Σε τριήμερη αποχή από την εργασία τους στις 25, 26 και 27 του μηνός προχωρούν οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και πώληση του Λιμανιού.
Συγχρόνως όπως ανακοίνωσαν σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα το πρωί είναι έτοιμη να συνεχίσουν τον αγώνα τους και το επόμενο διάστημα χρησιμοποιώντας σε rotation όλες τις μορφές κινητοποιήσεων, από απεργίες και στάσεις εργασίας, μέχρι αποχή από την εργασία από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, μέχρι παρεμβάσεις σε Κυβερνητικά Όργανα και Φορείς.
Με αυτόν τον τρόπο όπως δηλώνουν θέλουν να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα πως η διαδικασία της πώλησης του ΟΛΘ, «δε θα είναι περίπατος, δε θα περάσει».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι εργαζόμενοι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2015 είχε κέρδη που έφτασαν τα 15.000.000 ευρώ, ενώ ήδη το πρώτο τρίμηνο του 2016 υπάρχει αύξηση κατά 27-30% του διαχειρίσιμου υλικού, γεγονός που προοικονομεί ακόμη μεγαλύτερα κέρδη για τη νέα χρονιά.
Η σχεδιαζόμενη πώληση του ΟΛΘ θα αποτελέσει έτσι ένα «συνεχιζόμενο έγκλημα για το λιμάνι και την πόλη, αδιαπραγμάτευτα μάλιστα και πολύ φθηνά».
Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, σύμφωνα με τον υπάρχον προγραμματισμό, οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι θα έπρεπε να ζητηθούν εντός του πρώτου τετραμήνου του 2016. Εξαιτίας όμως των προβλημάτων και των καθυστερήσεων στον ΟΛΠ, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την απαραίτητη τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και του ΟΛΘ, φαίνεται πως θα δοθεί μία παράταση ενός, ίσως και δύο μηνών.
Ακολουθείται το πρότυπο της πώλησης του Λιμένα Πειραιώς, δήλωσε η πρόεδρος των διοικητικών υπαλλήλων του Λιμανιού, Φανή Γουργούρη, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του ρόλου του ΟΛΘ χωρίς να διασφαλίζεται κατ’ ελάχιστο η δημόσια εξουσία και αγαθό. Ακόμη δεν υπάρχει καμία διασφάλιση για τις θέσεις των εργαζομένων, αλλά και για τις συνθήκες εργασίας τους.
Ουσιαστικά «πρόκειται για πλήρη παράδοση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης με εγκατάσταση ιδιωτικού μονοπωλίου».
Τέλος οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως υπάρχει κίνδυνος να μείνουν εκτός του μεσοπρόθεσμου σχεδιασμού του Λιμένα, οι επενδύσεις για την επέκταση της 6ης προβλήτας, όπως και αυτές για την κρουαζιέρα, που αν και «φθηνή επένδυση, μετακομίζει για μετά από 11 χρόνια, το 2017».
Αξίζει να αναφερθεί πως τη στήριξή τους στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων εξέφρασαν με παρέμβασή τους κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ο Παναγιώτης Παγώνης από το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και αντιπροσωπεία της Λαϊκής Ενότητας.