Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης τόνισε πως το σενάριο εξετάζεται εκφράζοντας την αισιοδοξία του πως θα γίνει πραγματικότητα.
«Στόχος μας είναι η Εγνατία Οδός να συνεχίσει την δραστηριότητά της στις υποδομές της βορείου Ελλάδος, να ολοκληρώσει όλους τους κάθετους άξονες και τις συνδέσεις με όλες τις πλουτοπαραγωγικές περιοχές της χώρας» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, από την Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας, κατά την διάρκεια της τελετής απόδοσης σε κυκλοφορία του τμήματος Κορομηλιά -Κρυσταλλοπηγής, του κάθετου οδικού άξονα «Σιάτιστα- Κρυσταλλοπηγή» της Εγνατίας Οδού.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε, ότι στο παρελθόν «δεν υπήρξε ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τους κάθετους άξονες και τις συνδέσεις που έπρεπε να έχουν με τις περιφερειακές οδούς» με αποτέλεσμα, όπως είπε, να σημειώνονται καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου.
Χαρακτήρισε την Εγνατία Οδό, ως ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό έργο για την χώρα, ενώ μίλησε για την προσπάθεια της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας».
«Προσπαθούμε να βγάλουμε την χώρα από την κρίση και αυτό σημαίνει ότι περιοχές όπως η Καστοριά και η Φλώρινα, αλλά και η Θράκη με την Ήπειρο, να σταματήσουν να είναι οι εσχατιές της χώρας και να είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων» σημείωσε ο υπουργός.
Εξετάζεται η απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων κατοίκων ακριτικών νομών της χώρας
Επίσης ανακοίνωσε ότι εντός του έτους, «μετά από σκληρή διαπραγμάτευση με τους δανειστές, θα υπάρξει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων» και ότι έχει ζητηθεί από τους μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ να εξετασθεί η απαλλαγή από τα διόδια, είτε στο ηλεκτρονικό σύστημα, είτε στους μετωπικούς πλευρικούς σταθμούς, των ακριτικών Νομών της χώρας, στη Θράκη, στη δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο.
Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε αμελητέα την οικονομική επιβάρυνση από μια τέτοια απαλλαγή και εξέφρασε την αισιοδοξία του ως προς το αποτέλεσμα στο οποίο θα καταλήξουν οι μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ.
Εξήγησε, ότι με την εφαρμογή του μέτρου, είτε στο ηλεκτρονικό, είτε στο αναλογικό σύστημα διοδίων, ο καθένας από τους πολίτες που ανήκει στην κατηγορία των μόνιμων κατοίκων των αντιπεριφερειών ή των ειδικών κατηγοριών που θα προβλεφθούν να μην πληρώνουν διόδια, «θα διαθέτει την δική του ηλεκτρονική κάρτα μετάβασης».
Η απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος του οδικού άξονα Κορομηλιά- Κρυσταλλοπηγή έχει μήκος 20,5 χλμ και αποτελεί το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Α29, με μήκος 72χλμ. Συνδέει την Εγνατία Οδό, από τη θέση του Α/Κ Σιάτιστας, με τα ελληνοαλβανικά σύνορα, στη θέση του συνοριακού σταθμού της Κρυσταλλοπηγής.
Ο οδικός άξονας περιλαμβάνει ένα τετράιχνο αυτοκινητόδρομο, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και στηθαίο ασφαλείας. Διαθέτει τρεις ανισόπεδους κόμβους, τέσσερις σήραγγες και ένα σταθμό διοδίων κοντά στην Κρυσταλλοπηγή, συνολικού κόστους 115,3 εκατ. ευρώ. Το κομμάτι του οδικού άξονα Κορομηλιά- Κρυσταλλοπηγή κατασκευάσθηκε από την Κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ-J&P ΑΒΑΞ ΑΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ».
Παρόντες στην τελετή απόδοσης σε κυκλοφορία του νέου οδικού άξονα ήταν οι βουλευτές Καστοριάς, Ολυμπία Τεληγιορίδου και Μαρία Αντωνίου, ο βουλευτής Χ. Μπγιάλας, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος, οι δήμαρχοι Καστοριάς Νεστορίου και Πρεσπών, κ.α. εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.