Σύμφωνα με τον Γουάνγκ Τσουανφού, πρόεδρο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, όλα τα αυτοκίνητα στην Κίνα θα είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά οχήματα μέχρι το 2030. Αυτό το χρονοδιάγραμμα μετάβασης ακούγεται αρκετά φιλόδοξο, αλλά λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τρέχουσες εξελίξεις στην Κίνα και διεθνώς για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως είναι ρεαλιστική.
Η Κίνα σήμερα είναι ο κορυφαίος παραγωγός εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως, αλλά ταυτόχρονα είναι επίσης μία από τις χώρες που ηγούνται της παγκόσμιας επανάστασης καθαρής ενέργειας, με φιλόδοξα σχέδια για τη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2020. Η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου έχει ήδη υπερβεί το στόχο της όσον αφορά τις ηλιακές εγκαταστάσεις και προχωρά σε διάφορα μέτωπα για την καταπολέμηση της ρύπανσης.
Τα σχέδια της Κίνας για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα περιλαμβάνουν την επίτευξη ενός μεριδίου 20% στις πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας μέχρι το 2025. Μιλώντας σε μια εκδήλωση στο Σενζέν, ο Γουάνγκ δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό είναι σίγουρο, και ότι πιστεύει πως η εξάλειψη των αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων θα συμβεί αρκετά νωρίτερα από το αναμενόμενο, σύμφωνα με το Reuters.
«Διάφορες κυβερνήσεις έχουν ήδη ανακοινώσει χρονοδιαγράμματα για να σταματήσουν την πώληση οχημάτων με ορυκτά καύσιμα και αυτό ασκεί πίεση σε όλους τους άλλους», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που θέλει να εξαλείψει τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλα κράτη, όπως η Γερμανία, η Νορβηγία και η Γαλλία, έχουν ήδη επισημοποιήσει τα σχέδιά τους για να το πράξουν και η Κίνα ενδέχεται σύντομα να ακολουθήσει.
Εξάλλου, μία μελέτη από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) το 2016 πρότεινε ότι τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 90% όλων των αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ολλανδικής τράπεζας ING, τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έως το 2035.
Πηγή: naftemporiki.gr