ΕΙΔΗΣΕΙΣ
dritsas

Δρίτσας: Αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη για το θέμα της Cosco

Σε υπερβάλλοντα ζήλο των νομικών απέδωσε  το θέμα που ανέκυψε με την Cosco o Θόδωρος Δρίτσας μιλώντας στο realfm.
O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επεσήμανε ότι «αλλάξαμε 5 από τα 7 σημεία» που ζήτησε η εταιρεία μέσω της επιστολής της, υπογραμμίζοντας ωστόσο, ότι επρόκειτο για διαδικασία που προέβλεπε η κύρωση του νόμου.

«Η επιστολή που έστειλε η Cosco είχε επτά σημεία που κατά την κρίση μας, τα περισσότερα από αυτά δεν ήταν παρά νομικές υπερβολές –σεβαστή μια νομική άποψη, αλλά μπορεί να χαρακτηριστεί νομική υπερβολή. Ήταν υπερβάλλων ζήλος νομικών, υπερβάλλων ζήλος κατοχύρωσης της εταιρείας, η οποία ήταν ούτως ή άλλως κατοχυρωμένη. Εμείς, λοιπόν, από την πρώτη στιγμή που πήραμε αυτή την επιστολή, η οποία δεν ήταν συνταγμένη στο ύφος που θα έπρεπε και αυτό το επισημάναμε… Εντούτοις, το περιεχόμενο αυτής της επιστολής, εμείς στο πλαίσιο της καλής πίστης, όπως κάθε άλλη επισήμανση –νομοθετούμε, νομοθετική διαδικασία είναι- το λάβαμε υπόψη».

Στην επισήμανση ότι στη συνέχεια η κυβέρνηση τα άλλαξε όλα, όσα δηλαδή ζητούσε η Cosco στην επιστολή της, ο ίδιος ανέφερε:

«Όχι, δεν τα αλλάξαμε όλα. Αλλάξαμε πέντε από τα επτά σημεία, με διατυπώσεις και ρυθμίσεις που να μην αλλάζουν την ουσία της ρύθμισης και ταυτόχρονα να εξομαλύνουν, να καταλαγιάζουν τις όποιες ανησυχίες, γιατί ακριβώς αυτό σημαίνει καλή πίστη».

Ερωτηθείς αν ο ίδιος αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για την «αναστάτωση» που προκλήθηκε, με αφορμή το εν λόγω θέμα, απάντησε: «Απολύτως».

«Από την πλευρά του υπουργείου δεν υπήρχε καμία παρακώλυση»

Ο κ. Δρίτσας εξέφρασε την άποψη ότι η κυβέρνηση δεν παραβίασε τις ήδη δρομολογημένες διαγωνιστικές διαδικασίες.

«Η θέση, όχι εναντίωσης στην ιδιωτικοποίηση, αλλά η θετική θέση οργάνωσης της παραγωγικής λειτουργίας του λιμανιού σε άλλη βάση, ήταν προγραμματική θέση του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης στις προγραμματικές δηλώσεις και όχι μόνο δική μου. Αυτά όλα, δυστυχώς, δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν και να υλοποιηθούν σε έναν σχεδιασμό αναπτυξιακής πορείας των λιμανιών επί τη βάσει και του ευρωπαϊκού κεκτημένου -που είναι διαφορετικό από αυτό μοντέλο που ακολουθούμε σήμερα- διότι στον συμβιβασμό που έγινε το καλοκαίρι του 2015, οι δρομολογημένες ήδη διαγωνιστικές διαδικασίες δεσμευτήκαμε ότι θα συνεχιστούν», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε:

«Εκτοτε, σεβαστήκαμε αυτή τη συμφωνία και από την πλευρά του υπουργείου δεν υπήρχε καμία παρακώλυση και καμία καθυστέρηση ούτε μία μέρα. Αλλά, και η κυβέρνηση και εγώ θέσαμε στόχο, όσο προλαβαίνουμε και όσο μπορούμε, να διευρύνουμε την προστιθέμενη αξία και τα κοινωνικά οφέλη από αυτή τη διαδικασία που δεσμευτικά ακολουθούμε και αυτό κάναμε. Και αυτό αποτυπώθηκε και στη σύμβαση παραχώρησης και στον κυρωτικό νόμο με πολλαπλούς τρόπους. Γι’ αυτό έχουμε μία συμφωνία διαφορετική από αυτήν που είχε ετοιμάσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ σε πολλά σημεία, όχι σε όλα».

Στο ερώτημα εάν θα μεταγάγουν όλοι οι εργαζόμενοι και με τι χρονοδιάγραμμα, το κυβερνητικό στέλεχος απάντησε:

«Δικαίωμα μετάταξης, σύμφωνα με την νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε χθες, έχουν όλοι όσοι εργάζονται σήμερα στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά και Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης. Από εκεί και πέρα, με υπουργικές αποφάσεις επί τη βάσει κενών οργανικών θέσεων, των ειδικοτήτων και διαθεσιμοτήτων προς μετάταξη, θα οριστούν οι αριθμοί και τα χρονικά πλαίσια».

«Χρονικός ορίζοντας είναι 18 μήνες για το λιμάνι του Πειραιά και 2 χρόνια για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μιας και η διαδικασία στον λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ακόμα σε εξέλιξη», σημείωσε ο ίδιος.