ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η κοινοπραξία, για το λιμάνι, θα υλοποιήσει άμεσα τις επενδύσεις, ανεξάρτητα από το εάν η πολιτεία θα φανεί συνεπής

Κατά την έναρξη της εισήγησής του, ο κ. Θεοφάνης, μιλώντας, για πρώτη φορά με την ιδιότητά του αυτή, στο συνέδριο του  Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), Export Summit V,   επισήμανε ότι η κοινοπραξία που διεκδικεί τον ΟΛΘ διαθέτει ουσιαστική λιμενική τεχνογνωσία, ακόμη και σε διεθνές επίπεδο – και απάντησε σε όσους διατυπώνουν τις αμφιβολίες τους για το εάν το σχήμα διαθέτει βιώσιμο επενδυτικό σχέδιο, λέγοντας: «τους βεβαιώνουμε ότι αν και όταν τους χρειαστούμε, θα τους το ζητήσουμε».

Ο ίδιος δεν ξεκαθάρισε ότι πρόθεση της κοινοπραξίας είναι να υλοποιήσει άμεσα, σε βάθος τετραετίας – στον τεχνικά γρηγορότερο δυνατό χρόνο – και όχι επταετίας, τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ που προβλέπονται στη σύμβαση, «και ανεξάρτητα από το εάν η πολιτεία θα φανεί συνεπής στην υποχρέωσή της να ολοκληρώσει τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις του λιμανιού», αφού όπως είπε «εάν δεν το πράξουμε αυτό, ο ΟΛΘ που σήμερα βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, θα χάσει το τρένο». Πάντως, ξεκαθάρισε ότι εάν η πολιτεία δεν σπεύσει να εκτελέσει τα έργα που «έχει υποχρέωση να κάνει», οι επενδύσεις που θα γίνουν από τον ιδιώτη δεν αποκλείεται τελικά να πέσουν «σε βαρέλι δίχως πάτο».

Η πολιτεία, όπως πρόσθεσε, θα πρέπει να δώσει ένα ιδιαίτερο στίγμα για τον ΟΛΘ, δείχνοντας έμπρακτα ότι αντιμετωπίζει το λιμάνι σαν έναν οικονομικό πολλαπλασιαστή, με επενδύσεις εκτός λιμένα, όπως για παράδειγμα με τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου.

Επισημαίνοντας δε, ότι η κοινοπραξία αποφάσισε να επενδύσει και να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς να έχει ανταγωνιστικά συμφέροντα σε λιμενικές δραστηριότητες στην περιοχή, ο κ. Θεοφάνης εξήγησε τους στόχους που έχουν τεθεί, λέγοντας ότι «ο θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού δεν σταματάει στον Πειραιά» και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι «ο δρόμος αυτός μπορεί να φτάσει στη Θεσσαλονίκη και θα φανεί».

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΤΟ ΟΡΑΜΑ & Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ DIEP – TERMINAL LINK – BELTERRA

Βασικά Σημεία Τοποθέτησης Σωτ. Θεοφάνη, Συντονιστή & Εξουσιοδοτημένου Εκπροσώπου Κοινοπραξίας DIEP Gmbh – Terminal Links SAS – Belterra Ltd Consortium

 Η Σύνθεση της Κοινοπραξίας:

o Η Κοινοπραξία συνδυάζει το Διεθνές Δίκτυο & τη Διεθνή Τεχνογνωσία με την ισχυρή Χρηματοοικονομική Θέση, την ισχυρή τοπική παρουσία και την ισχυρή τεχνογνωσία στη Ναυτιλία Τακτικών Γραμμών και το Λιμενικό Τομέα. o Ο Τεχνικός Εταίρος έχει δίκτυο 14 Λιμενικών Τερματικών Σταθμών παγκόσμια, με συνολική ετήσια διακίνηση που υπερβαίνει τα 12 εκατ. TEUs, χωρίς κάποιος από αυτούς να έχει ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ η άλλη Εταιρεία Λιμενικής Διαχείρισης του Ομίλου του Τεχνικού Εταίρου (CMA Terminals) έχει 12 Λιμενικούς Τερματικούς Σταθμούς. o Η μητρική Ναυτιλιακή Εταιρεία Τακτικών Γραμμών (CMA CGM) του Τεχνικού Εταίρου κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως στη διακίνηση Εμπορευματοκιβωτίων, με διακίνηση 15.6 εκατ. TEUs ετησίως (2016) και στόλο 445 κιβωτιοφόρων πλοίων (2017) με χωρητικότητα 2.208 εκατ. TEUs και 420 λιμένες προσέγγισης σε 160 Χώρες. Μία ισχυρή Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία με παγκόσμιο δίκτυο, ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, εξαιρετική λιμενική τεχνογνωσία και πολύ καλή γνώση του λιμένα της Θεσσαλονίκης και της ΟΛΘ ΑΕ.

 Το Όραμα & οι Στόχοι της Κοινοπραξίας:

o Το λιμάνι να αποκτήσει την πραγματική του θέση στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύοντας την πρόσβασή του στη φυσική του ενδοχώρα και αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην εξυπηρέτηση της διατροπικής μεταφοράς των φορτίων προς/από τους παραλήπτες/φορτωτές. Το λιμάνι να έχει ενεργό, ουσιαστικό ρόλο σε όλες τις διεθνείς στρατηγικές πρωτοβουλίες διεθνούς εμπορίου (πχ. OBOR) o Οι απαιτούμενες επενδύσεις να πραγματοποιηθούν στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να αποκτήσει ο λιμένας της Θεσσαλονίκης την απαραίτητη υποδομή & εξοπλισμό για να ανταποκριθεί στο ρόλο του
o Η Πολιτεία να ανταποκριθεί στην υποχρέωσή της για την έγκαιρη ολοκλήρωση της Οδικής & Σιδηροδρομικής Σύνδεσης με τα αντίστοιχα δίκτυα, μέσα στην επταετία του χρονικού ορίζοντα Υποχρεωτικών Επενδύσεων του Επενδυτή o Ανάπτυξη Υπηρεσιών Εφοδιαστικής & Προστιθέμενης Αξίας o Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό o Επένδυση στις νέες τεχνολογίες o Σχέσεις ενεργούς συνεργασίας με την Επιχειρηματική Κοινότητα και επιδίωξη επιχειρηματικών συνεργειών o Σχέσεις ειλικρινούς επικοινωνίας και συνεργασίας με την πόλη.