ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι Σύροι επενδυτές, το fb και οι «επίδοξοι» φαρσέρ!

Του Δημήτρη ΜάρδαΒουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης, τ. Υφυπουργού Εξωτερικών”
Προ καιρού, είχαμε υποστηρίξει ότι στη χώρα μας θα ήταν σκόπιμο να αναπτυχθεί ένας μηχανισμός αξιοποίησης των Σύρων προσφύγων-επενδυτών, οι οποίοι στην πατρίδα τους ασκούσαν μια επιχειρηματική δραστηριότητα.
Αφορμή της άποψης αυτής απετέλεσε, τα όσα συμβαίνουν σε άλλες χώρες, και κάποια περιστατικά που εκδηλώθηκαν για επενδυτικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα εκ μέρους πλουσίων Σύρων.
Όταν εκφράστηκε η εν λόγω πρόταση πέρυσι, οι Σύροι πρόσφυγες –επενδυτές στην Τουρκία είχαν τοποθετήσει 550 εκ δολάρια και στην Αίγυπτο 220 εκ. δολάρια ενώ στην Σουηδία η εκεί κυβέρνηση έδινε κίνητρα σε Σύρους πρόσφυγες με σκοπό την ανάπτυξη μικρών επιχειρήσεων, (εστιατορίων κ.λπ), στο πλαίσιο μιας πολιτικής που χάρασσε ιδιαίτερα γι αυτούς. Από την άλλη, κυβερνήσεις κρατών της ΕΕ εφάρμοσαν μια χαμηλών τόνων πολιτική επιλογής της «αφρόκρεμας» των Σύρων επιστημόνων-προσφύγων στη δική μας χώρα και την άμεση απόδοση ταξιδιωτικών εγγράφων (visa) με σκοπό την φιλοξενία τους εκεί.
Σημειώνεται, ως προς την Τουρκία, ότι ο αριθμός των επιχειρήσεων των Σύρων προσφύγων-επενδυτών, ανέρχεται σε 5 χιλιάδες και το ποσό που έχει επενδυθεί ως σήμερα ξεπέρασε τα 700 εκ δολάρια!.
Ορισμένα… άστρα της δημοσιογραφίας και της πολιτικής, χλευάζοντας τη συγκεκριμένη πρόταση τη θεώρησαν παράδοξη,… απάνθρωπή(!!!) και οτιδήποτε σχετικό, μπερδεύοντας τους πλούσιους Σύρους με τους υπόλοιπους πρόσφυγες που προσπαθούσαν να δραπετεύσουν μέσω της Ειδομένης στην Ευρώπη. Παρόμοιες κριτικές ασκήθηκαν και από… οξυδερκείς φίλους του fb, ενώ δεν έλειψαν και οι φάρσες.
Η απάντηση μας για τον ρόλο του fb σε θέματα ενημέρωσης-κριτικής και στους επίδοξους φαρσέρ, που νομίζουν ότι ανακαλύπτουν τον τροχό, δίνεται ακολούθως.
Το fb είναι χώρος ενημέρωσης –εν πολλοίς με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες– και παρουσίασης απόψεων προσωπικών όπως και τρίτων ατόμων έστω και ανορθόδοξων, που εύλογα προκαλούν διαφωνίες. Κάποιοι με όχημα άναρθρες κραυγές μέσω σχολίων στο fb, θεωρούν ότι αναδύονται από την αφάνεια, κερδίζοντας σε δημοσιότητα.
To fb αποτελεί επίσης πρόσφορο χώρο για φάρσες με στοχευμένους αποδέκτες. Η άρνηση απάντησης σε φάρσα τέτοιας μορφής, οδηγεί συνήθως σε επαναληπτικές εκ μέρους του φαρσέρ ενοχλητικές παρεμβάσεις. Αυτός, επιδιώκει να αποσπάσει την προσοχή του θύματός του, καθώς ψάχνει μια ιδιότυπη αποδοχή ή αναγνώριση ή συνήθως προβολή.
Μόλις δοθεί μια απάντηση, όποια και αν είναι αυτή, τότε σταματά. Διαφορετικά συνήθως επιμένει! Στην προκειμένη περίπτωση επιλέγεται μια άχρωμη, σύντομη απάντηση, με σκοπό την απαλλαγή του δέκτη της φάρσας από τέτοιες καταστάσεις.
Έχουμε δεχθεί δεκάδες τέτοιες φάρσες μέσω τηλεφώνου, είτε με sms είτε μέσω fb όταν είχαμε αναλάβει την ευθύνη διοίκησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Τις βιώσαμε από την εποχή των capital controls, όπου έτυχε να ήμασταν οι πρωταγωνιστές της διαχείρισης εκείνης της κρίσης. Τα αιτήματα που δεχόμασταν τότε, αφορούσαν λόγου χάρη… αγανακτισμένη κυρία, που είχε φυλαγμένα κοσμήματα στις κλειστές θυρίδες των τραπεζών και αγωνιούσε για την εμφάνισή της στον αρραβώνα τα μονάκριβης κόρης της!.
Αναφέρονταν επίσης, σε κυρίους που έψαχναν να βρουν τρόπους εξαγωγής των χρημάτων τους, ή πληρωμής των μεγαλογιατρών τους με «μαύρα» χρήματα, επιζητώντας διέξοδο μέσω συμβουλών(!) από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κ.ά.
Παρόμοιες φάρσες δεχθήκαμε από δήθεν επενδυτές Σύρους, Αμερικανούς κ.ά ή από άλλους, αλλοδαπούς επενδυτές, όταν βρεθήκαμε στο τιμόνι του Υπουργείου Εξωτερικών. Στις περιπτώσεις αυτές, η απάντηση ήταν στερεότυπη, λιτή, παραπέμποντας τον… ενδιαφερόμενο σε ένα mail που χρησιμοποιούσαμε για κάθε λογής αιτήματα.
Oι ολιγόλογες λόγου χάρη απαντήσεις στα ελληνικά σε αίτημα δήθεν επενδυτή στην αγγλική, απαντήσεις λακωνικές όλο αδιαφορία, δείχνουν την προσπάθεια απαλλαγής από ενοχλητική συνέχεια αλληλογραφίας ή από εμμονές.
Σκεπτόμενα άτομα, που βλέπουν τέτοιες απαντήσεις αντιλαμβάνονται το νόημα τους. Οι μη σκεπτόμενοι και εν πολλοίς άτομα που ζουν το άγχος της αφάνειας, νομίζουν ότι δρέπουν δάφνες.
Τα ανωτέρω ως αυτονόητα, είναι συχνά αδύνατο να γίνουν κατανοητά από… διορατικούς δημοσιογράφους του ηλεκτρονικού ή μη τύπου ή από τους «κριτές» στο fb!. Δεν γίνονται επίσης αντιληπτά από κάποιους άλλους… έμπειρους νομικούς, που φιγουράρουν καθημερινά στο fb ή το twitter.
Ορισμένοι νομίζουν επίσης, ότι με κραυγές, ειρωνείες και ψιθύρους οικοδομούν ένα… πολιτικό προφίλ, Τέλος, αφού θεωρούν εαυτούς έγκριτους επιστήμονες ή φτασμένους δικηγόρους, γράφοντας 3-4 σχόλια κάθε ημέρα στο fb –πότε άραγε εργάζονται;- και δρέποντας 500-600 like, εκτιμούν μάλλον ότι εξασφαλίζουν επιτυχή κάθοδο στις εκλογές, συμβάλλοντας παράλληλα στην ενημέρωση του πολίτη.