ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κόμβος Αιγινίου: Το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας

Ήταν φθινόπωρο του 2013 όταν κατεδαφιζόταν ο ανισόπεδος κόμβος που συνέδεε το Αιγίνιο με την Εθνική Οδό, λόγω προβλημάτων στατικότητας της γέφυρας.

Σύμφωνα με τα όσα διαβεβαίωνε η υπεύθυνη εταιρία, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο νέος ημικόμβος που θα χτιζόταν στη θέση της παλιάς γέφυρας θα είχε παραδοθεί το Μάιο του 2015.

Αισίως διανύουμε πλέον τις τελευταίες ημέρες του δεύτερου μήνα του 2016 και το έργο όχι απλά δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα αναμένεται να είναι έτοιμο το Σεπτέμβριο της επόμενης χρονιάς, δηλαδή σε διάστημα ακόμη 18 μηνών από σήμερα!

«Σκανδαλώδης καθυστέρηση έχει αφήσει αποκομμένη τη Β. Πιερία»

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Press 724 ο κ. Νταγλιούδης Αντώνης, μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Αγώνα ενάντια στα διόδια και πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα, η προηγούμενη γέφυρα γκρεμίστηκε με τη δικαιολογία από την εταιρεία πως ήταν επικίνδυνη να πέσει, με βάση ένα πόρισμα που παρουσιάστηκε σε ένα κείμενο 3 σελίδων γραμμένο στα Γαλλικά.

Ο ίδιος ωστόσο εκτιμά πως τέτοιο πρόβλημα δεν υπήρχε. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση όμως, ο κ. Νταγλιούδης υποστηρίζει πως το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί μέχρι τον περασμένο Μάιο για την παράδοση του έργου ήταν ήδη παραπάνω από αρκετό για την κατασκευή ενός ημικόμβου που θα έχει έξοδο μόνο προς τη Θεσσαλονίκη.

Όπως πρόσθεσε άλλωστε, η καθυστέρηση αυτή μπορεί να οφείλεται σε οικονομικούς λόγους, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό και το ενδεχόμενο εκδικητικότητας από μεριάς της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, καθώς οι κάτοικοι της περιοχής έχουν αγωνιστεί ενάντια στη δημιουργία σταθμών διοδίων στην περιοχή. Συγχρόνως αποδίδει ευθύνες και στο Δήμο Πύδνας Κολινδρού επειδή δεν άσκησε την αναγκαία πίεση για την έγκαιρη ολοκλήρωση και παράδοση του έργου.

«Η καθυστέρηση είναι σκανδαλώδης. Θα έπρεπε να συμφέρει και την εταιρεία η ολοκλήρωση του έργου, όμως εδώ και 2μιση χρόνια η Βόρεια Πιερία παραμένει αποκομμένη και ακόμη γίνονται μόνο κάποια προπαρασκευαστικά έργα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νταγλιούδης.

«Αιτία της καθυστέρησης οι απαλλοτριώσεις»

Εκ μέρους της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η κ. Ζαβρίδου Ειρήνη, υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρείας, δήλωσε στο Press 724 πως οι κάτοικοι έχουν δίκιο που διαμαρτύρονται για τις μεγάλες καθυστερήσεις, τις οποίες απέδωσε στο γεγονός πως ακόμη υπάρχουν κομμάτια γης που δεν έχουν απαλλοτριωθεί.

« Όπου μπορούμε να εργαστούμε, εργαζόμαστε», δήλωσε η κα, Ζαβρίδου και πρόσθεσε πως η ολοκλήρωση του έργου έχει καθυστερήσει ακόμη λόγω αναγκαίων μετακινήσεων δικτύων κοινής ωφέλειας, ενώ ακόμη η διακοπή της χρηματοδότησης είχε ως αποτέλεσμα και την διακοπή των εργασιών. Αυτές ξεκίνησαν ξανά προς τα τέλη Νοεμβρίου και πλέον μένει να απαλλοτριωθεί το κομμάτι ακριβώς όπου θα βρίσκεται η έξοδος της γέφυρας. «Το ελληνικό Δημόσιο έχει κάνει κάποιες κινήσεις για αντιμετωπιστεί και αυτό το θέμα, όμως καθυστέρηση προκαλεί αυτή την περίοδο και η αποχή των δικηγόρων» πρόσθεσε η ίδια.

«400.000 ευρώ ετησίως η επιβάρυνση των κατοίκων»

Από τη μεριά του ο δήμαρχος Πύδνας Κολινδρού, Βαγγέλης Λαγδάρης, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο μέρος των απαλλοτριώσεων έχει γίνει και τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλο το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί.

«Πρόκειται για ένα έργο που η ολοκλήρωσή του επείγει. Ταλαιπωρεί τους κατοίκους της περιοχής και η καθυστέρησή του προκαλεί μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει οι κάτοικοι Κολινδρού και Αιγινίου, που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν όσο το έργο δεν παραδίδεται τον κόμβο Μεθώνης, επιβαρύνονται ετησίως, πέρα από το κόστος των διοδίων, κατά μέσο όρο με ποσό που φτάνει τις 400.000 ευρώ».

Σύμφωνα με τον κ. Λαγδάρη η ολοκλήρωση του έργου απαιτεί 8 με 9 μήνες, ενώ προσθέτοντας και το χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση και των απαλλοτριώσεων η εταιρεία έχει καταλήξει στο χρονοδιάγραμμα με ορίζοντα παράδοσης του έργου το Σεπτέμβριο του 2017.

Όπως πρόσθεσε μάλιστα την ερχόμενη εβδομάδα θα έχει συνάντηση στο γραφείο του με εκπροσώπους της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ώστε να βρεθεί τρόπος να ασκήσει και ο Δήμος τις μεγαλύτερες δυνατές πιέσεις για την επιτάχυνση των διαδικασιών, ώστε να ολοκληρωθούν άμεσα και απαλλοτριώσεις και το έργο να μπορεί να προχωρήσει και να παραδοθεί όσο πιο σύντομα γίνεται.

Ρεπορτάζ: Κώστας Κόπτσιου