Έχοντας φτάσει ο κόμπος στο χτένι της υπερχρέωσης οφειλέτες αναζητούν γρήγορες, βιώσιμες λύσεις απευθυνόμενοι στο νεοσύστατο Τμήμα Ενημέρωσης Οφειλετών του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, που άκρως ευαισθητοποιημένο προσπαθεί να συνδράμει στην επίλυση του προβλήματος που συνεχώς διογκώνεται.
Στο πλαίσιο αυτό, για την καλύτερη ενημέρωση των μελών του, χθες, το ΒΕΘ πραγματοποίησε ενημερωτική εκδήλωση στην αίθουσα του διοικητικού συμβουλίου του δημαρχείου Αγίου Αθανασίου, προκειμένου να τεθούν ερωτήσεις από ενδιαφερόμενους αλλά και απαντήσεις από τους ομιλητές διαμεσολαβητές.
«Καθυστερούμενες οφειλές προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες και προμηθευτές παρουσιάζει η μια στις τέσσερις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» ανέφερε ο πρόεδρος του ΒΕΘ και α΄αντιπρόεδρος της ΚΕΕ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος επισημαίνοντας πως το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων ως προς το σύνολο τους ανέρχεται, σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, σε επίπεδο τραπεζών σε 44,8%.
«Πίσω από τα νούμερα υπάρχουν εξοντωμένοι και εξαντλημένοι οφειλέτες, που δεν μπορούν πια να εξυπηρετούν τις οφειλές τους με συνέπεια να βρίσκονται σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι για την επόμενη ημέρα. Χρειάζονται ουσιαστικές λύσεις για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος υπογραμμίζοντας πως το ΒΕΘ για την καλύτερη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων επιχειρήσεων και νοικοκυριών, αλλά και των οφειλών κάθε μορφής, δημιούργησε το Τμήμα Ενημέρωσης Οφειλετών, που λειτουργεί υπό τη σκέπη τού πρόσφατα ιδρυθέντος Κέντρου Διαμεσολάβησης του ΒΕΘ.
Το νεοσύστατο τμήμα, που απευθύνεται τόσο σε επιχειρήσεις-μέλη του ΒΕΘ, όσο και σε μη μέλη, θέτει στη διάθεση των οφειλετών τις υπηρεσίες καταρτισμένων οικονομολόγων και νομικών, οι οποίοι μπορούν να προτείνουν μία σειρά από εξατομικευμένα εργαλεία.
Στόχος του εν λόγω τμήματος είναι η γενικότερη υποστήριξη με κάθε πρόσφορο εργαλείο (Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών, Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων κ.α.) με στόχο την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης για κάθε περίπτωση.
Το προφίλ των οφειλετών που απευθύνονται στο Τμήμα Ενημέρωσης Οφειλετών
Βιοτέχνες και ελεύθεροι επαγγελματίες απαρτίζουν τη μερίδα του λέοντος όσων έχουν μέχρι σήμερα επισκεφτεί το Τμήμα Ενημέρωσης Οφειλετών, που μετρά λίγους μήνες ζωής. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 100 ραντεβού. Πρόκειται κυρίως για επιχειρηματίες με οφειλές άνω των 100.000 ευρώ προς τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και τα δημόσια ταμεία. Οι μεγάλες, δε, προσαυξήσεις των οφειλών προς τα δημόσια ταμεία είναι αυτές που ταλανίζουν τις επιχειρήσεις που χρωστούν άνω των 100.000 ευρώ.
Η πλειονότητα των περιπτώσεων χαρακτηρίζεται περίπλοκη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία για την ένταξη του είτε στο εξωδικαστικό συμβιβασμό, που αντιμετωπίζει τις δικές του παθογένειες, είτε στο νόμο Κατσέλη. Σύμφωνα με την Όλγα Τσιπτσέ, δικηγόρο, διαμεσολαβήτρια και υπεύθυνη του Κέντρου Διαμεσολάβησης του ΒΕΘ, η αναζήτηση γρήγορων, βιώσιμων λύσεων από τους ενδιαφερόμενους είναι το ζητούμενο προκειμένου να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους.
Αξίζει δε να σημειωθεί πως οι περισσότερες περιπτώσεις που έχει χειριστεί το αρμόδιο τμήμα του ΒΕΘ δεν μπορούν να ενταχθούν στον εξωδικαστικό καθώς έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών πριν από τον Ιούλιο του 2016, παράμετρος που είναι απαγορευτική για τη έναρξη της διαδικασίας. Σημειώνεται πως το ΒΕΘ έχει ζητήσει , προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν περισσότεροι οφειλέτες να μην υπάρχει το κριτήριο της ρύθμισης μετά τον Ιούλιο του 2016, που προβλέπεται, προκειμένου να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να ακολουθήσει την οδό του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε το ΒΕΘ εκτός από την κ. Τσιπτσέ, ομιλητής ήταν και ο οικονομολόγος, διαπραγματευτής Γιάννης Ρουκάς, ο οποίος ανέφερε πως «για την οποιαδήποτε ρύθμιση, επειδή η κάθε περίπτωση είναι μοναδική, χρειάζεται διαπραγμάτευση για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα».