Φαίνεται προφανές ότι πολλοί άνθρωποι θα ήθελαν να δουλεύουν από την άνεση των σπιτιών τους – ή οπουδήποτε αλλού επιλέξουν – αλλά εκείνοι που θέλουν να εργάζονται εξ αποστάσεως έχουν συγκεκριμένους λόγους που προτιμούν να μην πηγαίνουν στο γραφείο.
Σύμφωνα με ετήσια δημοσκόπηση σε περισσότερους από 5.500 ανθρώπους που εργάζονται εξ αποστάσεως ή ενδιαφέρονται για ένα τέτοιο είδος απασχόλησης – η οποία συντάχθηκε από μια πλατφόρμα ανεύρεσης ευέλικτης εργασίας που ονομάζεται FlexJobs – ο κορυφαίος παράγοντας που λαμβάνουν υπόψη πολλοί επαγγελματίες για να αποφασίσουν ποια δουλειά θα επιλέξουν είναι το εάν ο μελλοντικός εργοδότης μπορεί να τους βοηθήσει να επιτύχουν την επιθυμητή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Από όσους απάντησαν στην έρευνα της FlexJobs, η οποία διεξήχθη τον Αύγουστο, το 72% δήλωσε αυτόν ως κορυφαίο παράγοντα.
Άλλοι σημαντικοί παράγοντες είναι τα χρήματα και η δυνατότητα ενός ευέλικτου ωραρίου, σύμφωνα με το 69% των ερωτηθέντων. Η δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας είναι επίσης σημαντική, για το 60% όσων απάντησαν στην έρευνα. Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής εμφανίζεται ως ο κορυφαίος παράγοντας στην έρευνα από το 2013, λέει ο Brie Weiler Reynolds, ειδικός σε θέματα καριέρας της FlexJobs, ενώ και οι άλλοι παράγοντες εμφανίζονται επίσης αρκετά σταθερά.
Αλλά το να αναζητά κανείς εξ αποστάσεως εργασία, δεν έχει να κάνει μόνο με τις ανέσεις του σπιτιού: Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ότι κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους όταν μπορούν να επιλέξουν από πού θα εργάζονται. Περίπου το 66% των ερωτηθέντων στην έρευνα της FlexJobs δήλωσαν ότι είναι πιο παραγωγικοί όταν δεν βρίσκονται στο γραφείο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Το 76% δήλωσε ότι έχουν λιγότερους αντιπερισπασμούς συνολικά. Η αποφυγή του στρες από τη μετακίνηση μέχρι τον χώρο της εργασίας αποτελεί επίσης σημαντικό παράγοντα για το 70% των ερωτηθέντων.
Άλλοι λόγοι για την προτίμηση της απασχόλησης μακριά από το χώρο εργασίας, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες στην έρευνα, είναι για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό μεταξύ συναδέλφων (69%), να βρίσκονται σε ένα πιο ήσυχο περιβάλλον (62%), να φορούν πιο άνετα ρούχα (54%) ή για να εργάζονται σε ένα οικείο και προσαρμοσμένο στην προσωπικότητά τους περιβάλλον (51% ). Η μικρότερη συχνότητα των meetings αποτελεί επίσης παράγοντα για το 46% των ερωτηθέντων.
Υπάρχει μια αντίληψη, λέει ο Reynolds, ότι η εξ αποστάσεως εργασία αναζητείται κυρίως από ανθρώπους που ασχολούνται με την κατ’ οίκον φροντίδα ασθενών, τους σπουδαστές που αναζητούν ένα βοήθημα ή από τους εργαζόμενους γονείς – για όσους ζουν με απαιτητικούς και πιεστικούς ρυθμούς και θέλουν να γλιτώσουν τον χρόνο που σπαταλούν στις καθημερινές μετακινήσεις ή τις μη ευέλικτες απαιτήσεις του να παρευρίσκονται στο γραφείο. Ωστόσο, η FlexJobs ανακάλυψε ότι μόνο το 35% των ερωτηθέντων ήταν εργαζόμενοι γονείς και μόνο το 9% ήταν φροντιστές ή φοιτητές.
Άλλοι ερωτηθέντες ήταν ελεύθεροι επαγγελματίες (26%), επιχειρηματίες (21%), ή απλά εσωστρεφείς (23%).
Όσον αφορά στο είδος της ευέλικτης εργασίας που είναι πιο ελκυστική, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ήθελε να εργάζεται από απόσταση όλη την ώρα (81%). Επιπλέον, το 70% δήλωσε ότι θα ενδιαφερόταν να εργάζεται απλά με ένα ευέλικτο ωράριο και το 46% θα ήταν ικανοποιημένο εάν εργαζόταν εξ αποστάσεως μόνο κάποιες φορές.
Αλλά και οι εργοδότες, λέει ο Reynolds, προτιμούν πλέον περισσότερο την εργασία εξ αποστάσεως και τη δυνατότητα ευέλικτου ωραρίου, παρά τη δημοσιότητα που έχει λάβει η αντίθετη άποψη: η IBM σταματάει τη συνεργασία με εξ αποστάσεως απασχολούμενους, η AETNA μειώνει τον αριθμό εργαζομένων που εργάζονται από το σπίτι, η Honeywell αποκλείει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας και η Bank of America καλεί τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στο γραφείο.
«Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλές περισσότερες εταιρείες που διαφημίζουν θέσεις που βασίζονται στην τηλεργασία, που προσθέτουν στο εργατικό δυναμικό τους εξ αποστάσεως εργαζόμενους, αποφασίζουν να κλείσουν τα γραφεία τους και να ασχοληθούν πιο ολοκληρωτικά με την τηλεργασία, αντί να υιοθετήσουν ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας στο γραφείο», λέει ο Reynolds.
Οι εταιρείες που ακολουθούν αυτή την τάση περιλαμβάνουν τις Amazon, Salesforce, Philips, Nielson, Dell και Sigma. «Όταν ακούτε για εταιρείες που σταματούν τα προγράμματα εξ αποστάσεως εργασίας μπορεί να σκεφτείτε «Ωχ, αυτό ήταν -ήρθε το τέλος αυτής της τάσης», αλλά φαίνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες την ακολουθούν, απλά αυτό δεν λαμβάνει τόση δημοσιότητα, όση όταν μία μεγάλη εταιρεία όπως η IBM αποφασίσει να την τερματίσει».
Του Karsten Strauss
Πηγή: capital.gr