ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Κουρεύουν» τους μισθούς των εργαζομένων και βάζουν εισιτήριο 1,30 ευρώ στον ΟΑΣΘ!

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνίων Θεσσαλονίκης βάζει στο τραπέζι μεγάλες περικοπές για τους εργαζόμενους του και συγκεκριμένα σε ύψος 29%, ενώ ταυτόχρονα προτείνει αντίτιμο 1,30 ευρώ για το εισιτήριο των λεωφορειακών γραμμών.

Αυτό αποκαλύπτει το σημερινό δημοσίευμα του Νίκου Ηλιάδη στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» και από ότι συμπεραίνεται, παρά τις ριζικές περικοπές στις αμοιβές των εργαζομένων, οι απώλειες που φέρνει η πρόταση του ΟΑΣΘ στους μετόχους, είναι ελάχιστες. Στόχος της διοίκησης είναι η μείωση των δαπανών, οι οποίες, σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο θα περιοριστούν στα 124,7 εκ. ευρώ ετησίως από 152,3 εκ. ευρώ σήμερα. Έτσι, θα υπάρξει δραστική μείωση της κάθε λογής κρατικής χρηματοδότησης στα 44 εκ. ευρώ από 73 εκ. ευρώ που προβλέπονται για φέτος.
Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο που προτείνει ο ΟΑΣΘ ώστε να μην μπει σε καθεστώς εκκαθάρισης, αναφέρει:
Εργαζόμενοι
– Περικοπή μισθολογικού κόστους κατά 29,5%. Από τα 88 εκ. ευρώ που είναι το 2017, στα 62 εκ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος μηνιαίος μικρός μισθός των 2.300 εργαζομένων θα υποχωρήσει από τα 2.730 ευρώ, στα 1.925.
– Μείωση των χορηγούμενων ρεπό από 119 ετησίως στα 112. Θα επιτευχθεί εξοικονόμηση 16.000 ημερομισθίων.
– Δραστικός έλεγχος στις χορηγούμενες άδειες ασθενείας.
– Εφαρμογή ελαστικού ωραρίου για να περιοριστεί στο ελάχιστο το κόστος της υπερωριακής εργασίας.
Μέτοχοι
– Περικοπή του επιχειρηματικού κέρδους κατά 1 εκ. ευρώ ετησίως από τα 16.5 εκ. ευρώ στα 15.5 εκ. ευρώ.
– Μείωση των μισθωμάτων που καταβάλλει ο ΟΑΣΘ στον συνεταιρισμό μετόχων «Ηρακλής» για τη μίσθωση των δύο εργοταξίων και των γραφείων στην Παπαναστασίου.
– Αλλαγή των τεσσάρων κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία του ΟΑΣΘ (γενικός οργανισμός, οργανισμός προσωπικού, κανονισμός ωρών εργασίας και ανάπαυσης προσωπικού, κανονισμός ασφάλειας και ελέγχου).
Ακριβότερο εισιτήριο
Το βασικό εισιτήριο προτείνεται να αυξηθεί στο 1,3 ευρώ από 1 ευρώ που είναι σήμερα. Το μισό εισιτήριο θα οριστεί σε 0,70 ευρώ από 0,50 ευρώ σήμερα. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι επίσης πρόθυμη να συζητήσει την εφαρμογή τριζωνικού εισιτηρίου (χρέωση ανάλογα με την απόσταση). Παράλληλα, προτείνεται και εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου για την αποφυγή της εισιτηριοδιαφυγής.
Δρομολόγια
– Εξορθολογισμός δρομολογίων με δραστική μείωση σε ορισμένες γραμμές, κυρίως αυτές της επέκτασης, οι οποίες σημειώνουν πληρότητα κάτω του 5%.
– Μείωση κατά 50% των υπηρεσιακών δρομολογίων για τη μετακίνηση του προσωπικού.
– Εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών για τον έλεγχο των καυσίμων.
– Λειτουργία τηλεματικής σε όλα τα σταθμαρχεία (θα εξοικονομηθεί προσωπικό περίπου 40 ατόμων).
Η πρόταση αναμένεται να κατατεθεί στο Υπουργείο το αργότερο μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα είναι η έβδομη μέρα που η Θεσσαλονίκη παραμένει χωρίς λεωφορεία εν αναμονή εξεύρεσης λύσης για την καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους.