«Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων» τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, παρουσία του προέδρου τους Γιώργου Βασιλάκη.
«Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8 – 9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς» επισημάνθηκε από τους εισαγωγείς.
«Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (τέλους ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50 – 60 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος), του περιβάλλοντος και των καταναλωτών», υποστηρίζει ο σύνδεσμος.
Οι προτάσεις του ΣΕΑΑ
Προτάσεις για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου είναι οι εξής:
– Η μη παράταση της αναστολής της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
– Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
– Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
– Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
– Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
– Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
– Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.