Με τέσσερις δράσεις, που εστιάζουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για τις βιώσιμες αστικές συγκοινωνίες, γιορτάζει φέτος την «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Δράσεις, οι οποίες θα υλοποιηθούν στο Πολεοδομικό Συγκρότημα, το διάστημα 16 με 22 Σεπτεμβρίου 2016.
Το φετινό θέμα της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας» είναι «Έξυπνη Κινητικότητα – Ισχυρή Οικονομία» (Smart Mobility – Strong Economy) και εστιάζει στη διασύνδεση της αστικής μετακίνησης και της οικονομικής ανάπτυξης των πόλεων με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στον αστικό ιστό, μέσω της συνύπαρξης των μέσων μαζικής μεταφοράς, των πεζών, των ποδηλάτων και των οχημάτων.
Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» από το 2002 έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση για την διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους. Σκοπός των δράσεων είναι η ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών τοπικών αρχών στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής στην πόλη τους.
Κορύφωση των εκδηλώσεων αποτελεί η «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο», κατά τη διάρκεια της οποίας καθορίζονται ειδικές αστικές ζώνες όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Το 2015 συμμετείχαν ενεργά στην «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» περισσότερες από 1.870 πόλεις από 45 χώρες τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και μη, ενώ κάθε χρόνο βραβεύεται από ειδική ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων η πόλη με τις καλύτερες επιδόσεις στην προώθηση βιώσιμων, εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς και στην ενεργή συμμετοχή των πολιτών.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «το φετινό θέμα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας εστιάζει στα οφέλη που προκύπτουν από την έξυπνη αστική κινητικότητα, τόσο στον κάθε πολίτη μεμονωμένα, όσο και στις επιχειρήσεις αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Δίνει έμφαση στην αλλαγή των τρόπων συμπεριφοράς μας επιλέγοντας περισσότερο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, το βάδισμα, τα μέσα μεταφοράς καθώς και ο συνδυασμός αυτών σε κάθε διαδρομή. Αυτό θα βοηθήσει τις πόλεις μας να αναπτυχθούν οικονομικά και να γίνουν περισσότερο καθαρές, ήσυχες, ασφαλέστερες, λιγότερο συνωστισμένες και σίγουρα ένα καλύτερο μέρος για να μένουμε».
Δράσεις
Οι δράσεις του ΣΑΣΘ για την φετινή καμπάνια είναι οι εξής:
-Παραγωγή έντυπου υλικού (αφίσες) χρήσει των γραφιστικών της φετινής καμπάνιας κινητικότητας με θέμα την ευαισθητοποίηση του κοινού για στροφή προς τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες και τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Οι αφίσες θα τοποθετηθούν σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Προφήτης Ηλίας» σε όλες τις επιχειρήσεις – μέλη του Σωματείου και θα προβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας (16-22 Σεπτεμβρίου).
-Παραγωγή ραδιοφωνικού σποτ το οποίο μεταδίδεται το Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM100 – χορηγό επικοινωνίας της φετινής καμπάνιας – για λογαριασμό του ΣΑΣΘ με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
-Δελτία τύπου του ΣΑΣΘ προκειμένου να ανακοινώνει και ενημερώνει τους πολίτες για τις δράσεις του.
-Συμμετοχή στις δράσεις ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης του κοινού κατά την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο (22 Σεπτεμβρίου) σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης.