ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Porsche εναντίον κερδοσκόπων!

Το φαινόμενο παρατηρείται τόσο με πανάκριβα μοντέλα, όπως η Ferrari LaFerrari, όσο και με σχετικά φτηνά, όπως η Porsche Cayman GT4. Απαραίτητο συστατικό είναι να πρόκειται για μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, ή τουλάχιστον με περιορισμένο ρυθμό παραγωγής, έτσι ώστε να μην είναι εύκολο να το αποκτήσει όποιος θέλει. Αρκεί λοιπόν κάποιος να βρει τρόπο να βάλει το όνομά του σε ψηλή θέση στη λίστα αναμονής, για να μπορεί να πουλήσει μετά είτε το αυτοκίνητο είτε… την ίδια τη θέση, με όση επιβάρυνση θέλει, σε όποιον δεν είχε αυτή τη δυνατότητα.

Στα κορυφαία μοντέλα της Porsche, αυτό συμβαίνει αρκετά. Πολλές 911 GT3 RS, Cayman GT4 και 911 R βγήκαν στην αγορά με μηδέν χιλιόμετρα και τεράστιο «καπέλο» στην τιμή. Ο επικεφαλής του τμήματος GT, Andreas Preuninger, έχει ήδη δηλώσει τη δυσαρέσκειά του για αυτή την κατάσταση. «Μου αρέσει να βλέπω τα αυτοκίνητά μας να οδηγούνται. Γι’ αυτό τα φτιάχνουμε. Είναι πολύ καλά αυτοκίνητα για να κάθονται σταματημένα και να μαζεύουν σκόνη…». Και τώρα φαίνεται διατεθειμένος να περιορίσει αυτό το φαινόμενο.

«Δεν μου αρέσει αυτή η δουλειά, άνθρωποι να αγοράζουν τα αυτοκίνητά μας μόνο και μόνο για να βγάλουν λεφτά από αυτά. Δεν ήταν ποτέ αυτός ο σκοπός μας. Δεν περιορίζουμε την παραγωγή για να κερδίσουν αξία τα αυτοκίνητα». Άλλωστε πολλοί ιδιοκτήτες 911 R ενοχλήθηκαν από την διάθεση χειροκίνητου κιβωτίου στη νέα 911 GT3, αφού αυτό ίσως μειώσει την αξία του δικού τους, όμως ο Preuninger απαντάει ότι… έτσι είναι η ζωή. «Εφόσον υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο, εμείς ως εταιρία πρέπει να καλύψουμε αυτή τη ζήτηση».

Παράλληλα, ο Preuninger ξεκαθάρισε ότι όποιος εντοπίζεται να κερδοσκοπεί με αυτοκίνητα της εταιρίας, θα τιμωρείται με το να μην του δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσει ξανά κάποιο αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής της εταιρίας στο μέλλον. «Παρακολουθούμε στενά ποιοι διακινούν τα αυτοκίνητά μας. Φτιάχνουμε λίγα αυτοκίνητα, και γνωρίζουμε καλά τους περισσότερους πελάτες μας. Μας αρέσει να ξέρουμε ήδη το όνομα του αγοραστή τη στιγμή που φτιάχνεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο».

«Αν σε ενδιαφέρει μόνο η μεταπώληση, είναι κατανοητό ότι δεν θα μπεις στη λίστα για το επόμενο αυτοκίνητό μας στο οποίο η ζήτηση θα ξεπερνά την παραγωγή», λέει ο Preuninger. «Δεν είναι τιμωρία, αλλά στρατηγική. Θέλουμε να δίνουμε αυτοκίνητα σε εκείνους τους πελάτες που πρόκειται να τα χρησιμοποιήσουν. Νομίζω ότι αυτό είναι το δίκαιο». Συμφωνούμε απόλυτα, Andreas.