Η γραφειοκρατία ζει και βασιλεύει στη χώρα μας, κάτι που αποδεικνύεται και στην προσπάθεια δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ολόκληρο το 2015 δεν εκδόθηκε ούτε μία άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου, ενώ συνολικά την τελευταία διετία μόλις ένα υδατοδρόμιο, αυτό της Κέρκυρας, αποτελεί τη… φωτεινή εξαίρεση, καταφέρνοντας να πάρει τη σχετική άδεια λειτουργίας.
Πόσες αιτήσεις εκκρεμούν; Αλλες 14, που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο, το Λαύριο, το Ρέθυμνο, την Πάτρα, την Αγία Μαρίνα Γραμματικού, τη Ζάκυνθο, τη Σκύρο, την Αλόννησο, τη Σκόπελο, τους Παξούς, την Αμφιλοχία, την Πάτμο και την Τήνο. Οι αιτίες της καθυστέρησης; Είτε δεν έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων είτε οι φάκελοι των αιτήσεων είναι ελλιπείς. Σε έγγραφό της, η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών αναφέρει ότι στο σύνολο των 14 αιτήσεων δεν έχει εκδοθεί καμία απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων που να περιλαμβάνει το υδατοδρόμιο, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον καθυστέρηση ακόμα και σε περίπτωση που κατατεθεί πλήρης φάκελος. Για τον λόγο αυτόν, το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται νέο σχέδιο νόμου.
Την ίδια στιγμή, σε άλλο έγγραφο του υπουργείου Οικονομίας αυτή τη φορά, επισημαίνεται ότι κανένα επενδυτικό σχέδιο για υδατοδρόμια δεν έχει ακόμη υποβληθεί τυπικά προς αξιολόγηση στο Enterprise Greece, ώστε να προωθηθεί στη συνέχεια προς έγκριση στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων και να ακολουθήσει η αδειοδοτική διαδικασία.