Μόλις την περασμένη Τρίτη, οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, διαμαρτυρόμενοι με αυτόν τον τρόπο για την καθυστέρηση λίγων ημερών στην καταβολή των δεδουλευμένων του Αυγούστου. Για τη μικρή αυτή καθυστέρηση, άφησαν μια ολόκληρη πόλη χωρίς αστική συγκοινωνία, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στους ήδη ταλαιπωρημένους για πολλούς λόγους, Θεσσαλονικείς.
Οι πολίτες διαμαρτύρονται και με το δίκαιο τους για τη γενικότερη λειτουργία του οργανισμού. Εισιτήρια ακριβά για την παρούσα συγκυρία, γραμμές με υπερβολικό κόσμο και λίγα δρομολόγια, απουσία νυχτερινών δρομολογίων, κακή εμφάνιση και έλλειψη καθαριότητας σε πολλά οχήματα και περιορισμένη προσβασιμότητα σε παραπληγικούς που χρησιμοποιούν αμαξίδια, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω.
Και όλα αυτά, απουσία εναλλακτικής χρησιμοποίησης άλλου μέσου μαζικής μεταφοράς, καθώς ο ΟΑΣΘ αποτελεί μονοπώλιο, ενώ το μετρό….. ίσως προορίζεται για μελλοντικές γενεές.
«Από λάθος συνεννόηση» βγήκε στην κυκλοφορία, λεωφορείο σε άθλια εσωτερική κατάσταση
Πριν από μερικούς μήνες, κάτοικος της Θεσσαλονίκης είχε προχωρήσει στην υποβολή καταγγελίας προς τον ΟΑΣΘ, καθώς είχε επιβιβαστεί σε λεωφορείο της γραμμής 25, το εσωτερικό του οποίου ήταν σε άθλια κατάσταση. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, τα φθαρμένα καθίσματα, η υγρασία στα τοιχώματα και η παρουσία σκουριάς, συνέθεταν μια εικόνα που παραπέμπει σε λεωφορεία τριτοκοσμικών χωρών και σίγουρα όχι … Ευρωπαϊκών.
«Ως κάτοικος Θεσσαλονίκης και συχνός επιβάτης των μέσων μαζικής μεταφοράς τα οποία μονοπωλείτε ως Οργανισμός, σας παρακαλώ θερμά να με ενημερώσετε, το συντομότερο δυνατό…Στις 4 Σεπτεμβρίου στείλατε στο δρομολόγιο αριθμ. 25 Νεάπολη, το αριθμ. 561 «λεωφορείο» φωτογραφίες εσωτερικού του οποίου, σας επισυνάπτω. Το άθλιο εσωτερικό ελπίζω να μη συμπληρώνεται και από παρόμοια τεχνική συντήρηση» ανέφερε μεταξύ άλλων η επιβάτης, η οποία μετά από λίγο καιρό, πήρε μια απάντηση που όπως ήταν φυσικό, όχι μόνο δεν την ικανοποίησε, αλλά αφήνει και ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία του οργανισμού:
«Αναφορικά με την παρατήρησή σας για την εικόνα του εσωτερικού χώρου του Νο 561 λεωφορείου της γραμμής Νο 25, σας γνωρίζουμε ότι είναι παλαιού τύπου SCANIA. Το εν λόγω λεωφορείο βρισκόταν εντός του Αμαξοστασίου για την αποκατάσταση των εσωτερικών χώρων του, όμως από λάθος συνεννόηση εξήλθε προς δρομολόγηση, γεγονός για το οποίο σας ζητούμε συγγνώμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η επιστολή του ΟΑΣΘ προς την επιβάτη και πρόσθετε πως εκτός της εμφάνισης του εσωτερικού χώρου, «η συντήρηση σε σχέση με τη μηχανική λειτουργία του λεωφορείου υλοποιείται κανονικά και είναι απολύτως αξιόπιστο και ασφαλές για τους μεταφερόμενους επιβάτες».
Το τραγικότερο είναι, όπως ανέφερε η κυρία σχολιάζοντας την απάντηση του ΟΑΣΘ, πως το ίδιο λεωφορείο, ξαναβγήκε μετά από καιρό και πάλι στην κυκλοφορία, «από λάθος συνεννόηση», με την ίδια κακή κατάσταση στο εσωτερικό του, εκτιμώντας πως είτε πρόκειται για εσκεμμένη ενέργεια, είτε για έλλειψη επαγγελματισμού από στελέχη που δεν σέβονται το κοινωνικό σύνολο.
Προβλήματα και στην προσβασιμότητα παραπληγικών με αμαξίδιο
Στην καταγγελία της, η επιβάτης ρωτούσε επίσης τον ΟΑΣΘ, για το πώς εξασφαλίζει την πρόσβαση, στα λεωφορεία, πολιτών ΑΜΕΑ, ηλικιωμένων, μητέρων με παιδικό καροτσάκι, ευαίσθητων ομάδων κ.λ.π, για να πάρει την απάντηση πως ο οργανισμός μεριμνά για την εξυπηρέτηση όλων των παραπάνω κατηγοριών επιβατών, καθώς σε ποσοστό περίπου 80%, τα λεωφορεία που κυκλοφορούν έχουν χαμηλό δάπεδο με ράμπα επιβίβασης Α.με.Α και σύστημα επιγονάτισης. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ, παρατηρείται πρόβλημα πολλές φορές, λόγω των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων, εξαιτίας των οποίων, τα λεωφορεία δεν μπορούν να προσεγγίσουν το πεζοδρόμιο στις στάσεις για τη χρήση των παραπάνω διευκολύνσεων. Επισημαίνει τέλος, πως από το 2005 προσφέρεται καθημερινά ειδική υπηρεσία δωρεάν εξυπηρέτησης των Α.με.Α. με τρία ειδικά διασκευασμένα οχήματα.
«Η κατάσταση βελτιώθηκε, αλλά τα προβλήματα παραμένουν», λένε εκπρόσωποι των παραπληγικών
Με δηλώσεις του στο Press724.gr , ο Γιώργος Αυγουστίδης, πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας-Θράκης του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών, ανέφερε πως μέχρι πριν από λίγο καιρό, υπήρχε τεράστιο πρόβλημα στη μετακίνηση με αστικά, των ατόμων που χρησιμοποιούν αμαξίδιο. Από τη μία υπήρχαν οδηγοί με κακή συμπεριφορά έναντι των ατόμων αυτών και από την άλλη, τα οχήματα δεν διέθεταν συστήματα επιβίβασης.
Σήμερα ωστόσο όπως αναφέρει, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, χωρίς να λείπουν τα προβλήματα. Η συμπεριφορά των οδηγών άλλαξε, μετα τις απανωτές καταγγελίες, ενώ από τα περίπου 550 λεωφορεία του ΟΑΣΘ που είναι σε κυκλοφορία, περίπου τα 400 διαθέτουν συστήματα πρόσβασης, πολλά από τα οποία όμως δεν λειτουργούν, είτε για λόγους ελλιπούς συντήρησης, είτε λόγω άγνοιας των οδηγών.
«Όσο ο καιρός περνάει, λύνονται κάποια ζητήματα. Τα προβλήματα όμως υπάρχουν και εκτός από τη συντήρηση, που πρέπει να γίνεται σε όσα οχήματα διαθέτουν σύστημα επιβίβασης, πρέπει και όλοι οι οδηγοί να μάθουν να τα χρησιμοποιούν και να είναι πρόθυμοι να το κάνουν, όταν χρειάζεται» σημειώνει ο κ.Αυγουστίδης.
Όσον αφορά τα 3 οχήματα του ΟΑΣΘ, που εξυπηρετούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες, επισημαίνει πως οι παραπληγικοί μπορεί να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα έναντι άλλων κατηγοριών ευπαθών ομάδων (άτομα με προβλήματα όρασης, άλλα κινητικά προβλήματα κτλ), όμως τα οχήματα είναι λίγα και για να κάνεις χρήση της υπηρεσίας «πόρτα-πόρτα» πρέπει να κλείσεις ραντεβού από τις 7.30-9.30 το πρωί, της προηγούμενης ημέρας!!
Αναγνωρίζει τέλος ο κ.Αυγουστίδης το πρόβλημα με τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις στάσεις και αναφέρει πως είναι ένα από τα θέματα που έθεσε ο σύλλογος του προς την νεοσύστατη δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης, ελπίζοντας με την αστυνόμευση, το φαινόμενο να περιοριστεί.
Ρεπορτάζ : Αλέξης Αλεξιάδης
Για καταγγελίες, θέματα που σας απασχολούν κτλ, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Press724.gr, μέσω email στο [email protected] ή στο τηλέφωνο 2310555564