημιουργήσει έδαφος και για εξαγωγές του νέου αυτού προϊόντος.

Ο Παύλος Τσακίρης είναι της άποψης ότι η κρίση γεννά και ευκαιρίες, εκτός από προβλήματα, γι΄αυτό και συνεχίζει να επενδύει σε νέα ξεκινήματα. «Αν δουλέψεις μέσα στην κρίση για να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό, όταν η κρίση τελειώσει θα είσαι πιο μπροστά» λέει στην «Δημοκρατία».

Πηγή: εφημερίδα Δημοκρατία