«Ελπίζουμε να βρεθεί λύση (σ.σ. για τη Μαρινόπουλος). Αυτή τη στιγμή παρακολουθούμε τις εξελίξεις”, είπε χθες ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης ο οποίος χαρακτήρισε δυσάρεστη την εξέλιξη.Απαντώντας σε ερώτηση του Capital.gr για το αν υπάρχει ενδιαφέρον από τη μητρική για τη Μαρινόπουλος δήλωσε σιβυλλικά: «Κάτι επίσημο δεν μπορώ να σας ανακοινώσω.”. Για να προσθέσει: «δεν είμαστε στο σημείο αξιολόγησης”, επαναλαμβάνοντας με έμφαση την ευχή να βρεθεί λύση, γιατί όπως είπε θα «είναι προς όφελος της οικονομίας, του κλάδου και των εργαζομένων.”
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν με αφορμή την παρουσίαση, σε αποστολή δημοσιογράφων στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, του νέου μοντέλου καταστήματος της αλυσίδας, το Lidl Νέας Γενιάς. Το συγκεκριμένο κατάστημα, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες του σε λίγες ημέρες, αποτελεί το δεύτερο κατάστημα της Lidl στην Ελλάδα που αλλάζει μορφή (σ.σ. έχει προηγηθεί προ ολίγων ημερών κατάστημα της αλυσίδας στην Αλικαρνασσό της Κρήτης).
Στα σχέδια της Lidl Hellas είναι αυτό το νέο μοντέλο καταστήματος να «τρέξει» εντός του έτους και σε ακόμη τέσσερις περιοχές της χώρας, ήτοι σε Λαμία, Δράμα, Φλώρινα και Μεσσήνη. Επένδυση η οποία εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 25 εκατ. ευρώ επί συνόλου 100 εκατ. ευρώ που έχει προγραμματίσει η αλυσίδα για την τρέχουσα χρήση (σ.σ. η διαχειριστική χρήση της Lidl ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο) ενώ σημαντικά κεφάλαια θα κατευθυνθούν και για την επέκταση των αποθηκών της σε Αττική και Τρίκαλα.
Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών της μεγεθών, το πρώτο τετράμηνο, (Μάρτιος – Ιούνιος), της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, ο καθαρός τζίρος της σύμφωνα με στελέχη της, κατέγραψε αύξηση 6,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ξεπερνώντας τα 475 εκατ. ευρώ. Ανάπτυξη η οποία έρχεται μετά από ένα καλό 2015 όπου ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της αλυσίδας ήταν διψήφιος ενώ το μερίδιό της εκτιμάται ότι αγγίζει το 15-17%.
Σύμφωνα με τα στελέχη της αλυσίδας το 45% των προϊόντων που πωλούνται εντός του δικτύου της Lidl Hellas προέρχεται από Έλληνες παραγωγούς, αν και υπάρχουν κατηγορίες, όπως η μαναβική, όπου το 80% είναι ελληνικά προϊόντα. Σημειώνεται πως το 85% των προϊόντων που πουλά είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) και το 15% επώνυμα ενώ στα σχέδιά της για την επόμενη 5ετία-7ετία είναι η αύξηση του αριθμού του δικτύου της στα 260-270 καταστήματα από 219 που αριθμεί σήμερα.
Την ίδια στιγμή μέσω των ελληνικών εβδομάδων που πραγματοποιούνται σε καταστήματα της Lidl στις 26 χώρες που έχει παρουσία, ήδη 55 Έλληνες παραγωγοί έχουν δώσει το παρών με 150 προϊόντα τους, ενώ μόνο πέρυσι πουλήθηκαν 85.000 τόνοι φρούτα, όπως είπαν στελέχη της Lidl.
Tης Αλεξάνδρας Γκίτση