filis

Η συγκλονιστική επιστολή μητέρας μαθητή στον Φίλη

Η συγκινητική επιστολή μιας μάνας, με κεντρικό θέμα το εκπαιδευτικό σύστημα και την «Οδύσσεια» που βιώνει το παιδί της που έχει αυτισμό, είχε παραλήπτη τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.
Συγκεκριμένα, η σχολική χρονιά ξεκίνησε και ο 6χρονος γιος της κυρίας Εύης Μαλλιωτάκη βρίσκεται σε μία σχολική τάξη με 24 παιδιά, χωρίς τη δυνατότητα παράλληλης στήριξης και χωρίς κανείς να ξέρει να της απαντήσει πότε θα γίνουν οι σχετικές προσλήψεις.

Όπως αναφέρει η ίδια, από δική της έρευνα διαπίστωσε πως υπάρχουν 450 παιδιά που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης σε όλη την Κρήτη, τα οποία θα αργήσουν ακόμα αρκετά να απολαύσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους στην εκπαίδευση.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή της μητέρας στον κ. Φίλη:

«Κύριε Υπουργέ Παιδείας, Τις τελευταίες μέρες παρακολουθώ το μπαράζ δηλώσεων, συνεντεύξεων και ομιλιών σας με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με μεγάλο ενδιαφέρον και συνάμα τεράστια έκπληξη. Παραθέτω ένα απόσπασμα από το μήνυμά σας για την έναρξη του σχολικού έτους, για να σας αποδείξω ή ότι ψεύδεστε ή ότι είστε ανενημέρωτος.

Αν ισχύει το πρώτο, παρακαλώ να ανακαλέσετε και να παραιτηθείτε, αν ισχύει το δεύτερο, παρακαλώ απλά παραιτηθείτε. Αν πάλι θεωρείτε ότι είστε ένας μεταρρυθμιστής με «Όραμα ένα σχολείο όπου θα πνέει άνεμος δημοκρατίας και δημιουργίας, που θα τονώνει την πρωτοβουλία και το μεράκι των εκπαιδευτικών, ένα σχολείο που δεν θα είναι εξεταστικό κέντρο, δεν θα υπηρετεί τον άκρατο ανταγωνισμό αλλά θα είναι ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, συμμετοχής και συνεργασίας, ένα σχολείο που θα οικοδομεί στερεή και βαθιά γνώση, εξάπτοντας την περιέργεια και τη φαντασία των παιδιών και καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη» όπως αναφέρετε, σας ικετεύω ως μάνα να δώσετε μια ευκαιρία και σε εκείνα, τα άλλα παιδιά που χρειάζονται τη λεγόμενη ειδική αγωγή…

Απευθύνομαι σε σας προσωπικά έχοντας πρώτα ενοχλήσει όλη την ιεραρχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Άρχισα με τη νηπιαγωγό, τη διευθύντρια του σχολείου, τον προϊστάμενο πρωτοβάθμιας του νομού, τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης του νησιού και όλοι μού έλεγαν το ίδιο: «Είναι θέμα Υπουργείου». Λοιπόν κύριε Υπουργέ, ο γιος μου είναι 6 ετών και φοιτά σε νηπιαγωγείο της επαρχίας. Ο Γολγοθάς ΤΟΥ (και όχι ο δικός μας, σαν γονείς μόνο αρωγοί μπορεί να είμαστε) απέναντι στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην εκπαίδευση άρχισε όταν διαγνώστηκε αυτιστικός πριν από περίπου δύο χρόνια.

Οι γιατροί μάς τόνισαν ότι σε αυτές τις περιπτώσεις ζωτική σημασία για την εξέλιξη του παιδιού έχει η πρώιμη παρέμβαση. Ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες τους, απευθυνθήκαμε στους ειδικούς (λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, αναπτυξιολόγους, παιδίατρους) πάντα ιδιωτικά αφού αυτές οι δημόσιες δομές στην περιφέρεια είναι ανύπαρκτες. Και κατόπιν έφτασε η ώρα του νηπιαγωγείου. Τον Σεπτέμβριο του 2015 μας παρέπεμψαν στο ΚΕΔΔΥ του νομού μας για να γνωματεύσει τι χρειάζεται το παιδί, αλλά δυστυχώς ήταν ΥΠΟστελεχωμένο και δεν μπορούσαμε να περάσουμε από τη σχετική επιτροπή πριν τον Νοέμβριο.

Αυτό όμως σήμαινε ότι ταυτόχρονα το παιδί έχανε το δικαίωμα παράλληλης στήριξης ειδικής αγωγής αφού, έτσι και αλλιώς, οι προσλήψεις για αυτό τον τομέα γίνονται μέχρι τις 20 Οκτώβρη. Πρώτη απογοήτευση αλλά δεν το βάλαμε κάτω… Πιέζαμε και παρακαλούσαμε και διαμαρτυρηθήκαμε και καταφέραμε -άτυπα ομολογώ- να έρθει μια νηπιαγωγός ως παράλληλη στήριξη στην τάξη του. Βέβαια μας τόνισαν ότι αυτό ήταν μια εξυπηρέτηση αφού τα προνήπια δεν δικαιούνται παράλληλη στήριξη ειδικής αγωγής βάσει νόμου(!) Δεύτερη απογοήτευση, μάλλον αυτός που όρισε πότε έχεις δικαίωμα ειδικής αγωγής δεν έχει πληροφορηθεί αυτό που όλοι οι γιατροί λένε πως είναι απαραίτητο για αυτά τα παιδιά: «ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ».

Έστω και με ημίμετρα και με πολλή προσωπική δουλειά και υποστήριξη από τις 2 νηπιαγωγούς του σχολείου του -τους χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ- ο μικρός μας κατάφερε να προσαρμοστεί και κυρίως να εκπαιδευτεί όπως του άξιζε και του αρμόζει. Πλέον είχαμε και το πολυπόθητο χαρτί από το ΚΕΔΔΥ και ήμασταν σίγουροι πως η επόμενη χρονιά θα ήταν ακόμα πιο εποικοδομητική για το μικρό μας.

Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα. Με τυμπανοκρουσίες για κανονικότητα και κυρίως χωρίς κενά εκπαιδευτικών… Ο γιος μου βρέθηκε σε μια τάξη με 24 άλλα νήπια και δυστυχώς χωρίς νηπιαγωγό ειδικής αγωγής. Πλέον την απογοήτευση τη διαδέχτηκε η οργή….. Γιατί κύριε Υπουργέ οργή νιώθουμε ως γονείς, όταν διαβάζουμε το μήνυμά σας: «Από μεριάς μας έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για να είναι καλή αυτή η χρονιά. Τα ωρολόγια προγράμματα, το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου και η διδακτέα ύλη έχουν ανανεωθεί, τα βιβλία σάς περιμένουν από το καλοκαίρι και τα έξοδα των σχολικών επιτροπών έχουν ήδη καλυφθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Τέλος, φέτος δεν λείπουν από τα σχολεία εκπαιδευτικοί, χάρη αφενός σε έναν επιτυχή σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ταχύτατα και άρα έγκαιρα, αφετέρου χάρη στη συνδρομή του Υπουργείου Οικονομικών που εξασφάλισε τα απαραίτητα κονδύλια».

Ξεχάσατε τα κονδύλια για την ειδική αγωγή. Σε καμία τάξη με 24 νήπια ένα παιδί με ειδικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες δεν μπορεί να θεωρείται καλυμμένο. ΚΕΝΟ είναι. Και το νησί μου, όπως πληροφορήθηκα μετά από έρευνα, έχει περίπου 450 ΚΕΝΑ. Και πανελλαδικά πόσα; Τα 450 παιδιά για σας ίσως να είναι αμελητέα ποσότητα κύριε Υπουργέ και μπορούν να θυσιαστούν στον βωμό των κονδυλίων και των αριθμών, αλλά ως μάνα και ως πολίτης σάς δηλώνω ότι δεν μπορείτε να αφαιρείτε το δικαίωμα της μόρφωσης από τον γιο μου και να του στερείτε το δικαίωμα της εκπαίδευσης. Δεν θα πετάξετε το παιδί μου στον Καιάδα για να σας βγουν οι αριθμοί και δεν σας ζητώ να λύσετε το πρόβλημα γιατί απλά δεν είναι πρόβλημα. Είναι το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση και απαιτώ να του την παρέχετε. Η υπομονή τελείωσε. Ώρα για δράση κύριε Υπουργέ».

ΠΗΓΗ: ekriti.gr