ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Με την παράταση του πιστοποιητικού από το υπουργείο έκανε δρομολόγια το πλοίο!

Mε παρατάσεις κυκλοφορούσε το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» το οποίο προκάλεσε την τεράστια ρύπανση στον Σαρωνικό.

Όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, που αποκαλύπτει το πόρταλ «902.gr», το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.

Συγκεκριμένα, στις 26 Ιούλη δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλοίο μετά από επιθεώρηση καταγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις: «1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει. 2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS). 3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι «μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».

Το πρωτόκολλο έληξε στις 27 Ιούλη του 2017, χωρίς να αναφέρεται αν είχαν αποκατασταθεί οι παρατηρήσεις αυτές και αν έχει γίνει εκ νέου επιθεώρηση ώστε να καταγραφούν τυχόν νέα προβλήματα. Ωστόσο, εκδόθηκε παράταση του πιστοποιητικού έως τις 6 Αυγούστου του 2017 και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτέμβρη του 2017. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.

Χαρακτηριστικό της προσπάθειας της κυβέρνησης να συγκαλύψει τις ευθύνες είναι πως επιχείρησε να υποβαθμίσει τα ερωτήματα που προέκυπταν από καταγγελίες ναυτεργατών για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα… Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά.

Ο επικεφαλής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, Γ. Ζήκας, όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση του πλοίου και πώς απαντά στις καταγγελίες που το χαρακτήριζαν επικίνδυνο, απάντησε ότι «διαθέτει πιστοποιητικά σε ισχύ» και πως «είχε διενεργηθεί επιθεώρηση με ικανοποιητικό αποτέλεσμα».

Από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας συνεχίζεται η κάλυψη των αιτιών, στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, κατά της διάρκεια της συνέντευξης Τύπου σήμερα Πέμπτη, δεν έκανε καμία συγκεκριμένη αναφορά αν υπάρχουν ευθύνες στην εταιρεία, ενώ χαρακτήρισε «υπερβολή» ότι το καράβι αποτελούσε περιβαλλοντολογική βόμβα, παρά το γεγονός ότι έχουν μαυρίσει οι ακτές της Σαλαμίνας, του Πειραιά και της νότιας Αττικής.

Από τη συνέντευξη Τύπου επιβεβαιώθηκε ότι ο κρατικός μηχανισμός είναι γυμνός σε μέσα, εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, καθώς όλα επαφίενται στους ιδιώτες, τόσο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία που έκανε τη ρύπανση – με βάση την αρχή της ΕΕ ο «ρυπαίνων πληρώνει» – όσο και στην ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης.

Ο Π. Κουρουμπλής παραδέχθηκε ότι μέχρι και το απόγευμα που δόθηκε η συνέντευξη, δεν είχε ξεκινήσει η απάντληση του πετρελαίου από το ναυάγιο, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ν. Σαντορινιός, σε μία προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, δήλωσε ότι η απάντληση θα ξεκινήσει «από λεπτό σε λεπτό»! 

Αποθρασυμμένος από τη στάση της κυβέρνησης και την κάλυψη που της παρέχει, ο ιδιοκτήτης της «Αγία Ζώνη ΙΙ Ναυτική Εταιρεία» χθες άφησε να εννοηθεί πως ναι μεν προκλήθηκε περιβαλλοντική ζημιά από το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο αλλά την επιβάρυνε και η διαρροή από άλλο καράβι (σ.σ. εννοώντας το «Blue Star Patmos») που πέρασε ρυμουλκούμενο την ίδια μέρα από το σημείο.

Σήμερα, σε νέα συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, προκλητικά ισχυρίστηκε και πάλι ότι «το πλοίο διέθετε όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοοίας», εννοώντας τη δίμηνη παράταση που του έδωσε το υπουργείο.

Δήλωση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

«Το ναυάγιο στη Σαλαμίνα, με την τεράστια καταστροφή που προκάλεσε στο περιβάλλον και το λαό της Αττικής, είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξής τους» τόνισε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Στο παραλιακό μέτωπο που ρυπαίνεται από την πετρελαιοκηλίδα βρίσκονται συνεργεία του ΚΚΕ από την πρώτη μέρα του ατυχήματος. Την Πέμπτη, περιοδείες πραγματοποιήθηκαν στην Πειραϊκή με επικεφαλής τη Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ και βουλευτή και στον Αλιμο με επικεφαλής την Χριστίνα Μπέλλά, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, όπου διακινήθηκε η Ερώτηση που έχει καταθέσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα στους αρμόδιους υπουργούς.

από  www.902.gr