Πολλοί δεν το έχουν προσέξει, αλλά τα περισσότερα επιβατηγά αεροπλάνα έχουν μια τρύπα στην ουρά- και ο λόγος για αυτόν είναι η ύπαρξη μιας «κρυφής» μηχανής εκεί- της μικρότερης στο αεροπλάνο.
Πρόκειται για το αποκαλούμενο ΑΡU (auxiliary power unit), το οποίο παρέχει την επιπρόσθετη ενέργεια που απαιτείται για την εκκίνηση των βασικών κινητήρων και την απογείωση του αεροπλάνου: Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό δημοσίευμα του TechInsider, χωρίς το APU δεν υπάρχει αρκετή ενέργεια για να πάρουν μπροστά οι βασικοί κινητήρες, καθώς απαιτούν ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες – οπότε και χρειάζεται μια μικρή βοήθεια από το APU στην αρχή.
Σημειώνεται πως, παράλληλα, παρέχει και ενέργεια στα ηλεκτρικά/ ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους (πχ φώτα, κλιματισμό κ.α) όταν αυτό είναι παρκαρισμένο.
Όταν το αεροσκάφος απογειώνεται, το APU απενεργοποιείται και αναλαμβάνουν πλήρως οι βασικοί κινητήρες.