Η Jeep ψάχνεται «επισταμένως» για ένα πιθανό μοντέλο, μικρότερο από το Renegade, δήλωσε ο επικεφαλής της φίρμας, Mike Manley.
ο «baby» Jeep θα απευθυνόταν σε πελάτες στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Manley στους δημοσιογράφους στο ΝΑΙΑS, στο Detroit, πριν λίγες ημέρες.
Ένα τέτοιο μικρό Jeep θα είχε μήκος λιγότερο από τέσσερα μέτρα και θα μπορούσε να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της ιδιοκτήτριας της φίρμας, Fiat Chrysler Automobiles, στο Pomigliano κοντά στην Νάπολη στην Ιταλία, σύμφωνα με έκθεση της La Stampa, εφημερίδα της Exor, κύριου μετόχου της FCA. Η FCA να θυμίσουμε ότι κατασκευάζει σήμερα το FIAT Panda στο Pomigliano.
Πηγές που πρόσκεινται σε προμηθευτές του ιταλοαμερικανικού ομίλου, είχαν δηλώσει στις αρχές του 2017 στην Automotive News Europe ότι η FCA συζητά την πιθανή παραγωγή ενός μικρού Jeep στο Pomigliano. Από τότε, το πρότζεκτ έχει πέσει θύμα παλινωδιών όσον αφορά τη δρομολόγησή του, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Αν πάρει το πράσινο φως, το μικρό Jeep θα βασίζεται στην πλατφόρμα «Mini» της FCA, η οποία στηρίζει το FΙΑΤ Panda και 500, καθώς και το Lancia Ypsilon. Τα 500 και Ypsilon αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Tychy στην Πολωνία, όπου αναμένεται να μεταφερθεί και η επόμενη γενιά FIAT Panda, το 2020.
«Το Panda θα μεταφερθεί από το Pomigliano γύρω στο 2019-2020», δήλωσε ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, στο Salon de l’ Automobile 2017, τον περασμένο Μάρτιο στη Γενεύη, προσθέτοντας ότι το Pomigliano «μπορεί να αναλάβει πιο πολύπλοκα αυτοκίνητα από το Panda».
Η ανάγκη για ένα μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Panda στο Pomigliano είναι ένας από τους οδηγούς πίσω από την επιχειρηματική περίπτωση για ένα Jeep μικρότερο από τα 4,26 m του Renegade, μαζί με την αυξανόμενη όρεξη των Ευρωπαίων για μικρά, αστικά crossover. Και μην ξεχνάμε ότι χωρίς μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία, ο ετήσιος στόχος των δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων φαντάζει ανέφικτος για την Jeep. H αμερικανική φίρμα το 2016 και το 2017 βάδισε με βήμα σημειωτόν, μέσα σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά SUV/crossover.
Σε τιμή που στη Γερμανία ξεκινά από τις €20.000 για το δικίνητο και από τις €27.500 για το τετρακίνητο, το Renegade είναι το φθηνότερο μοντέλο της Jeep. Η FCA διαθέτει στην Ευρώπη και μια τέταρτη έκδοση του Panda, το Panda Cross, ένα αυτοκίνητο με αύρα SUV. Με μήκος 3,7 m ξεκινά από τις €16.000 στη Γερμανία. Μέχρι στιγμής, τα μόνα SUV/crossover με μήκος κάτω των τεσσάρων μέτρων στην Ευρώπη είναι τα Suzuki Jimmy και Ignis, με το Ford EcoSport ελαφρώς μεγαλύτερο σε 4,1 m.
Ένα από τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν πριν το μικρό Jeep εγκριθεί για παραγωγή, υπογραμμίστηκε από τον Manley σε συνέντευξη το 2016 στο Autocar. Η προσφορά της Jeep σε αυτή την κατηγορία θα «πρέπει να παραμένει ικανή [για off roading]», υποστηριζόμενη από το DNA της φίρμας «πάω παντού».
Συν τοις άλλοις, θα θέλαμε να αναφερθούμε και στα λεγόμενα του Manley το 2015, σε συνέντευξη περί το ίδιο θέμα στους Αυστραλούς συναδέλφους του CarAdvice: «Δεν είναι από το Panda. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που προέρχεται από τη FIAT, αλλά θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μια ώρα για το τι είναι “πλατφόρμα”, επιτρέψτε μου όμως να πω ότι είναι πάνω σε τεχνολογία FΙΑΤ».
«Η βασική τεχνολογία προέρχεται από υπάρχουσες πλατφόρμες εντός της FΙΑΤ. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί της FIAT και οι μηχανικοί του Jeep κάνουν όλες τις κατάλληλες αλλαγές για να φτιάξουν ένα Jeep και αυτό είναι πολύ σημαντικό».
«Μπορούμε να το κάνουμε αυτό επειδή ο τρόπος που η τεχνολογία έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια μας επιτρέπει να απογειώσουμε την ισχύ, αλλά το θέμα μας είναι πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε το AWD, πώς μπορούμε να αποσυνδέσουμε τους άξονες, όλα αυτά…».
Και ολοκλήρωσε, «αν δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα αυτά, δεν θα το φτιάξουμε».
Αυτή η τελευταία αποστροφή του θα μπορούσε εν πολλοίς να εξηγήσει και τις προναφερθείσες παλινωδίες. Η απόφαση για το πρότζεκτ θα μπορούσε να παρθεί τον Ιούνιο, όταν η FCA θα παρουσιάσει το σχέδιο το επιχειρηματικό σχέδιό της 2018-2022.
FCA και Jeep αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
πηγή : http://www.drive.gr