psiafiaka

Από το 2017 η ψηφιακή διαφήμιση θα ξεπεράσει την τηλεοπτική

Σε βασική κινητήρια δύναμη του διαφημιστικού κλάδου εξελίσσεται η ψηφιακή διαφήμιση, η οποία κερδίζει έδαφος έναντι της τηλεοπτικής, την οποία μάλιστα θα υπερκεράσει, αρχής γενομένης από το 2017. Αυτά τα μηνύματα, τουλάχιστον, στέλνει η διαφημιστική αγορά των ΗΠΑ, που λειτουργεί συχνά ως σηματωρός εξελίξεων για τις υπόλοιπες ώριμες αγορές του πλανήτη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του eMarketer, το 2016 η ψηφιακή διαφημιστική δαπάνη θα αντιπροσωπεύει το 35,8% του συνόλου της διαφημιστικής δαπάνης στις ΗΠΑ, μόλις μία ποσοστιαία μονάδα κάτω από την τηλεοπτική διαφήμιση (36,8%). Το 2015 τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώνονταν στο 37,7% για την τηλεοπτική διαφήμιση και στο 32,6% για το digital advertising.

Το eMarketer εκτιμά ότι οι συνολικές δαπάνες για διαφήμιση σε ψηφιακά μέσα θα ανέλθουν στις ΗΠΑ σε $68,82 δις, ενώ στην αγορά της τηλεοπτικής διαφήμισης αναμένεται να κατευθυνθούν $70,60 δις ($1,78 δις η διαφορά υπέρ της τηλεόρασης).

Από το επόμενο έτος, όπως προκύπτει από την ίδια ανάλυση, τα δεδομένα θα ανατραπούν, καθώς η διαφημιστική δαπάνη σε ψηφιακά μέσα θα απορροφήσει μεγαλύτερο μερίδιο της συνολικής διαφημιστικής πίτας στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, το digital advertising το 2017 θα ξεπεράσει το μερίδιο της τηλεόρασης, με την ψηφιακή αγορά να απορροφά το 38,4% και την τηλεόραση το 35,8% των συνολικών εσόδων.

Ανοδική πορεία
Η μελέτη καταγράφει τη διαχρονική πορεία της διαφημιστικής αγοράς στις ΗΠΑ και το πώς αυτή μοιράστηκε στα διάφορα μέσα από το 2014 έως το 2015, ενώ κάνει και εκτιμήσεις για την πορεία της έως το 2020.

Ενδεικτικό της δυναμικής του digital advertising είναι ότι, ενώ το 2014 απορροφούσε ποσοστό 28,3% των συνολικών διαφημιστικών δαπανών, το ποσοστό αυτό θα εκτοξευθεί στο 44,9% το 2020.

Η πορεία μέχρι το 2020 θα είναι ανοδική με τον πήχη των αναλυτών για το 2018 να τοποθετεί το μερίδιο της τηλεοπτικής διαφήμισης στο 34,8% και της ψηφιακής στο 40,8%, ενώ για το 2019 οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 33,7% και 43,1%, αντίστοιχα.

Δυναμικά το mobile
Ανάλογα δυναμική πορεία με την ψηφιακή διαφήμιση αναμένεται να ακολουθήσει έως το 2020 και το digital advertising μέσω φορητών συσκευών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι διαφημιζόμενοι στις ΗΠΑ θα διαθέσουν $43,60 δις σε mobile διαφημίσεις φέτος, έναντι $25,22 δις σε desktop. Οι ίδιες προβλέψεις ανεβάζουν το ποσοστό της ψηφιακής διαφήμισης σε φορητές συσκευές στο 32,9% του συνόλου των δαπανών για digital advertising από μόλις 10,9% το 2014.

Πηγή: sepe.gr